Mies on pelottavan mustasukkainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mustana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mustana"

Vieras
Joo eli kaipaan nyt hiukan tukea ja mielipiteitä.
Minulla on ihan ok mies, jonka kanssa kaksi lasta. Meillä on kuitenkin paha ongelma eli miehen sairaalloinen mustasukkaisuus. Korostan että en ole ikinä pettänyt miestä enkä edes flirttaillut muille miehille. Mutta miestäni on petetty lähes jokaisessa aijemmassa suhteessa. Tässä esimerkkejä:
-Mieheni halusi isyystestin
-Mieheni luulee että täällä käy vieraita miehiä hänen ollessa töissä
-Mieheni luulee että olen pettänyt häntä hänen veljensä kanssa
-Mieheni löi siskon miestään koska "kuiskuttelin" hänen kanssaan
-Mieheni lähti kerran ovet paukkuen koska poikamme kuulemma näyttää hänen veljeltään
-Jos vaihdan lakanat miehen poissa ollessa olen heti pettänyt
-Mieheni on huomannut pikkareissani "epäilyttäviä" tahroja pyykkiä pestessään kuulemma
-Kun hän soittaa minulle esim töistä kuulee usein kuulemma miehen puhetta taustalla.
ym,ym,ym...
Siis nä "kohtaukset" ei ole jokapäiväisiä ja pahenee lähinnä humalassa jonka takia mieheni ei juo sovitusti tippaakaan minun seurassani. Mutta silti en pysty olemaan täysin oma itseni kun kokoajan saa pelätä teinkö jotain "epäilyttävää" meillä on muuten ihan perus tasainen ja hyvä suhde. Mutta mitä mieltä suljenko silmäni totuudelta???

Piti vielä laittaa että mies ei myönnä ongelmaansa eli omasta mielestään ei ole lainkaan mustasukkainen... Ihan sama kuulemma. Joten apua ei suostu hakemaan!

[QUOTE="mustana";23345824]Piti vielä laittaa että mies ei myönnä ongelmaansa eli omasta mielestään ei ole lainkaan mustasukkainen... Ihan sama kuulemma. Joten apua ei suostu hakemaan![/QUOTE]

No sit sulla ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Hyväksyä mies sellaisenaan ja jäädä tai lähteä...

Simple as that.

Ihemttelen vaan, että olet sen kanssa kaksi lasta tehnyt.

No sit sulla ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Hyväksyä mies sellaisenaan ja jäädä tai lähteä...

Simple as that.

Ihemttelen vaan, että olet sen kanssa kaksi lasta tehnyt.

Että mua ärsyttää nä miksi olet sen kanssa lapsia tehnyt? kommentit. Kun nä ongelmat on tulleet pikkuhiljaa esiin vuosien varrella ja pahentuneet vähitellen... En kai mä alunperin olisi sen kanssa suhteessa jos ois heti näyttänyt mitä sisällä piilee...

on miehiä joilla epänormaali mustasukkaisuus on yritys käyttää valtaa ja kutistaa nainen niin araksi, ettei se enää uskalla lähteä. usein pettävät itse. onko teillä näitä piirteitä?

vaikuttaa silti jotenkin, että sun mies olis selkeästi harhaluuloinen. Oletko varma, ettei se tosiaan kuule niitä miehenääniä päässään

Miehelläni on ollut monia samoja juttuja: isyystesti, lakananvaihto, luulee minun olevan kiinnostunut hänen veljistään tai kavereistaan. Kun asioista keskusteltiin, niin mies yleensä sanoi, että se oli vain huumoria. Hän ei siis myöntänyt, että olisi oikeasti tarkoittanut tai ajatellut noin. Itsekin uskon siihen, että kyse on miehen peloista, jotka hän toi noin ilmi. Pelot ovat syntyneet miehen omassa turvattomassa lapsuudessa. Ajan kanssa nämä kyseiset ongelmat vähenivät. Kokonaan niistä päästiin, kun puhuin näistä mustasukkaisuusasioista psykologin läsnäollessa. Mies varmaan tajusi puheitensa hölmöyden ja sen, mikä puheet aiheutti. Meillä ei onneksi ollut alkoholi mukana kuvioisssa. Asian tosin tekee pahemmaksi se, että toinen puhui noin selvin päin ollessaan. Olisi hyvä, jos voisitte keskustella asioista esim. pariterapiassa tai vastaavassa.

on miehiä joilla epänormaali mustasukkaisuus on yritys käyttää valtaa ja kutistaa nainen niin araksi, ettei se enää uskalla lähteä. usein pettävät itse. onko teillä näitä piirteitä?

vaikuttaa silti jotenkin, että sun mies olis selkeästi harhaluuloinen. Oletko varma, ettei se tosiaan kuule niitä miehenääniä päässään

Tavallaan kyllä. Uskon että mies ajattelee että en lähde teki mitä teki... Olen myös miettinyt että pettääköhän itse kun on niin epäilevä vai onko harhaluuloinen koska on aijemmin tullut petetyksi niin monessa suhteessa...

Miehelläni on ollut monia samoja juttuja: isyystesti, lakananvaihto, luulee minun olevan kiinnostunut hänen veljistään tai kavereistaan. Kun asioista keskusteltiin, niin mies yleensä sanoi, että se oli vain huumoria. Hän ei siis myöntänyt, että olisi oikeasti tarkoittanut tai ajatellut noin. Itsekin uskon siihen, että kyse on miehen peloista, jotka hän toi noin ilmi. Pelot ovat syntyneet miehen omassa turvattomassa lapsuudessa. Ajan kanssa nämä kyseiset ongelmat vähenivät. Kokonaan niistä päästiin, kun puhuin näistä mustasukkaisuusasioista psykologin läsnäollessa. Mies varmaan tajusi puheitensa hölmöyden ja sen, mikä puheet aiheutti. Meillä ei onneksi ollut alkoholi mukana kuvioisssa. Asian tosin tekee pahemmaksi se, että toinen puhui noin selvin päin ollessaan. Olisi hyvä, jos voisitte keskustella asioista esim. pariterapiassa tai vastaavassa.

Haluaisin puhumaan asiasta miehen kanssa johonkin. Yksin olen ollut... Harmillista on kun mies ei tajua ongelmaansa! Mieheni peittää osan epäilyistään samaten huumorilla... Mutta näen vihjailuiden läpi. Välillä on tosi pitkä hyvä kausi mutta sitten saattaa pamahtaa kunnolla ja tuntuu että onkin padonnut tänä aikana epäilyjään vaan sisäänsä. Väkivaltaa ei ole ollut siis fyysistä!

Mulla on samaa ongelmaa, ja se syö tätä parisuhdetta sisältäpäin. Nyt kun mua on kahdeksan vuotta epäilty koko ajan, alkaa tuntua että miksi en sitten pettäisi kun joka tapauksessa mua siitä syytetään.

Mies on muun muassa pistänyt välit poikki useimpiin kavereihinsa koska mulla on muka peliä heidän kanssaan, jäljellä olevia tapaa vaan sillon kun minä en oo paikalla. Tarkistelee puhelinta, seuraa moneltako tuun töistä ja miks meni niin kauan, jne.

[QUOTE="Mustana";23346159]Tavallaan kyllä. Uskon että mies ajattelee että en lähde teki mitä teki... Olen myös miettinyt että pettääköhän itse kun on niin epäilevä vai onko harhaluuloinen koska on aijemmin tullut petetyksi niin monessa suhteessa...[/QUOTE]
Minulle tuli myös tuo mieleen, että jos mies on itse pettäjä, kun aina epäilee toista. Mutta meidän tapauksessa ei niin pitäisi olla. Miehelläni ei ole ollut edes aikaisempia suhteita.

[QUOTE="Mustana";23346159]Tavallaan kyllä. Uskon että mies ajattelee että en lähde teki mitä teki... Olen myös miettinyt että pettääköhän itse kun on niin epäilevä vai onko harhaluuloinen koska on aijemmin tullut petetyksi niin monessa suhteessa...[/QUOTE]

Onko mitään faktaa, että miestäsi todella petettiin aikaisemmissa suheissa? Vai onko vain hänen oma "päätelmänsä"?

Sairaalloisen mustasukkaisuuden tunnusmerkkejä

Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta voidaan puhua, kun mustasukkaisuuteen sisältyy kuviteltuja uhkia, vainoharhaisia epäilyjä ja huomattavaa kiihtymystä sekä taipumus tutkia kumppania ja hänen tavaroitaan epäilyjen varmentamiseksi. Selvin ero ns. normaalin mustasukkaisuuden ja sairaalloisen mustasukkaisuuden välillä on syyllisyyden tunteen vähäisyys tai sen täydellinen puuttuminen sairaalloisesti mustasukkaiselta. Tähän käyttäytymiseen liittyy partnerin vihamielinen syyttely ja jatkuva mahdollisen uskottomuuden ajattelu, näyttöjen ja todisteiden hakeminen sekä vaatimukset kertoa totuuksia.

Yksi tärkeimpiä normaalin ja sairaalloisen mustasukkaisuuden eroja on tavassa suhtautua tilanteeseen ja sen aiheuttamiin tunteisiin. Psyykkisesti terve ja tasapainoinen ihminen pyrkii petetyksikin tultuaan mahdollisimman pian korjaamaan tämän itsetuntonsa kolauksen. Sairaalloisesti mustasukkainen sen sijaan jää pyörittämään mielikuvia loukkauksesta ja epäilee jatkuvasti kumppania, syyttää ja haluaa tietää yksityiskohtaisesti mitä on tapahtunut – vaikka mitään ei olisi tapahtunut. Sairaalloisena mustasukkaisuutta voidaan pitää, kun siitä aiheutuu kumppanille ja mustasukkaiselle itselle huomattavaa kärsimystä, tuskaa ja esimerkiksi unettomuutta, keskittymiskyvyttömyyttä ja masentuneisuutta. Sairaalloisesti mustasukkainen ei voi laskea leikkiä omasta käyttäytymisestään.

http://www.turvakoti.net/fi/tietoa/mustasukkaisuus/

[QUOTE="Niin";23346202]Mulla on samaa ongelmaa, ja se syö tätä parisuhdetta sisältäpäin. Nyt kun mua on kahdeksan vuotta epäilty koko ajan, alkaa tuntua että miksi en sitten pettäisi kun joka tapauksessa mua siitä syytetään.

Mies on muun muassa pistänyt välit poikki useimpiin kavereihinsa koska mulla on muka peliä heidän kanssaan, jäljellä olevia tapaa vaan sillon kun minä en oo paikalla. Tarkistelee puhelinta, seuraa moneltako tuun töistä ja miks meni niin kauan, jne.[/QUOTE]

KAIKKI tämä tapahtunut myös meillä!

[QUOTE="Lila";23346227]Onko mitään faktaa, että miestäsi todella petettiin aikaisemmissa suheissa? Vai onko vain hänen oma "päätelmänsä"?[/QUOTE]

Ainakin yksi jäi rysän päältä kiinni. Edeltävä ei kuulemma pettänyt mutta jätti toisen takia.

Jos teillä on lapsia, niin lähtekää heti. Heitä vaurioittaa pysyvästi tuollainen kotielämä. Lapsenne vaistoaa, tietää ja tajuaa, että kaikki ei ole hyvin tavattoman nuorena. Ja hänen maailmansa järkkyy.

Tuollainen mies voi sanoa aivan selvästi jo hyvin pienelle lapselle, että jos mitään kellekään kerrotaan, niin isi tappaa äidin, joutuu vankilaan ja lapset lastenkotiin ja että se on kokonaan lapsen syy sitten, että äiti kuolee, isi on vankilassa ja itse lastenkodissa. Luulin pitkään, että oma isäni oli poikkeustapaus näin sanoessaan, mutta nykyään tiedän, että nuo sanat ja sisällöt on ladeltu ja ladellaan edelleen kovin monelle lapselle.

Viekää lapsenne turvaan. Ja itsenne. Jos mies hakee apua itselleen (terapiat, lyömätön linja jne.) niin ajan kanssa voi harkita paluuta. Eli miehen tässä on sitä työtä tehtävä itsensä kanssa, ja sinun on suojattava lapsianne ja jos heillä on jo oireita, huolehdittava heille apua.

Yhteistyössä