mies palasi ex:n luo...voi helve**i

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydän vuotaa verta.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydän vuotaa verta.

Vieras
olen ihan riekaleina..en voi käsittää että ois suhteemme loppu.
me olimme vain 6kk yhdessä,todella tiiviisti.
mutta ennen juhannusta mies petti ja oli ex:n luona yötä.
olin yhteyksissä tämän naisen kanssa heinäkuun alussa,ja hän sanoi että miesystäväni on luvannut käyttää häntä reisuussa kun alkaa loma.
tämä nainen ei tiennyt mitään meistä että seurustelemme.
sanoi että vois sitä piruuttaan lähteä ja katsoa tilanne.
miesystäväni sanoi mulle että hän tekee tämän reissun ja tekee selväksi ex;lle että olemme yhdessä.
no kävivät reissussa toissa viikolla.
mutta se menikin toisin päin.
Kai tälle ex naiselle tullut paniikki että menettää ex miehensä,ja tehnyt kaikkensa sitten että saa takaisin.en tiedä.
ovat noin pari vuotta sit eronneet.mut ystäviä ovat olleet kokoajan.
nyt viime viikon maanantaina mun miesystävä oli yötä ja puhuttiin suhteesta.
minulle sanoi että katotaan,annamma ajan kulua.sanoin että en halua menettää häntä,enkä halua että hän jättää minut.
siihen mies tokaisi että "ei hän semmosta ole sanonukkaan että hän jättäisi".
kai se nyt yrittää sitten ex naisensa kanssa,mut enpä usko että mitään tulee kun ei oo ennenkään tullut.
mulla on takki ja yhdet kengät tän miehen luona,ja avaimet,jotka teetin hänelle keväällä minun asuntoon.niistä ei ole kuitenkaan puhunut että palauttaisi.
sanonut tuhat kertaa että rakastaa,ei ikinä vaihda minua ex:ään,ja olen ihana ja hieno ihminen,siitä ei pääse mihinkään.
miksikä sitten tekee mulle näin? ja mitä meinaa katotaan,annetaan ajan kulua?
niin olen surullisena ja hermotkin kuiten kireellä,että kaikki suorastaan vituttaa

Tässä se meidän naisten niin rakastama luomakunnan kruunu pompottaa yllin kyllin kahta naista.

Särkee sydämiä.

Kenenkään miehen takia ei pidä elämäänsä pilata.

Sinun pitäisi nyt aukaista silmäsi ja suunnata purje nyt ihan toisiin maisemiin. Kunnioita itseäsi.

Aika parantaa haavat.

Olkoon vapaana muita miehiä tai ei niin tuollaista paskaa en kyllä kattelis päivääkään!!!
KUNNIOITA itseäsi ja pyydä ne kamasi vähän äkkiä jätkältä takaisin - sen jälkeen yritä unohtaa että olet edes tavannut kyseisen ihmisen. (ei ole helppoa kylläkään kun sydän itkee verta)

Mistä tuollaisia idiootteja oikein sikiääkin ??!!! Onkohan herra ns. vapaan kasvatuksen tulos eli on opittu vain "minulle-kaikki-heti-muiden-tunteista-viis..."

Sinua vain käytetään hyväksi, jos jatkat yhteydenpitoa häneen.

Juuri tämän takia olen sitä mieltä että exiin ei pidetä yhteyttä - ei edes "ystävinä".

Alkuperäinen kirjoittaja sydän vuotaa verta.;10621765:
niin olen surullisena ja hermotkin kuiten kireellä,että kaikki suorastaan vituttaa

Siksi tekee niin, että on kivempi kun on kaksi naista. "Antaa ajan kulua" tarkoittaa sitä, että mies haluaa yrittää ensin exän kanssa ja jos ei onnistu niin on kiva kun on toinen nainen odottamassa varalla.

Ei ihme jos vituttaa, mutta älä nyt ihmeessä ota tuollaista miestä takaisin joka vain pompottelee naisia ja pitää heitä varalla sillä aikaa kun yrittää "parempaa".

Siksi tekee niin, että on kivempi kun on kaksi naista. "Antaa ajan kulua" tarkoittaa sitä, että mies haluaa yrittää ensin exän kanssa ja jos ei onnistu niin on kiva kun on toinen nainen odottamassa varalla.QUOTE]

Olen samaa mieltä. Tuollaiselle miehelle tekisi hyvää opetella olemaan ihan itsekseen ilman, että on heti pakko hommata joku nainen itselleen. Ikävä kyllä, olet ollut vain laastarisuhde miehelle, jonka hän on hommannut, että on nainen tekemässä ruokaa ja jota voi panna, kun ex-nainen on heittänyt pihalle.

Kun noi tatuoinnit on niin suosittuja nykyisin, niin pitäisi olla sellainen laki, että jos pettää, niin se tatuoitaisi kyseisen ihmisen vaikkapa selkään. Sieltä voisi lukea kunkin "syntilistaa", että montako kertaa on erottu, petetty tai muuten vaan kohdeltu sikamaisesti.

Viimeksi muokattu:
Mieskaverisi ei saa tehdä sinulle noin. Se on todella väärin.

Opettele katsomaan mieskaveriasi tarkemmin ja koeta löytää sanojen takaa, mitä hän todella tarkoittaa. Joskus sitä vaan haluaa kuulla niitä kivoja juttuja ja edes pienen hetken uskoa toisen sanoihin, mutta pettymys on nyt se hinta, mitä silloisesta hetken mielihyvästä joudut maksamaan.

Koeta kasvaa mieskaveristasi irti. Tulet jatkossakin pettymään häneen.

Kuinka naiset voi katella tuollaisia miehiä, en ymmärrä ollenkaan. Vapaana on varmasti monin verroin parempiakin.
Vaisto, sukupuoliriippumaton psyykkinen tunne-elämän muutoksina ilmenevä regressiotila. Vaihtoehdot eivät ole käytettävissä vaikka niitä olisi kuinka paljon tahansa.
(vrt. miksi lapsi ei vaihda huonoja vanhempiaan vaikka parempiakin olisi)

* Rakastunut henkilö tuntee riippuvuutta rakastetustaan. Merkittävä osa rakastumisen tunteista perustuu muistoihin ja kokemuksiin eikä rakkaudenkohteen ominaisuuksiin.

Rakastumisen ja rakkauden tunnetta luovat psyykkiset prosessit voisi jopa tiivistää transferenssiin, regressioon, samastumiseen ja projektioon. Transferenssissä eli tunteensiirrossa aikaisempien ihmissuhteiden tunnekokemuksia halutaan toistaa uuden ihmisen, rakkauden ja kohteen kautta. Regressiossa eli taantumassa varhaiset tunnetilat toistuvat ja järkiajattelu horjuu. Tunnekohdetta ihannoidaan ja pidetään salaperäisenä, mystisenä, jopa paratiisin tarjoavana onnentuojana. Regressiotilassa oma passiivisuus voimistuu. Samastuminen taas kohdistuu johonkin rakkauskohteen piirteeseen, tapaan tai taipumukseen. Syntyy yhteisyyden tunnetta. Omien tunteiden, tarpeiden ja ihanteiden näkeminen toisessa eli projektio mahdollistaa ihannoinnin- sitä enemmän mitä enemmän omassa itsearvostuksessa on puutetta. Toinen on mahdollista nähdä oman minän jatkeena, vain itseä varten olemassa olevana.

Rakastumisprosessissa muutumme kuin lapsiksi jälleen. Rakastavaiset haluavat olla lähellä toista. Tämä on samaa kaipuuta, jota pieni lapsi tuntee vanhempaansa kohtaan.

Viimeksi muokattu:
Vaisto, sukupuoliriippumaton psyykkinen tunne-elämän muutoksina ilmenevä regressiotila. Vaihtoehdot eivät ole käytettävissä vaikka niitä olisi kuinka paljon tahansa.
(vrt. miksi lapsi ei vaihda huonoja vanhempiaan vaikka parempiakin olisi)

* Rakastunut henkilö tuntee riippuvuutta rakastetustaan. Merkittävä osa rakastumisen tunteista perustuu muistoihin ja kokemuksiin eikä rakkaudenkohteen ominaisuuksiin.

Rakastumisen ja rakkauden tunnetta luovat psyykkiset prosessit voisi jopa tiivistää transferenssiin, regressioon, samastumiseen ja projektioon. Transferenssissä eli tunteensiirrossa aikaisempien ihmissuhteiden tunnekokemuksia halutaan toistaa uuden ihmisen, rakkauden ja kohteen kautta. Regressiossa eli taantumassa varhaiset tunnetilat toistuvat ja järkiajattelu horjuu. Tunnekohdetta ihannoidaan ja pidetään salaperäisenä, mystisenä, jopa paratiisin tarjoavana onnentuojana. Regressiotilassa oma passiivisuus voimistuu. Samastuminen taas kohdistuu johonkin rakkauskohteen piirteeseen, tapaan tai taipumukseen. Syntyy yhteisyyden tunnetta. Omien tunteiden, tarpeiden ja ihanteiden näkeminen toisessa eli projektio mahdollistaa ihannoinnin- sitä enemmän mitä enemmän omassa itsearvostuksessa on puutetta. Toinen on mahdollista nähdä oman minän jatkeena, vain itseä varten olemassa olevana.

Rakastumisprosessissa muutumme kuin lapsiksi jälleen. Rakastavaiset haluavat olla lähellä toista. Tämä on samaa kaipuuta, jota pieni lapsi tuntee vanhempaansa kohtaan.

Järkiajattelu horjuu?
Eli voidaan katsoa rakastuneen olevan täysin sopimaton kenellekkään...........?

Viimeksi muokattu:
Järkiajattelu horjuu?
Se on kausi, jonka aikana ihmisen tahdonvoima ei riitä hänen omien ajatustensa hallitsemiseen. Joudumme hyväksymään sen tosiasian, että ihmisessä esiintyy normaali "mielettömyys", tahdosta riippumaton, irrationaalinen ajatuksen ja käyttäytymisen kausi." Jos ihminen ei ole järkevä, häntä ei myöskään voi kaikissa tilanteissa pitää vastuuntuntoisena. (Tennov)

Eli voidaan katsoa rakastuneen olevan täysin sopimaton kenellekkään...........?
Kyllä, taikka sitten sopiva jos siten voidaan sopia, ja sen voidaan katsoa olevan sopeutumista:
Ehtona rakastumisen synnylle on toive tai kokemus jostakin paremmasta toisen avulla. Samastumisen ja sitoutumisen tarve on erittäin voimakas. Toisaalta rakastumisen edellytys on vastakohtaisuus, rakastuminen on tahtoa ja voimaa voittaa tämä vastakohtaisuus, joka kuitenkin on olemassa. (Alberoni)

Merkillinen kyky ihailla rakastumisen kohteen hyviä puolia ja vähätellä heikkoja ominaisuuksia. Hänen virheensä kyllä tiedostetaan, mutta ne kuitenkin aistitaan positiivisina. (Tennov)

Toisaalta kosketuskontakti auttaa myös uuteen rooliin sopeutumisessa ja uuden identiteetin omaksumisessa. Rakkaussuhteessa tapahtuu monipuolistumista ja kehitystä, kuten persoonallisuudessa yleensäkin. Rakkaussuhde on yksi keskeinen persoonallisuuden kehityksen paikka ja mahdollisuus. (Alberoni)

Tai sitten voidaan katsoa ettei kylläkään sovita:
He halveksivat itseään ja käyttäytymistään, sitä miten järjettömiä ovat olleet. He haluaisivat unohtaa ne tunnit, kuukaudet ja vuodet, jotka ovat tuhlanneet ajattelemalla jotain henkilöä, jota he loppujen lopuksi eivät edes halunneet, ja jota kohtaan heillä ei rakastumisen ohimentyä ole ehkä mitään positiivisia tunteita. (Tennov)

Viimeksi muokattu:
* Rakkauden käsitteellisen tutkimuksen perusajatuksena on, että rakkaudesta filosofoiminen herättää kysymyksiä, jotka usein perustuvat väärinkäsityksiin siitä, mistä oikeastaan puhumme, kun puhumme rakkaudesta.*

Länsimaisessa kulttuurissa rakkaus jaetaan joskus Platonin esittelemän kolmijaon mukaan:
*Eros (eroottinen rakkaus)
*Philia (veljellinen rakkaus)
*Agape (jumalallinen rakkaus)
Neljänneksi rakkauden muodoksi voidaan tuoda amor, romanttinen rakkaus.
(Wikipedia)

Miksi ihmiset sit hakevat kumppania, muuttavat yhteen ja sen sellaista, vaikkeivät ole edes rakastuneita?
Erotiikka, kreik., rakkauselämä, varsinkin sykupuolisen kiintymyksen henkevöitynyt sävytys pelkän seksualiteetin vastakohtana. Platonin »Symposion»-teoksessa Eros symbolisoi ihmisen pyrkimystä saavuttaa korkeimmat ideat.

Ystävyys on eroksen eettinen muoto. Erotiikka ei tuota ystävyyttä, mutta ystävyys voi olla olemassa samanaikaisesti erotiikan kanssa. (Francesco Alberoni - Ystävyys)

Rakastaminen on positiivinen elämys, jossa rakkauden kohteesta vallitsee suhteellinen riippumattomuus. Se on kiintymystä, huolenpitoa, kunnioitusta. Rakastamisen syyt ovat tunnistettavissa ja seuraukset niveltyvät yhteiskunnassa periintyneisiin arvoihin: rakastan tätä henkilöä, koska pidän hänen elämäntavastaan ja kunnioitan hänen ominaisuuksiaan. Hänen kanssaan voin toteuttaa asettamiani päämääriä. (Tennov)

Isää tai äitiäkö siinä etsitään?
Tai vaikkapa jumaloitavaa, jos niin halutaan ajatella, mutta vain rakastumisessa (eri aspekteista johtuen se on aivan erityislaatuinen).

Lapsen, joka on tullut murrosikään olisi paljon vaikeampi katkoa siteitään vanhempiinsa, jos ei intohimorakkautta olisi olemassa. Romanttisen rakkauden voidaankin katsoa täten toimivan jonkinlaisena syöttinä tässä irrottautumisprosessissa.
Rakastumiseen meitä ohjaa halu tuntea itsemme päämääriksi sellaisen henkilön kautta jolla myös on aivan erityinen arvonsa ja joka myöskään ei ole vaihdettavissa kehenkään muuhun. Haluamme olla ainutlaatuisia, epätavanomaisia, välttämättömiä sille joka on ainutlaatuinen, epätavanomainen ja välttämätön. (Alberoni)

* Monet rakkautta koskevat kysymykset ovat luonteeltaan sellaisia, ettei niihin voi antaa jokaista ihmisyksilöä sitovaa, tieteellistä vastausta. Sen sijaan ne asettavat meidät moraalisen kysymyksen eteen: minkä aseman olemme valmiita antamaan rakkaudelle ja toisille ihmisille omassa elämässämme?
http://www.tiedeuutiset.fi/kategoria.aspx?id=7&uid=847#847*

Viimeksi muokattu:
Tuollainen "Katotaan, annetaan ajan kulua" kommentti vähän kuullostais siltä, että meinaa exänsä kanssa yrittää ja jos ei onnistu, niin olisi hyvä jos sinä olisit siellä varalla odottamassa.
Älä jää roikkumaan mieheen vaan katkaise välit. Tosin se on helpommin sanottu kuin tehty kun on tunteita pelissä.

Alkuperäinen kirjoittaja sydän vuotaa verta.;10621765:
olen ihan riekaleina..en voi käsittää että ois suhteemme loppu.
me olimme vain 6kk yhdessä,todella tiiviisti.
mutta ennen juhannusta mies petti ja oli ex:n luona yötä.
olin yhteyksissä tämän naisen kanssa heinäkuun alussa,ja hän sanoi että miesystäväni on luvannut käyttää häntä reisuussa kun alkaa loma.
tämä nainen ei tiennyt mitään meistä että seurustelemme.
sanoi että vois sitä piruuttaan lähteä ja katsoa tilanne.
miesystäväni sanoi mulle että hän tekee tämän reissun ja tekee selväksi ex;lle että olemme yhdessä.
no kävivät reissussa toissa viikolla.
mutta se menikin toisin päin.
Kai tälle ex naiselle tullut paniikki että menettää ex miehensä,ja tehnyt kaikkensa sitten että saa takaisin.en tiedä.
ovat noin pari vuotta sit eronneet.mut ystäviä ovat olleet kokoajan.
nyt viime viikon maanantaina mun miesystävä oli yötä ja puhuttiin suhteesta.
minulle sanoi että katotaan,annamma ajan kulua.sanoin että en halua menettää häntä,enkä halua että hän jättää minut.
siihen mies tokaisi että "ei hän semmosta ole sanonukkaan että hän jättäisi".
kai se nyt yrittää sitten ex naisensa kanssa,mut enpä usko että mitään tulee kun ei oo ennenkään tullut.
mulla on takki ja yhdet kengät tän miehen luona,ja avaimet,jotka teetin hänelle keväällä minun asuntoon.niistä ei ole kuitenkaan puhunut että palauttaisi.
sanonut tuhat kertaa että rakastaa,ei ikinä vaihda minua ex:ään,ja olen ihana ja hieno ihminen,siitä ei pääse mihinkään.

Uusi lause aloitetaan ISOLLA kirjaimella! Ei tuollaista jaksa kukaan lukea.

tuli niin taas mieleen yksi mies joka teki mulle saman tempun, kerkisi naimaan exäänsä salaa minulta yli vuoden kunnes jäi kiinni. kyllä se satuttaa ja niin saatanasti!
mutta nokka kohti uusia tuulia, pistä äijä vaihtoon ja heti!!!!

Yhteistyössä