Mies on liian kiltti ja kohtelias.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei niin kohtelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei niin kohtelias

Vieras
Puhun nyt siis käyttäytymisestä muiden ihmisten kanssa. Kavereille lainattua rahaa ei voi periä takaisin,ollaan velkojina varmaan 300? edestä,mutta mies ei kehtaa kuulemma periä niitä kun muilla on niin vaikea..ihan kun meillä ei olisi!
Töissä ei voi pyytää palkankorotusta,mies tekee työtään alipalkattuna siihen nähden miten pitkään hän on firmassa ollut ja millaisen vastuun hän kantaa,firma ei kuulemma kestäisi tällaisia..myöskään ylitöistä ei makseta. Kaupan kassoille pitää aina jutella,se kuulemma auttaa heitä jaksamaan työssään..silloin kun on kiire niin ei kiinnosta jäädä juttelemaan kassojen kanssa. Mä olen aina pyrkinyt siihen etten tutustu naapureihin liian hyvin,ettei tule sitten konflikteja niin mitäs mies tekee..tutustuu naapureihin koska niin on kuulemma kohtelijasta tehdä *Argh*

Alkuperäinen kirjoittaja muuhun en kommentoi:
Jos olisin kaupan kassa, en luultavasti jaksaisi kovin monta puheliasta asiakasta päivässä!

No tätä minäkin oon yrittäny sille kertoa että ehkä sitä kaupan kassaa ei kiinnosta esim miksi sä ostat 5 hehkulamppua!

tuo tosiaan menee jo vähän överiksi. onnistuisitko puhumalla saamaan hänet ymmärtämään, että aina ei ole tervettä laittaa kaikkia muita itsensä edelle? ilmeisesti jo lapsena opittu malli josta hänen on hyvin vaikea oppia pois, mutta kannattaisi yrittää.

Entisenä kaupan kassana täytyy sanao että kohtelias tervehdys on paras ratkaisu. Mä en ainakaan jaksanu niitä tyyppejä jotka alkoi aina juttelemaan. Väkisin tuli mieleen että hommaa elämä niin ei tarvii täällä ventovieraille selittää miks tänään ostikin vaan kaks pullaa kun yleensä ostaa kolme .
Ystävällisiähän he vaan yrittää olla mut mä ainakin vaan halusin tehdä duunini rauhassa ja jatkaa seuraavaan asiakkaaseen...

Vai onkohan niin että sä itse olet liian pidättyväinen etkä halua että miehesikään on sosiaalinen. On se tietysti epäsuomalaista, mutta mielestäni tervetullutta tässä umpimielisten maassa. On täysin normaalia haluta tutustua naapureihin, en ymmärrä tuota sinun konfliktinpelkoasi, se jos mikä on epänormaalia.
Joissakin maissa puhutaan ummet ja lammet kaupan myyjille, eikä siinä nähdä mitään kielteistä.
Mielestäni tämä Suomen malli on omituinen, vieraita ihmisiä pelätään ja ollaan tuppisuita. Mutta joo, kai se on kansanluonne...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
miksi täällä kaikki tarttuu vain epäoleellisiin kohtiin ap:n kertomuksesta? eihän tuo nyt ihan "normaalia" ole tuo miehen käytös kokonaisuudessaan.

Siis me ollaan miehen kanssa todella sosiaalisia kummatkin,ero on siinä että minä vähän valikoin että kenen kanssa rupean kaveeraamaan ja osaan kyllä pitää puoleni palkka-asioissa ja perin velkani..

Harmittaa kun perhe kärsii näistä raha-asioista kun mies ei osaa pitää pintaansa.

Yhteistyössä