mies on tosi outo, suututtaa moinen vellipöksy! (uus perheasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="anniina";28195729]Voisiko tämä 8v muuttaa biologiselle isälleen?saisit pidettyä miehen ja yhteisen lapsen.[/QUOTE]

Ja mitä tuollaista ukkoa tarvitsee saada pitää??? Törkeä tapaus, mutta yhtä törkeää ap, että annat lapsesi joutua alttiiksi tuollaiselle henkiselle pahoinpitelylle.

[QUOTE="helena";28196335]no puhu sä tuttus tilanteesta,mutta älä yleistä koskemaan kaikkia uus perheitä, ollaan miehen kanssa tunnettu lähes 6vuotta. molemmat ollaan samalla kannalla kasvatusasioissa, yhdessä on päätetty säännöt, ja molemmat tuetaan toisen vanhemmuutta. mutta nyt tilanne on muuttunut sellaiseksi että en voi olla tukemassa miehen vanhemmuutta, koska hän toimii väärin[/QUOTE]

No niinhän mä puhuinkin enkä yleistäny! Puhuin vaan just niiden tilanteesta ja miten (oletan) siinä olleen, että kun se yhteinenkin syntyi. Ja just kun eivät yhtään olleet kahdestaan yhdessä vaan heti lisää muksuja, teil nyt ihan eri juttu, herneet pois nenästä..!

Minulla pisti keskustelussa silmään se ettei kukaan ajatellut yhteisen lapsen osaa...hänen elämään on suuri vaikutus jos isä ja äiti eroavat. Ja varmasti suuri katkeruus äidin aikaisemmin eletylle elämälle kun sisarpuolen olemassa olon takia omat vanhemmat eroavat. Vanhempi lapsi kärsii jos tilanne ei muutu mutta niin kärsii yhteinenkin jos tilanne muuttuu...miten äiti voi tehdä päätöksen kun kummassakin päätöksessä jompi kumpi lapsi kärsii?

[QUOTE="kukka";28197770]Minulla pisti keskustelussa silmään se ettei kukaan ajatellut yhteisen lapsen osaa...hänen elämään on suuri vaikutus jos isä ja äiti eroavat. Ja varmasti suuri katkeruus äidin aikaisemmin eletylle elämälle kun sisarpuolen olemassa olon takia omat vanhemmat eroavat. Vanhempi lapsi kärsii jos tilanne ei muutu mutta niin kärsii yhteinenkin jos tilanne muuttuu...miten äiti voi tehdä päätöksen kun kummassakin päätöksessä jompi kumpi lapsi kärsii?[/QUOTE]

Nuorempi lapsi kärsii erosta paljon vähemmän kuin mitä vanhempi lapsi siitä, että häntä vihataan ja mollataan koko lapsuuden ajan. Ja hyvänen aika sentään, ei niille lapsille kerrota syytä miksi erotaan! Ei tietystikään sanota lapselle, että me erottiin siksi ku isä vihas sun sisarusta, haloo vähän järkeä päähän.

kysymys: pitääkö nyt ajatella tuota uutta lasta ja ettei "riko" sen perhettä? ainakaan ihan heti,yrittämättä ensin korjata tilanne..mut jos tilanne vaan jatkuu...?.oon siis ite ollu samassa tilanteessa ja tiedän että on ihan kökköä...

En yleensä sano "jätä se" kovin helposti, mutta minulle on aina mennyt raja siinä, että lasta satutetaan, ja jos aikuinen mies, jota lapsi pitää isänään (?) tai vaikka ei pitäisikään, sanoo ja osoittaa vihaavansa lastani, lähtisin hyvin nopeasti siitä suhteesta. En antaisi miehen päivääkään satuttaa lastani, ja tuollainen käytös satuttaa lasta enemmän kuin isku kasvoihin.

kysymys: pitääkö nyt ajatella tuota uutta lasta ja ettei "riko" sen perhettä? ainakaan ihan heti,yrittämättä ensin korjata tilanne..mut jos tilanne vaan jatkuu...?.oon siis ite ollu samassa tilanteessa ja tiedän että on ihan kökköä...
Tilanteessa ajatellaan kaikkia osapuolia, mutta seuraukset vanhimmalle siitä että isäpuoli inhoaa ovat valtaisat. Ajatellaan vaikka syntyvää sisarussuhdetta molemmissa vaihtoehdoissa, se vaikuttaa nuorempaankin. Aina yhdessä pysyminen ei ole lasten paras.

Kannatan kuitenkin tilanteen korjaamista muuten jos mahdollista.

Tilanteessa ajatellaan kaikkia osapuolia, mutta seuraukset vanhimmalle siitä että isäpuoli inhoaa ovat valtaisat. Ajatellaan vaikka syntyvää sisarussuhdetta molemmissa vaihtoehdoissa, se vaikuttaa nuorempaankin. Aina yhdessä pysyminen ei ole lasten paras.

Kannatan kuitenkin tilanteen korjaamista muuten jos mahdollista.

Voi olla täysin mahdollista, ettei mies edes tiedosta käytöksensä nykytilaa.

mitenkäs tämä esikoinen otti vauvan syntymän? jos hänkin tiedostamattaan tai tietoisesti kilpailee äidin huomiosta vauvan ja isäpuolen kanssa ja on päätynyt taktiikkaan, että isäpuoli joutaa pois? Tämä yhdistettynä tyhmään isäpuoleen ja tulos on tämmöinen.

Tuota... Jos ajatellaan nuorempaa lasta, minusta hänellekin on todella heikot eväät elämään perheessä, jossa yhtä lasta voi avoimesti vihata ja kertoa se myös avoimesti lapsille itselleenkin. Luuleeko joku oikeasti, ettei tossa olisi pahoinvointia tarjolla nuoremmallekin lapselle?

Yhteistyössä