Mies päätti ryypätä eilen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missä ovat äidinvaistot jos lapset elävät äidin sallimassa perhehelvetissä. Minulle lapset ovat tärkeintä ja sitten tulee mies.
Tänään tulee joku elokuva aiheeseen liittyen TV1 klo 22.30 Rakkauden sirpaleet.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Jos hysteerinen nainen uhkaa erolla tai poliisilla niin mies saattaa myös sanoa pahasti.. mutta ap kertoi myös että arki ei ole ahdistava eikä tunne olevansa alistettu tai uhattu, säikähtää vain miehen (luontaista) tapaa purkaa aggressioita.
Siis mitä helvettiä tässä ketjussa nyt joristaan?

UHKAA erolla, ja siksi on perusteltu syy uhkailla väkivallalla?

Ja toiset kyselee lupia eroon ja pitää saada TODISTEITA?

Eron syyksi riittää se ettei enää halua elää toisen kanssa. Ei siihen tarvi täyttää perustelumuistiota eikä esitellä todisteita. Ihan riittää vaikka perinteinen "kasvettiin erillemme". Helvettiäkö se muille kuuluu mikä on todellinen syy.

Ja mitä hittoa, jotenkin perusteltua uhkailla väkivallalla koska toinen haluaa erota? "En rakasta sinua enää". "Mitä helvettiä, nyt alat heti rakastaa tai tapan sut!".

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Jos hysteerinen nainen uhkaa erolla tai poliisilla niin mies saattaa myös sanoa pahasti.. mutta ap kertoi myös että arki ei ole ahdistava eikä tunne olevansa alistettu tai uhattu, säikähtää vain miehen (luontaista) tapaa purkaa aggressioita.

Eron syyksi riittää se ettei enää halua elää toisen kanssa. Ei siihen tarvi täyttää perustelumuistiota eikä esitellä todisteita. Ihan riittää vaikka perinteinen "kasvettiin erillemme". Helvettiäkö se muille kuuluu mikä on todellinen syy.

Ja mitä hittoa, jotenkin perusteltua uhkailla väkivallalla koska toinen haluaa erota? "En rakasta sinua enää". "Mitä helvettiä, nyt alat heti rakastaa tai tapan sut!".

:D No näimpä. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja slo:
Liian monet lapset itkevät öisin hiljaa sängyissään peiton alla. Liian monet lapset tärisevät huoneessaan, kun tavarat lentelevät, huudetaan, kirotaan, itketään, raivotaan ja paiskotaan ovia. Lapset puristavat silmänsä kiinni, kun omat rakkaat vanhemmat käyttäytyvät kuin hullut.

Vanhemmat puolestaan väittävät lähes AINA, että heidän lapsensa eivät näe, kuule eivätkä ymmärrä perheväkivaltaa ja vanhempien silmitöntä riehumista. Lukekaapa joskus aikuisten ihmisten tarinoita, joiden perheessä oli väkivaltaa tai sen uhkaa. Keskustelkaa turvakotien henkilökunnan kanssa. Lapset kuulevat, näkevät, tietävät ja pelkäävät, vaikka vanhemmat aina muuta väittävät.

totuus!

Olen ollut juuri tällainen lapsi.

niin minäkin. siksi on kamalaa tietää että yhä edelleen sadat jopa tuhannet lapset joutuvat tästä kärsimään.

Sorry et nauran :D mutta toi viimeinen kappale osuu niin naulan kantaan!

Hä, missä kohtaa ap:n mies oli uhannut väkivallalla? Oli uhannut että lapset otetaan huostaan, tai että hän vie niitä jäähylle..

Mitään ap:n kertomuksessa ei viittaa siihen että mies tuntisi vihaa ap:ta kohtaan tai haluaisi satuttaa häntä, edes vihaisena.

Hä, missä kohtaa ap:n mies oli uhannut väkivallalla? Oli uhannut että lapset otetaan huostaan, tai että hän vie niitä jäähylle..

Mitään ap:n kertomuksessa ei viittaa siihen että mies tuntisi vihaa ap:ta kohtaan tai haluaisi satuttaa häntä, edes vihaisena.

No sitten mies on tosi tyhmä, jos ei tajua, että tuuletin osuessaan sattuisi. Onneksi ap väisti.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt pelokas:
Lapset ovat turvassa, niin kauan kuin nukkuvat.

...eli teeskentelevät nukkuvaa. Voi raukkoja. Et kai oikeasti usko että lapset nukkuvat kun isä hajottaa ovenkarmit, huutaa ja kiroaa ja paiskoo esineitä rikki kattoon? Oikeasti? Nukkuisitko itse?

Jos ap kertoo joutuneensa VÄISTÄMÄÄN kohti lentänyttä jakkaraa, niin tokihan mies heitti sen kaikella rakkaudella ja lempeydellä? Jos ap ei ole raskausmahansa vuoksi tarpeeksi vikkelä väistelemään, niin sehän on ihan ap:n vika kun miehen hellyydenosoitukset murtaa leuan.

Ja ap kertoo toki joutuneensa valehtelemaan neuvolan perhevaltakyselyyn, koska ei ole koskaan sitä kohdannut...

Kuka tahansa normaaliälyinen ihminen tajuaa että päälle lentävä tuoli sattuu. Joten tuolin heittäminen kohti on tietoista satuttamista, ei se asiaa paranna jos uhri ehtiikin väistää. Toi sun selitykses kuulostaa yhtä älykkäältä kun pistää silmät kiinni ja mennä väkijoukkoon huitomaan nyrkeillä tai ammuskella silmät kiinni ritsalla parvekkeelta - jos johonkuhun osuu niin se on niiden vika, enhän mä mitään tarkottanu. Harmi kun osu.

Mitäs se sun mielestä "normaali mies" yleensä tarkottaa sillä että tekee elämästä helvettiä eikä päästä eroon? Tai estää puhelimeen menon?

Ihan vaan kaikella rakkaudella tekee helvettiä elämästä? Ja ihan rauhanomaisesti ei päästä ikinä pois?

Todisteet ei oo yhtään huono idea, koska edessä voi olla lähestymiskiellon haku ja taistelu huoltajuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Alkuperäinen kirjoittaja slo:
Liian monet lapset itkevät öisin hiljaa sängyissään peiton alla. Liian monet lapset tärisevät huoneessaan, kun tavarat lentelevät, huudetaan, kirotaan, itketään, raivotaan ja paiskotaan ovia. Lapset puristavat silmänsä kiinni, kun omat rakkaat vanhemmat käyttäytyvät kuin hullut.

Vanhemmat puolestaan väittävät lähes AINA, että heidän lapsensa eivät näe, kuule eivätkä ymmärrä perheväkivaltaa ja vanhempien silmitöntä riehumista. Lukekaapa joskus aikuisten ihmisten tarinoita, joiden perheessä oli väkivaltaa tai sen uhkaa. Keskustelkaa turvakotien henkilökunnan kanssa. Lapset kuulevat, näkevät, tietävät ja pelkäävät, vaikka vanhemmat aina muuta väittävät.

totuus!

Olen ollut juuri tällainen lapsi.

niin minäkin. siksi on kamalaa tietää että yhä edelleen sadat jopa tuhannet lapset joutuvat tästä kärsimään.

Tämän myös itse kokeneena. Kyllä meillä lapset joskus kuulee kun me tiuskitaan/huudetaan/riidellään, mutta ei me sitä öisin tehdä. He näkevät ja kuulevat myös sovinnon. Yöllä saa nukkua ihan rauhassa, eikä todellakaan tarvitse peittää korvia ja pelätä :(

Olen monta kertaa aikonut puhua neuvolassa, mutta jotenkin se ei onnistu. Lasten syntymän jälkeen tehtävään perheväkivaltakyselyyn olen valehdellut sujuvasti joka kerta.
Minut on lapsuudenkodissa kasvatettu siten että jos puhut ulkopuolisille, hakataan hiljaiseksi. Siksipä ei minun puoleltani tukiverkkoja olekaan.

Jos soitan jonnekin, mies näkee sen puhelutiedoista. Lähetetyt viestit sentään on helppo tuhota. Ajattelin pyytää neuvolasta lähetteen keskusteluapuun itselleni, mutta en ole jostain syystä uskaltanut toteuttaa aiettani koskaan.
Lapset ovat turvassa, niin kauan kuin nukkuvat. Jos heräävät, mies kiroilee ja huutaa mutta jättää siihen.

Puhelutiedotkin saa poistettua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Niin tripod... itse väkivaltasessa suhteessa eläneenä voisin sanoo...et kyllä se on ihan hel...tiä elää sellasen ihmisen kanssa joka on väkivaltanen...mä en oo koskaan pelänny, että se ehkä erona alottajaan...mutta ei sitä käytöstä voi viinallakaan puolustella. Ja se väkivalta raaistuu...eka ehkä tuupitaan ja uhkaillaan, sit saatetaan jo lyödä ja potkia...
Ja ei se stressi oo mikääm syy... kyllä se syy on ihan siinä väkivallan käyttäjässä itsessään.

Peesi. Ei kaikki miehet ole onneksi apn miehen ja tripodin kaltaisia logiikaltaan. :D Minulla on/oli ystävä jonka hengenlähtöä tässä odotellaan. Mieheni pitää täytenä häviäjänä tuollaisia henkilöitä. Nähtäväksi jää teurastaako ystäväni mies myös perheensä, vai säästääkö ehkä pienimmän tytön.
Ja tämä on täyttä totta! Tuo ylevä mies on sanonut ystävälleni että rakastaa ja pyytää anteeksi. :D Anteeksipyyntö ei oikeuta hengenlähdöllä uhkailemiseen!
Jos tuosta joku henkiin jää niin huonoilla ennusteilla.

Tee perheestä lastensuojeluilmoitus, se on sun velvollisuus! Lastensuojeluilmoitus täytyy tehdä aina, kun perheessä on väkivaltaa...vaikkei se (ainakaan vielä ) kohdistuisikaan lapsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Et kyllä VOI olla tota mieltä. :o Jos joku sulle tärkeä nainen kertoisi, että mies huutaa ja raivoaa ja heittelee jakkaroilla, niin tarjoutuisit hakemaan naisen pois.

Ei välttämättä, jos tämä tapahtuu harvoin ja mies tyytyy tavaroiden rikkomiseen. Olisi eri asia jos mies olisi edes kerran kohdistanut fyysistä väkivaltaa suoraan naiseen.. mies joka osaa lyödä naista kerran osaa hyvin todennäköisesti tehdä sitä uudelleen.

Älä nyt viitti, jos tuoli lentää kohti. Se on sama, kuin nyrkki, joka ei osu, kun nainen väistää. Minä pelkäisin ainakin vähemmän hallittua lyöntiä avokämmenellä, kuin kohti lenteleviä painavia esineitä. Enemmän, kuin väkivalta, pelottaisi tuollainen typeryys ja harkitsemattomuus suuttuessa.

Et usko että tuoli olisi osunut jos mies olisi halunnut vahingoittaa naista? Miehelle on normaalia purkaa ärtyneisyyttä fyysisellä tavalla, mutta tämä on aivan eri asia kuin kyky vahingoittaa naista.

Miehen suojeluvietti, rakkaus ja kunnioitus estää hyvin tehokkaasti sen avokämmenlyönnin.. naisen lyöminen vaatii poikkeavaa tai viallista tunne-elämää.

Joko se mies halusi tähdätä sen tuolin naiseen tai sitten sitä ei kiinnostanut, osuuko se vai ei...MITÄ EROA?! Sairasta käytöstä, ap:n pitäisi HETI erota tuosta äijästä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Aika jännä et väkivaltasta miestä puolustellaan, ja ap:n tekstistä päätellen ei tod. ollu eka kerta... ei se avioliiton alamäki tarkota pahoinpitelyä... ei tollasta tarvii kenenkään sietää... joskus voi käydä tosi huonosti..

Ap:n mies ei kuulosta väkivaltaiselta, koska myös stressin ja alkoholin alaisena purkaa vihansa tavaroihin ja itseensä. Ärtyneisyys ja vihan purku ei tarkoita että haluaisi tai osaisi vahingoittaa rakastamansa naista tai lapsia.

Oikeata väkivaltaa kokeneet naiset säikähtävät sinänsä vaaratonta käytöstä ja kehottavat eroamaan. Samoin naiset jotka eivät koskaan ole asuneet samassa talossa miehen kanssa.

Vailla isää kasvaneet naiset eroavat herkemmin (turhaan), jolloin turha testosteronipelko periytyy heidän tyttäreille.. yksinhuoltajuus on periytyvää.

Nyt joudun kyllä olemaan eri mieltä tosta, että vailla isää kasvaneet eroo herkemmin.'Itse olen kasvanut vailla isää, ja tiedän miltä se tuntuu, enkä haluaisi lapsenikin elävän, joten siksi taistelenkin kaikin voimin avioliittoni puolesta :)

Tripod osui minusta oikeimpaan. Mies ei ole uhannut väkivallalla, eikä toteuttanut väkivaltaa ketään kohtaan, tavaroihin purkaa vihansa. Arki ei ole minulle eikä lapsillekaan uhattua tai turvatonta, ja tällaisia tilanteita meillä tapahtuu todella harvoin. Huolehtii meistä hyvin, rakastaa paljon ja näyttää sen.
Ja kyllä, olen hysteerisenä uhannut lastensuojelulla ja erolla, se on miestäni kohtaan taas henkistä väkivaltaa jota hän ei voi noin vain sivuuttaa ja saa hänen vihansa vain yltymään, ja tietysti uhkaamaan takaisin.

Tottakai ketä tahansa v**uttaa rankasti jos vedet kaatuvat arvokkaan tietokoneen päälle - mikä ei oikeuta raivopäiseen reaktioon, mutta mies vain reagoi noin. Itse olisin oletettavasti ärissyt ja potkinut seinää.

Olen aina käynyt metelöinnin jälkeen katsomassa lapsia, sillä en halua että heille jää traumoja, ainakaan tähän mennessä ei ole kukaan ollut hereillä, ovat hengittäneet aivan rauhallisesti eikä ole aihetta epäillä että tekonukkuisivat ja pelkäisivät.
Meillä on täällä rauha maassa ja kaikki hyvin, enkä suinkaan odota pelolla että tapahtuuko tällaista joskus uudestaan.

Olen monta kertaa aikonut puhua neuvolassa, mutta jotenkin se ei onnistu. Lasten syntymän jälkeen tehtävään perheväkivaltakyselyyn olen valehdellut sujuvasti joka kerta.
Minut on lapsuudenkodissa kasvatettu siten että jos puhut ulkopuolisille, hakataan hiljaiseksi. Siksipä ei minun puoleltani tukiverkkoja olekaan.

Jos soitan jonnekin, mies näkee sen puhelutiedoista. Lähetetyt viestit sentään on helppo tuhota. Ajattelin pyytää neuvolasta lähetteen keskusteluapuun itselleni, mutta en ole jostain syystä uskaltanut toteuttaa aiettani koskaan.
Lapset ovat turvassa, niin kauan kuin nukkuvat. Jos heräävät, mies kiroilee ja huutaa mutta jättää siihen.

Lainaan tässä sun aiempaa viestiä. Tän perusteella ei kukaan voi uskoa, että teillä olisi asiat kunnossa. Haluat varmasti uskotella itsellesi niin, koska se on helpompaa, kun tehdä asialle jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
T
Olen aina käynyt metelöinnin jälkeen katsomassa lapsia, sillä en halua että heille jää traumoja, ainakaan tähän mennessä ei ole kukaan ollut hereillä, ovat hengittäneet aivan rauhallisesti eikä ole aihetta epäillä että tekonukkuisivat ja pelkäisivät.
Meillä on täällä rauha maassa ja kaikki hyvin, enkä suinkaan odota pelolla että tapahtuuko tällaista joskus uudestaan.

Miten niin ei ole ollut hereillä? Aiemmin sanoit, että "Lapset ovat turvassa, niin kauan kuin nukkuvat. Jos heräävät, mies kiroilee ja huutaa mutta jättää siihen. "

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä oon varmaan hullu ku olen vielki ukon kans joka kännisriehuu ja metelöi ja käyy kii..
mut muuten on aivan ihana ihminen,ja onneks tota ei tapahu usein...

Itselleen antaa tehdä mitä tahtoo, mutta jos lapsia on, niin ihan helvetin vastuutonta.

Yhteistyössä