Mies osti koiranpennun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ette arvaa miten vihainen olen! Meillä on viisi koiraa jo ja nyt mies osti salaa koiranpennun. Hän metsästää paljon ja huolehtii niistä hyvin itse mutta silti lähes 1000 euroa koiraan kyllä oli lliikaa.

Hän ei puhunut minulle mitään kunnes kuulin puhelinkeskustelun vahingossa.Olen niin vihainen kun hän kerran tiesi etten hyväksy niin silti piti mennä ostamaan. Koira on todella hyväsukuinen ja varmasti hyvä mutta olen todella pettynyt tuohon miehen toimintaan. Olisitteko muut hyväksyneet tällaisen?

Joo ei uusia perheenjäseniä hankita toiselta kysymättä, eikä myöskään tuonhintaisia muitakaan hankintoja ilman konsultaatiota. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että 6 ei eroa paljoa 5:stä, mutta kyllä 5:kin kuulostaa suurelta määrältä koiria. Saat suuttua puolestani :D .

No mun mies kans osti koiran, vaikka olin vastaan ja sanoin ettei käy. Ihan kotikoiraksi ja sisäkoiraksi siis. Ja 1400e maksoi ja se ei ole mitään siihen verrattuna mitä siihen muuten on mennyt rahaa. Aika hyvin on sen kans hoitanut, vaikka tulee siitä mullekin paljon lisähommaa. Ja edelleen v****taa, kun vastoin mun tahtoa sen otti!

Meille isäntä otti kans koiran vastoin minun tahtoa ja vielä tosi huonoon aikaan. Sit joutu sellasiin hommiin lähteen et koira jäi minun huoleksi täysin. Meinasin kyllä myydä koko roikaleen...mut en raaskinu ja edelleen se meillä on mut en mä sitä täysin rakasta vieläkään vaikka kolmevuotta olen siittä huolehtinut. Mut kuuluu pakettiin niin en osaa enään luopuakkaan siittä ja ihana koira muuten on ja lapset tykkää. Onneksi on helppohoitonen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ette arvaa miten vihainen olen! Meillä on viisi koiraa jo ja nyt mies osti salaa koiranpennun. Hän metsästää paljon ja huolehtii niistä hyvin itse mutta silti lähes 1000 euroa koiraan kyllä oli lliikaa.

Hän ei puhunut minulle mitään kunnes kuulin puhelinkeskustelun vahingossa.Olen niin vihainen kun hän kerran tiesi etten hyväksy niin silti piti mennä ostamaan. Koira on todella hyväsukuinen ja varmasti hyvä mutta olen todella pettynyt tuohon miehen toimintaan. Olisitteko muut hyväksyneet tällaisen?

Ota sinä minun mieheni, se ei hyväksy kolmatta koiraa meille. ja laita tänne se sinun ukkos koirineen niin minä pistän heti sen uuden pennun tilaukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Miehet päittäinvaihtoon!:

Ota sinä minun mieheni, se ei hyväksy kolmatta koiraa meille. ja laita tänne se sinun ukkos koirineen niin minä pistän heti sen uuden pennun tilaukseen!

Joo, tässä oliski ajatusta. Voisin tosiaan antaa ukon ja koirat kaikki pois tällä hetkellä!

Periaatteessa olen sitä mieltä, että miehesi olisi pitänyt puhua sinun kanssasi, mutta ehkä hän tiesi, että vastaus on ei ja kun sattui sellainen yhdistelmä, josta ehdottomasti haluaa pennun, niin silloin se on ostettava. Miehesi kuitenkin käyttää ilmeisesti koiria metsästyksessä, joten niillä on ihan käyttötarkoitus, eikä tule miksikään sohvaperunoiksi ja sanoit vielä että miehesi itse hoitaa koirat hyvin, joten ota ihan rauhallisesti.

Mä raivostuisin aivan täysillä! Meille ei kukaan tuo tähän taloon yhtään elukkaa ilman että siitä on sovittu ja se on tarkasti suunniteltu.

Ja me on jo sovittu että seuraava koira joka tulee, on mun harrastuskoira joka muuttaa meille 2 v kuluttua. Jos mies menisi nyt ottamaan oman koiran niin mä en sitten saisi sitä mun harrastuskoiraa, kun ei niitä koiria nyt ihan keräilemäänkään voi ruveta kun niitä täältä kotootakin jo valmiiksi löytyy.

mä jouduin toimimaan oman koirani kanssa melkein samalla tavalla, ilmoitin kyllä että aion hankkia koiran, mies ei sanonut mitään, tiedän ettei hän välttämättä haluaisi kotiin eläimiä kun omassa lapsuuskodissaankaa ei ole ollut, mutta minulle ne ovat osa elämää ja jos mies ei anna minun ottaa koiraa jonka minä maksan ja hoidan ja sotkut siivoan niin tietänette varmaan kumpi lähtee ja kumpi jää.... vain yksi elämä en tod. ala sitä toisten halujen mukaan elää itsekkin saa sietää toiselta kaikenlaista..

Sanoinki miehelle jo että olis saanut samantien hommata uuden emännän joka hyväksyy kokonaisen koiralauman. Toki ymmärrän että koira on hyvästä yhdistelmästä ja mies on niin henkeen ja vereen metsämies mutta silti...

Jotenki vain vaikuttaa luottamukseen ja kaikkihan vaikuttaa kaikkeen...

Mulla mietityttää tuo, että miten viittä ja nyt siis kuutta koiraa voi hoitaa hyvin? Kaikkia tuskin voi lenkkeilyttää kerralla ja metsästyskoira nyt liikuntaa tarvitsee paljon. Kuuden koiran kanssa ei työssäkäyvä, perheellinen ihminen varmaankaan voi ihan päivittäin metsästää, joten koirat tuskin kauhean usein sinne metsälle pääsee, kun on noin monta. Aika vastuuttomalta kuulostaa noin monta koiraa ja ilman perheenjäsenten lupaa.

Aika kallistakin. Meillä keskikokoinen kotikoira ja kyllä sen ruokaan ja kuluihin useita kymppejä kuukaudessa menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap viers:
Alkuperäinen kirjoittaja Miehet päittäinvaihtoon!:

Joo, tässä oliski ajatusta. Voisin tosiaan antaa ukon ja koirat kaikki pois tällä hetkellä!

No höh, mies sanoi ettei lähde mihinkään mutta pistä ne kuusi koiraa tänne näiden meidän kahden jatkoksi niin eiköhän tuo mies sitten suostu teille muuttamaan kun talossa on kahdeksan koiruutta! :D

tuo kuulostaa jo aikamoiselta koiramäärältä...vaikka nyt olis kuinka metsästäjä! kaks tai kolme on ok määrä, koska niitä pitää kouluttaa, käyttää siellä metsällä ym. ja kyllä mun omat koirat jaksaa siellä metsällä olla päivästä toiseen..

olisin suuttunut aika paljon! vaikka meillä on tuo "ongelma" toisinpäin. miehen mielestä riittää vähempi koiramäärä kuin kolme. mutta kyllä se koiramäärä on aina pois perheen yhteisestä ajasta. ja rahoista...ei se ole halpaa ylläpitää montaa koiraa.

saako udella minkä rotuinen koira on kun on noin kallis? vaikka nyt on sitten kuinka huippusukuinen.

Siis noista nyt yhteensä kuudesta koirasta kaksi on seurakoiria, jotka minä ja lapset hoidetaan. Koko perhe lenkittää koiria, meillä neljä kouluikäistä lasta. Koirat on opetettuja ja hyvätapaisia. Metsästyskoiria lenkitetään keväällä ja kesällä polkupyörillä ja syksyllä tietenkin metsällä.

Olemme liikunnallinen perhe joten koirat saa liikuntaa paljon. Mutta se kuinka paljon ne syö ja nuo viisi koiraa olisi todellakin meille riittänyt! Mutta joku sanoi kuulostavan vastuuttomalta että on noin monta koiraa.. ehkä kuulostaa mutta kyllä meillä on koirat hyvin hoidettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Esposa:
Joo ei uusia perheenjäseniä hankita toiselta kysymättä, eikä myöskään tuonhintaisia muitakaan hankintoja ilman konsultaatiota. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että 6 ei eroa paljoa 5:stä, mutta kyllä 5:kin kuulostaa suurelta määrältä koiria. Saat suuttua puolestani :D .

yhdyn tähän :D

Alkuperäinen kirjoittaja apvieras:
Siis noista nyt yhteensä kuudesta koirasta kaksi on seurakoiria, jotka minä ja lapset hoidetaan. Koko perhe lenkittää koiria, meillä neljä kouluikäistä lasta. Koirat on opetettuja ja hyvätapaisia. Metsästyskoiria lenkitetään keväällä ja kesällä polkupyörillä ja syksyllä tietenkin metsällä.

Olemme liikunnallinen perhe joten koirat saa liikuntaa paljon. Mutta se kuinka paljon ne syö ja nuo viisi koiraa olisi todellakin meille riittänyt! Mutta joku sanoi kuulostavan vastuuttomalta että on noin monta koiraa.. ehkä kuulostaa mutta kyllä meillä on koirat hyvin hoidettuja.

No, pieni tuo miehesi synti kuitenkin on jos sitä suhteuttaa!

ajattele, jotkut miehet hankkivat toisia naisia ja niiden kanssa uusia lapsiakin vaimon tietämättä! Teille tulee vain pieni ihana koiranpentu! Etkö voi antaa miehellesi tuota tekoa jo anteeksi? Hanki sinä jotain vastineeksi mitä miehesi on vastustanut mutta jonka nyt voit yksin päättää kun ukkosikin kerta päätti yksin ostoksista!

Yhteistyössä