Mies purskahti itkuun.... ja siitä ei tullut loppua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paniikin aika?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paniikin aika?

Vieras
Mies on valittanut väsymystä töissä. Myönnän, olen ehkä sivuuttanut aiheen aika hanakasti... Jotenkin on vaikea keskittyä toisen väsymykseen kun on itse valvonut koliikkivauvan kanssa 4kuukautta ja yrittää vielä samalla hoitaa yhtä eskaria ja yhtä 2-vuotiasta!

No, tänään mies pyysi että minä laittaisin isommat nukkumaan jotta hän voisi hetken katsoa rauhassa telkkaria (vauva oli hänen kanssaan siis). Mies pääsääntöisesti nukuttaa isommat kun olen ollut niin kiinni vauvassa, joten menin ihan mielelläni lukemaan satua. Sitten istuin hetken 2-vuotiaan huoneessa lehteä lukien (joo, pojan pitäisi jo nukahtaa itse mutta minkäs teet!).

Istuin lähellä ovea ja yht äkkiä kuulin että mies purskahti itkuun... Ja minä en ole koko kymmenvuotisen suhteemme aikana nähnyt että tuo itkee (no ehkä muutama kyynel lasten syntyessä)! Menin katsomaan ja mies itki niin hysteerisenä, etten saanut sitä rauhoittumaan millään... Itki vain kuin pieni lapsi... Se oli suoraan sanottuna pelottavaa, en saanut mieheen minkäänlaista kontaktia! Lopulta kirjaimellisesti silittelin miehen rauhalliseksi sängyssä ja hän nukahti sinne...

Olen ihan järkyttynyt! Kaikki tämäkö sieltä töistä??? Mihin mä huomenna soitan? Mitä ihmettä mä teen???

Mielestäni sinun olisi nyt saatava mies puhumaan kanssasi; mikä on, voiko miten auttaa... Ja sitten hankittava sitä apua, jos hän itse on esim. niin väsynyt ja lamaantunut, ettei jaksa. itse sanoisin omalleni vastaavassa tilanteessa, että olen hänestä todella huolissani, ja tahdon auttaa, koska hän on minulle ja tytölle niin tärkeä ja rakas.

varmasti mies on normaali oma itsensä aamulla, kaikilla meillä pitää joskus päästää höyryjä ulos jollain tapaa! Ihme hysterisointia, miehesi ITKI eikä hakannut ketään tms!!

No ootahan nyt rauhassa aamuun, mä ainakin parun väsymystä just tolleen, ja kunnon yöunet parantaa aina.
Katsot aamulla miltä miesä näyttää, ja koita nyt vähän helpottaa hetkeks hänen elämäänsä -

juttele aamulla rauhallisesti miehesi kanssa että mikä on...näin minä ainakin tein kun miesystäväni romahti rankan eron jälkimainingeissa (siis oli minulle ystävä ja oli puoli vuotta aiemmin eronnut)..se että kaikki yhtäkkiä purkautuu ei tarkoita sitä etteikö sitä saisi ihan rauhallisesti hoidettua.

Soita neuvolaan ja kerro kaunistelematta tilanne. Teidän perheen on PAKKO saada apua. RAKAS ystävä, kyllä tilanne siitä järjestyy, soitat heti huomen aamulla, vaikka kuinka olis parempi fiilis aamusta. Koska usein ainaki itellä käy niin, että on kuoleman väsyny iltasin ja aamulla tilanteelle ei tee mitään, kun luulee, että sitä selviää eteenpäin. TSEMPPIÄ koko perheelle!!!!!!! Sun mies oikeesti voi olla huomenna eri mieltä, kun on saanu nukkua, mut soitat silti. Vaadin. *hali*

No varmasti tämä jollekulle vaikuttaa ihan pikkujutulta, mutta en ole ikinä nähnyt miestä tuollaisena! Se oli siis ihan kummallisessa tilassa, itki vain eikä saanut sanotuksi mitään vaikka kuinka yritin kysellä että mikä on... Ensin luulin että sitä sattui jonnein kun huuto alkoi niin yht äkkiä ja kovaa!

Nyt tuo nukkuu (tai ainakin makaa sängyssä pimeässä makuuhuoneessa). Aivan varmasti otan asian puheeksi huomenna! Tuntuu pahalta, etten ole tajunnut että miehestä tuntuu näin pahalta...

Työterveyslääkärille pitäisi sitten mennä, kun kerran töissä olo ahdistaa. Itkeminen sinänsä ei ole mitään ihmeellistä, mutta masennus tekee ihmisen itkuherkemmäksi.

Siis saahan miehetikin itkeä ILMAN että heti ruvetaan lääkäriin kärräämään.
Keskustele aamulla mihesi kanssa asiasta. Turha ruveta hysterisoimaan normaalia asiaa. Tunteet ne on miehilläkin.

:hug: Sä jaksoit olla ihana vielä miehelle! SuperSine :heart:

Täytyy sanoa, että mulla on ollut vain yksi koliikkivauva ja sen kanssa oli niiin rankkaa, että ei paljon kiinnostanut vaikka maailma olisi räjähtänyt ympäriltä. Pidäthän omasta jaksamisestasi huolta.

Keskustele aamulla mihesi kanssa asiasta. Turha ruveta hysterisoimaan normaalia asiaa. Tunteet ne on miehilläkin.

Siis totta kai saa. Mä oon sitämieltä, että normaalit miehet itkevät. Mutta ap:n mies ei juuri kuulemma itke ja meni kummalliseen vauvamaiseen tilaan ap:n mukaan. Ja on sanonut, että töissä väsyttää. Itkeminen on ok, mutta kyllä tuo kuulostaa muutenkin siltä, että johonkin olis mentävä juttelemaan.

Jos mies saisi saikkua, se vois olla koko perheelle hyväksi, jos on se huutava vauvakin.

Aika selvä burnout-tapaus. Mies vaan lääkäriin mutta katokkin että muuttaa työtilannettansa sitten pitemmän päälle. Kyllä se koliikkivauva on varmaan häntäkin rasittanut, ja siihen rankat työt päälle niin ei ihme että tulee burnout lopuksi.

Tottakai saavat. Sanoisin vain omasta miehestäni reilun kymmenen vuoden kokemuksella, että tämä ei todellakaan ole hänelle tyypillistä. Luulen että hänkin pelästyisi jos alkaisin yht äkkiä telkkaria katsoessani itkeä niin ettei muhun saisi mitään kontaktia...

No saa toki miehetkin itkeä. Aloittajan tapauksessa vaikuttaisi kuitenkin siltä, että mies saattaa olla vähän jaksamisensa äärirajoilla. Mielestäni hänen kannattaa kyllä käydä hakemassa keskusteluapua tai vaikka vaan sitä sairaslomaa hetki.

Siis teillä on vauva jolla on koliikki ja olet itsekin poikki. Mietipä kun mies kaiken sen lisäksi käy vielä töissä...vähemmästäkin väsyy.
Itsellä myös yksi koliikkivauva ja se oli tuskaa meille kaikille.
Oli miten oli niin apua te tarviitte kotiin. Ja mies sairaslomaa, sellaista sairaslomaa että saa nukkua ja levätä eikä auttaa lastenhoidossa.

Siis totta kai saa. Mä oon sitämieltä, että normaalit miehet itkevät. Mutta ap:n mies ei juuri kuulemma itke ja meni kummalliseen vauvamaiseen tilaan ap:n mukaan. Ja on sanonut, että töissä väsyttää. Itkeminen on ok, mutta kyllä tuo kuulostaa muutenkin siltä, että johonkin olis mentävä juttelemaan.

Jos mies saisi saikkua, se vois olla koko perheelle hyväksi, jos on se huutava vauvakin.

Mies on nukkunut kaikki arkiyöt eri huoneessa että saa nukkua kunnolla yön ennen töitä. Hänellä on fyysisesti rankka työ ja olen koko ajan ollut tietoinen että tarvitsee sen unen minkä vain voi saada. Toki se vauvan itku saattaa välillä kuulua sinnekin, mutta yleisesti ottaen mies on saanut nukuttua aika hyvin.

Yhteistyössä