Mies petti, suostuin ottamaan takaisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marbba_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marbba_

Uusi jäsen
02.11.2011
6
0
1
Eli sain tuossa n.2kk sitten selville, että mieheni oli pettänyt minua. Epäilin kyllä jo aikaisemmin että hänellä ja kyseisellä naisella olisi jotain sutinaa, mutta en todellakaan olisi uskonut että se oli näin vakavaa. Monesti mieheltäni kysyin asiasta, ja hän sai minut joka kerta vakuutuneeksi että kaikki on hyvin. Hän oli muutamina öinä pois kotoa ja valehteli aina olleensa jollain kaverillaan yötä, kenet nyt sitten sattuikaan keksimään sillä hetkellä. Siinä sitten ajan mittaan selvisi mm. että mieheni oli väittänyt tälle naiselle että minä ja hän ollaan erottu, vaikka niin ei asia todellakaan ollut. Koko tuo aika oli mieheltäni, pelkkä valheiden jatkumo, niin minua kohtaan kuin myös ilmeisesti tätä toista naistakin.. Nyt kuitenkin muutama viikko sitten mieheni tuli kotiin ja vannoi rakastavansa minua ja haluavansa jatkaa elämää minun ja meidän tytön(8kk) kanssa ja anoi anteeksi antoa... en tiedä olinko tyhmä kun jatkoin suhdetta. Joka päivä se asia on mielessä, jollain tapaa. On myös paljon hetkiä jolloin pystyn nauttimaan mieheni kanssa olemisesta ja läheisyydestä, mutta sitä asiaa ei ikinä saa minun mielestä täysin pois.. Kertokaa ihmeessä omista kokemuksista\mielipiteitä tilanteestani!

Olen juuri antanut vaimolleni pettämiset anteeksi (selvisivät mulle hiljattain). Kymmenen vuoden ajalle mahtui lyhyttä ja pitkää suhdetta kolmen eri herran kanssa (kaikki tuttuja/ystäviä). Tämä jonka kanssa hänellä oli(?) suhde kymmen vuotta oli hyvä ystäväni ja hän avopuolisoineen lapsemme kummeja.

Hän koki ettei saanut minulta arvostusta eikä ihailua joten se söi hänen itsetuntoaan. Kun joku sitten osoitti hänelle em. asioita niin hän tarttui näihin heti.

Minä taas riuduin lähes seksittömässä suhteessa enkä saanut häntä haluamaan itseäni vaikka mielestäni yritin kaikkeni. Suurin shokki olikin juuri tämä; hän ei halunnut mua mutta muita kyllä vaikka väitti ettei ole koskaan erityisemmin halunnut seksiä (siis kenenkään kanssa) ja voisi hyvin elää ilman sitä.

Suhteemme on kuitenkin parantunut omalla tavallaan. Puhumme entistä avoimemmin asioista jotka painavat.
Eroa en edes harkinnut, osittain lastemme takia mutta pääasiassa siksi että rakastan häntä yli kaiken.

Mutta on sanomattakin selvää että luottamus on nollatasolla. Tiedä sitten kuinka kauan.

Voimia sulle ap. Tulet tarvitsemaan niitä...

Kiitos, voimia tässä todellakin kaivataan! Sinun tilanne on näköjään hieman vakavampi, jos näin voi sanoa. Meillä kun on kysymys vain yhdestä "toisesta naisesta". Tuo asioista puhuminen on meillä suuri ongelma. Minä kyllä kerrron\näytän avoimesti kaikki tunteet, mutta mieheni ei. Hänelle tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa kaikki tunteisiin ja parisuhteeseen liittyvät keskustelut.

Meillä seksielämä on aina ollut aktiivista, eikä se asia ole ikinä ollut meidän suhteessa ongelma. Siksi ihmettelenkin, että miksi hän petti. Nykyään tietysti on minun osalta hieman vaikeaa ollut heittäytyä intohimon vietäväksi, kun aina silloin tulee mieleen se,että, hei, en olekaan ainoa kelle mieheni on tehnyt näin tai noin.

Tällä hetkellä meidän ongelma on se, että minä tietysti epäilen hänen tekevän niin uudelleen, ja häntä ahdistaa se, että en luota häneen ja epäilen missä hän milloinkin on ja mitä tekee. Olen yrittänyt olla miettimättä asiaa ja epäilemättä, mutta eihän se ole oikein onnistunut. Pelkään vaan, että suhteemme kaatuu minun epäilyihin ja mieheni ahdistuneisuuteen siitä johtuen. Haluaisin enemmän kuin mitään muuta, jatkaa suhdettamme, koska kaikesta huolimatta minäkin rakastan miestäni yli kaiken, kaikesta huolimatta...

• Tykkää
Reactions: Metsäpeikko
Luottamusta ei ole helppoa saada takaisin. Minulla on kokemusta petetyksi tulemisesta. Mies petti exänsä kanssa ja jätti mut. kun oltiin oltu päivä erossa sain tietää asiasta..noh se oli sellanen monimutkainen juttu jota on hankala selittää..mutta mies sanoi että hän kertoo kaiken mulle koska ei ole mitään menetettävää ja kertoi..itkin koko ajan ja sanoin että mietin yön yli. seuraavana päivänä ilmoitin miehelle että haluan jatkaa ja annan anteeksi mutta unohtaa en voi ihan heti. Hän ymmärsi. meillä ei ole yhteistä lasta vaan minulla on edellisestä suhteesta pieni lapsi. mutta tämä tyttö on tälle miehelle kuin oma. palasin hänen kanssaan pelkästä rakkaudesta. välillä tulee päiviä jolloin epäilen enemmän ja välillä en muista koko juttua. mutta aina kun epäilen ja sanon siitä että on paha mieli niin mies sanoo että hän ymmärtää ja tekee mitä vaan että saa luottamuksen takas. Ja joskus oon saanu pienet itku kohtaukset kun on ollu niin paha mieli ja olen epäilly niin mies on sanonu että hän on ansainnut sen että minulle tulee välillä tunteen purkauksia..mutta mä luotan siihen että hän rakastaa mua eikä halua satuttaa enään. jos hän ei mua rakastaisi niin miksi olisi tullut keskustelemaan ja pyytämään anteeksi tekojaan. ja mikis olisi jatkanut minun kanssani jos haluis olla jonku toisen kanssa..en keksi mitään syytä.joten niin kauan syytön kun toisin todistetaan!! jaksamisia teille.

mulla on vähän samanlainen tilanne kuin metsäpeikolla. jonkin aikaa sitten vaimoni jäi rysän päältä kiinni pettämisestä tuntemattoman miehen kanssa. samalla hän myös kertoi rehellisyyden puuskassa, että tuo ei ollut ainoa kerta, vaan ilmeisesti viimeisten vuosien aikana hän on hoidellut jopa kymmeniä (tai vähintään kymmenen) miehiä "sivussa". onneksi heidän kanssaan ei ole ollut mitään varsinaisia parisuhteita taikka edes kunnon deittailua, vaan kaikki ovat olleet puhtaasti seksisuhteita (jos se nyt mitään auttaa). toiset vain yhden yön "tuttavuuksia", toiset pidempiaikaisia. oli mulla jotai epäilyksiäkin välillä, kun nainen oli öitä muualla, mutta en halunnut uskoa pahinta ja katsoin läpi sormien.

olemme olleet erossa nyt muutamia viikkoja, mutta haluaisin palata yhteen vaimoni kanssa. vaikka luottamus on pitkälti menetetty, rakastan häntä silti edelleen.

Pettäminen on asia joka jättää syvät haavat...Ex-mieheni jäi kaksi vuotta sitten kiinni pettämisestä.Olin muuttanut miehen perässä aivan toiselle paikka kunnalle,perhe ja ystävät jäivät kotipaikkakunnalle.Ensin kaikki oli todella hyvin.Mentiin kihloihin,oltiin todella rakastuneita yms...

Nooh,sitten tulin raskaaksi ja molemmat odotimme lasta paljon..kuukautta ennen laskettua aikaa sain epäilyilleni vahvistuksen,mieheni petti minua.hän kiisti pitkään mutta viimein murtui ja tunnusti.Pitkään olin häneltä asiaa tentannut ja ihmetellyt kaiken maailman reissuja yms..mutta kirkkain silmin kertoi ettei ikinä voisi minua pettää.kului kuukausi ja ihana tyttölapsi syntyi :)

Silloin tuntui että aloitetaan kaikki puhtaalta pöydältä ja vanhat asiat on unohdettu..niin ei kuitenkaan käynyt.kolmekuukautta asuimme saman katon alla lapsen syntymän jälkeen ja sitten muutimme vauvan kanssa kahdestaan omalle kotipaikkakunnalleni.Silloin sain tietää että mieheni oli pettänyt minua yhteensä puoli vuotta,3kk ennen lasta ja 3kk lapsen syntymän jälkeen. oli todella kova shokki koska itse luulin että kaikki oli hyvin.

Sain rakennettua itselleni ja lapselleni hyvän elämän kotipaikkakunnallani kunnes aloimme pikkuhiljaa palata yhteen ex-mieheni kanssa..viimein tilanne oli se että minä otin lainaa pankista ja ostin talon meille.muutimme siis toiselle paikkakunnalle toiveena,että jos me nyt täällä onnistuisimme.

Alku sujuikin mukavasti,sitten miestä ei kotona näkynyt,kävi kääntymässä silloin tällöin,aloitti reissu hommat ja oli vain vk.loppuisin kotona ja silloinkin illat poissa.riitelimme paljon ja silloin alkoi tuntua että ei tästä mitään tuu.Aina riidan jälkeen lupasimme yrittää kovemmin ja sama oravan pyörä jatkui..huomasin että riitelymme vaikuttaa lapseemme ja aloin miettiä eroa.

En ikinä ole saanut vastausta siihen minkä takia hän minua petti.Lisäksi meillä oli niin suuret näkemyserot asioihin että en ymmärrä miten joidenkin ihmisten ajatus maailmat voivat poiketa niin paljon toisistaan.No, viimein tein päätöksen,se oli viimeinen riita.Miehelläni oli tapana aina riidoissa syyllistää,halveksia,haukkua ym ym minua ja viimein se riitti.

Päätin että nyt loppuu.heitin miehen pihalle.siitä on nyt kuukausi.Pettäminen on jättänyt syvät arvet minuun.Tämä parisuhde on avannut minun silmiäni todella paljon,kovan hinnan jouduin vaan maksamaan siitä että ymmärsin,että elämä ei aina ole ruusuilla tanssimista :)

Olen kasvattanut erittäin ihanan lapsen joka on kohta 2,5v ja olen ylpeä siitä.Mutta jollain tapaa olen katkera ex-miehelleni siitä,että teki minusta epäilevän ja kylmän ihmisen.pelkään etten voi enään ikinä luottaa kehenkään mieheen..

Joten neuvoni sinulle on;jos haluat jatkaa miehen kanssa,niin käykää asiat kunnolla läpi,kysy kaikki kysymykset joihin haluat vastauksen.muuten ne jäävät kaivertamaan mieltäsi aina.puhukaa ja kerro kaikki tunteesi hänelle. Meillä se ei onnistunut,oli aikoja kun en ajatellut koko toista naista ja toista suhdetta,kaikki oli silloin hyvin.mutta kun asia taas tuli mieleeni niin se nousi esiin ja muistutin häntä aina virheestään.. Kaikesta selviää,päivä kerrallaan eteenpäin.voimia :)

Viimeksi muokattu:
Minulla on vähän samantapaisia tuntemuksia kuin mangoliinilla.
Mieheni jäi kiinni pettämisestä heti kihlauksen jälkeen. Purin kihlauksemme mutta otin miehen takaisin koska rakastin häntä. Kolmen viikon päästä tästä hän jäi kiinni toistamiseen toisen naisen kanssa.

Vuosi tämän jälkeen erosimme kun löysin hänen sähköpostistaan viestin joka oli tullut sivustolta "seksiasuomessa.com.... Kyselin Mieheltäni asiasta ja hän väitti että sillä ei ole mitään merkitystä. Hän oli tahtonut tietää kuinkamonta "huoraa" hänen kotipaikkakunnaltaan löytyisi. Minä en tuota puppua uskonut vaan heitin sen isännän pellolle enkä ottanut enää takaisin.

Sen vuoksi olen katkera kaikille miehille ja naisille jotka pettää. En osaa luottaa enää yhteenkään mieheen. Sen aikainen anoppinikin sanoi ettei pettäminen ole syy jättää jos suhteessa kaikki on muuten hyvin.... NO KUN EI OLE JOS TOINEN KÄY VIERAISSA!!! Suututtaa koko nainen, koko asia!!! Muhr!!

Tsemppiä kaikille jotka pettävän kumppanin kanssa painii.
Apua minusta ei ole, koska pettäminen on mulle kerrasta poikki -tilanne vaikka kuinka rakastaisin.
Pettäminen on jättänyt niin syvät haavat aikoinaan, etten ikinä antaisi anteeksi, en edes lasten takia. Ei ole sellaista syytä, että pitäisi pettää.

Luottaminen pettäjien jälkeen on ollut vaikeaa ja vaikuttanut suhteisiin jollain tavalla. Vasta nyt nykyisen miehen kanssa olen saanut kasattua luottamusta takaisin ja olen saanut arvostusta naisena.

Moikka taas..

Mites teillä on mennyt? oletteko saaneet rakennettua luottamusta? Minulla on vähän vaikeaa..pelkään koko ajan että sattuu taas..ja epäilen ihan pienimmissäkin jutuissa.

Kaikki tää on välillä hirmu vaikeaa..en oikee tiiä miten nuo ajatukset sais pois. Ei varmaa auta ku päivä kerrallaan...

Yhteistyössä