Mies saa itsetuntoni murenemaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töx

Vieras
Ja hän tekee sen taitavasti. :o

Huomasin tänään että hän on todella taitava. Uskokaa tai älkää; poden jollain tapaa syyllisyyttä jopa siitä että sisällä on kärpänen. Mies saa minut uskomaan (vaikkei suoraan sanokaan) että pidän asunnon niin likaisena että täällä pörrää jo kärpäsiä. :ashamed:

Tai jos lainaan kirjastosta kirjoja, hän saa hetkessä minulle fiiliksen ettei kannata lainata mitään kun en osaa kirjoista huolehtia enkä muista palauttaa niitä ajallaan.

Tai jos käytän lapsia pesulla, hän saa minut tuntemaan etten osaa pestä heitä kunnolla jos nenästä valuu räkä tai korvassa on vaikkua kun tulemme kylvystä pois.

Tai olen jotenkin idiootti jos ostan kirpparilta jotain tyhjänpäiväistä (hänen mielestään) turhaa sisustuskamaa.

:ashamed:

miksi alistut tuollaiseen??? kannattaisiko miehen kanssa puhua vakavasti asioista, että mitä sinä tunnet?? jos ei ymmärrä, muuta hetkeks erilleen miehestä. jos ei sittenkään ymmärrä ei ole todellakaan ansainnu sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos hän itse alkaisi tehdä teillä kotona myös jotain?

Haluutko oikeesti olla tommosen kanssa?

En tiedä. Hän on vaan niin taitava. Aina kun huomaa että olen todella pahoittanut mieleni, on taas todella ihana ja huomaavainen. JOKAINEN ihminen ajattelee ja sanookin että parempaa miestä en olisi koskaan voinut saada. On niiiin ystävällinen, kohtelias, nauravainen, ym. Niin, osaahan se olla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja töx :

En tiedä. Hän on vaan niin taitava. Aina kun huomaa että olen todella pahoittanut mieleni, on taas todella ihana ja huomaavainen. JOKAINEN ihminen ajattelee ja sanookin että parempaa miestä en olisi koskaan voinut saada. On niiiin ystävällinen, kohtelias, nauravainen, ym. Niin, osaahan se olla. :/
No sanoohan ne, kun ne ei joudu sen kanssa elämään. Ei sun tartte edes olla sen kaa, jos se tekee sulle pahan mielen koko ajan.

henkisen väkivallan käyttäjät ovat monesti tosi taitavia. Mutta oletko varma, ettet itse ala turhaan potea syyllisyyttä, vaikkei toinen sitä edes tarkoita? Minkälaisilla "keinoilla" hän kritisoi tekemisiäsi? Yritä selittää, vaikka ne tuntuvatkin typeriltä; esim. "silmäilee tietyllä tavalla".

mulla on myös tuollainen mies. Nyt vasta 5v jälkeen se on alkanut todella häiritseen. Mutta mulla on kyllä huono itsetunto ja olen yrittänyt saada itseni tajuamaan, etten voi antaa moisen häiritä jos itsellä hyvä olo. Ja luulen että tässä kotona ollessa niin pienet ympyrät, että huomaa tuollaisen.

Mies esimerkiksi tuhahtelee kun näkee kärpäsen että hmh, jo kärpäsiä täällä pörrää. Tai kun tulen lasten kanssa suihkusta ja yhdellä vaikka nenässä räkää niin puhelee lapselle (ei minulle) että Ohhoh, jo nyt räkä nenässä vaikka äsken kävit kylvyssä, ymymymym.

Minulla on todella huono itsetunto muttei tuollaiset mitään ainakaan paranna.

Googletin tuon narsistin ja tein löytämäni testin. Tulos on seuraavanlainen:

Kumppanissasi on joitakin narsistisia piirteitä

Olet ehkä havainnut kumppanissasi joitakin narsistisia piirteitä, mutta hänessä on myös paljon hyvää. Nämä narsistiset piirteet eivät välttämättä tee hänestä vielä narsistia, vaikka ajattelemattoman ja ehkä itserakkaankin ajoittain.

Tärkeintä on kuitenkin kokonaisuus: ottaako kumppanisi sinut tarvittaessa myös huomioon ja antaako hän sinun olla oma itsesi? Vai oletko ahdistunut ja varautunut hänen seurassaan? Oma hyvinvointi on parisuhteen paras mittari. Sitä tarkkailemalla tietää, mihin suuntaan suhdetta tulee jatkaa.

Tuon perusteella mies ei välttämättä narsisti ole. Hän kyllä osaa ottaa minut myös huomioon eikä koko ajan ole "aliarvioiva". En sitten tiedä.... samoja piirteitä löytyy mutta tekeekö se miehestä vielä narsistia? :/

Mies esimerkiksi tuhahtelee kun näkee kärpäsen että hmh, jo kärpäsiä täällä pörrää. Tai kun tulen lasten kanssa suihkusta ja yhdellä vaikka nenässä räkää niin puhelee lapselle (ei minulle) että Ohhoh, jo nyt räkä nenässä vaikka äsken kävit kylvyssä, ymymymym.

Minulla on todella huono itsetunto muttei tuollaiset mitään ainakaan paranna.

Mun mielestä kuulostaa kyllä enemmän siltä että SINÄ syyllistät itseäsi ja sinä olet se jonka mielikuvitus jatkaa noita lauseita.

"Hmh, jo kärpäsiä täällä pörrää" ---> se varmaan tarkoittaa että siksi kun täällä on niin likaista, se varmaan ajattelee että siksi on likaista kun ei ole siivottu kunnolla, se varmaan on sitä mieltä että minun olisi pitänyt siivota ---> sen mielestä on varmaan minun vika että täällä on kärpänen!

Huomaat varmaan itsekin mikä osa tuota pitkää ketjua on sinun päässäsi ja mikä miehesi sanomaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mun mielestä kuulostaa kyllä enemmän siltä että SINÄ syyllistät itseäsi ja sinä olet se jonka mielikuvitus jatkaa noita lauseita.

"Hmh, jo kärpäsiä täällä pörrää" ---> se varmaan tarkoittaa että siksi kun täällä on niin likaista, se varmaan ajattelee että siksi on likaista kun ei ole siivottu kunnolla, se varmaan on sitä mieltä että minun olisi pitänyt siivota ---> sen mielestä on varmaan minun vika että täällä on kärpänen!

Huomaat varmaan itsekin mikä osa tuota pitkää ketjua on sinun päässäsi ja mikä miehesi sanomaa?

:) :D Sait kyllä hymyilemään. Voit olla hyvinkin oikeassa sillä kutakuinkin tuollatavoin ajatusmaailmani menee, lähes asiassa kuin asiassa. Ehkä ihan hyvä että kirjoitin ajatukseni tänne niin saan toisenlaistakin perspektiiviä asioihin. :hug:

Tuttua, mun mies on kanssa "täydellinen" - omasta mielestään. Samoin aina kaikki meidän tutut, kaverit jne. kehuvat miten ihmeellinen mies minulla on; niin kohtelias, hauska, kätevä käsistään, ahkera, kova tekemään kotihommia, jne. jne. Enkä voi kieltää mutta käytös minua ja tyttöjä kohtaan välillä niin raivostuttavaa. Eniten mua riipii se että mies kohtelee meidän murkkuikäisiä tyttöä huonosti; ei arvosta, ei kehu vaan mollaa ja vähättelee - ARGGH ! Varsinkin nyt murrosiässä isän pitäisi olla suurena tukena ja "miehenmallina" mutta eipä juuri kyllä ole. Odottaa myös lapsilta paljon, jo ihan pieninä tyttöjen piti olla hiljaa ja käyttäytyä kun taas työkaverin POJAT sai mellestää mielin määrin. Tyttöjen kuulemma pitää osata käyttäytyä. Välillä mies taas on niin hauska ja vitsikäs ja sitten taas sataa paskaa niskaan. Ja minäkään en oikein edes osaa antaa samalla mitalla takaisin. Mulle tulee vaan tippa silmään ja sanat juuttuu kurkkuun. 18 vuotta tässä jo mennyt eikä meillä aina suinkaan kurjaa ole, kyllä tuo osaa olla ihan kivakin, ei kai tässä yhdessä muuten oltaisi ...

Olen samaa mieltä. Kun on huono itsetunto, kuulee miehen sanovan syytöksiä vaikkei hän niin tarkoitakaan. Minun mieheni(tuon kaiken murahtelun lisäksi) ei koskaan ole suoraan kehunut , mutta joskus luen kehut rivien välistä. Kyllä miehet sit on ärsyttäviä, ainakin sillon kun mul on kuukautiset tulossa. Silti RAKASTAN

Mies on sellanen ettei paljoa kehu tmv. mutta saattaa sitten ihan yhtäkkiä vaikka nukkumaanmennessä sanoa esimerkiksi: Olen minä kyllä kiitollinen, että sinä olet olemassa. En varmaan pärjäisi ilman sinua. Sinulla riittää niin paljon hommaa tämän kodin ja lasten kanssa. Rakastan sinua vaikken usein sitä sanokaan.

Ristiriitaista välillä. :/

mäkin koin omalta mieheltäni kaikki sanotut asiat just tollalailla, solvauksina mulle. Kunnes todettiin et mull oli paha stressi, siitä syntynyt yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja sain lääkityksen.
Todellisuudessahan mies ei arvostellut mua lainkaan vaan syytin itse aina itseäni. :/

Aika paljon tilanteestasi kertoo lausahduksesi;
ja hän tekee sen taitavasti.

kannattaa todellakin miettiä juttua toiseltakin kantilta.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
mäkin koin omalta mieheltäni kaikki sanotut asiat just tollalailla, solvauksina mulle. Kunnes todettiin et mull oli paha stressi, siitä syntynyt yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja sain lääkityksen.
Todellisuudessahan mies ei arvostellut mua lainkaan vaan syytin itse aina itseäni. :/

Aika paljon tilanteestasi kertoo lausahduksesi;
ja hän tekee sen taitavasti.

kannattaa todellakin miettiä juttua toiseltakin kantilta.

:o Minulla on myös yleinen ahdistuneisuushäiriö ja lääkitys siihen. :o Mutta minulla oireilee enemmänkin kuolemanpelolla lapsia kohtaan. Voisikohan syytä etsiä tästä?

epäilemättä syy on siinä :D Ajattelinkin tossa et piru soikoon et kuulostaa tutulta :D

:D Ah, jospa tämä sitten liittyisi siihen. :whistle: Ei sillä että mukavaa niinkään olisi muttei ainakaan tartte alkaa murehtimaan lisäksi että onko miehen kanssa tulevaisuutta.... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
epäilemättä syy on siinä :D Ajattelinkin tossa et piru soikoon et kuulostaa tutulta :D

:D Ah, jospa tämä sitten liittyisi siihen. :whistle: Ei sillä että mukavaa niinkään olisi muttei ainakaan tartte alkaa murehtimaan lisäksi että onko miehen kanssa tulevaisuutta.... :ashamed:

:hug: :hug:
tiedän tunteen, sairaudesta se johtuu. Mä taas "testasin" itseäni sillain et lääkityksellä kaikki tuntu olevan ookoo, niin lopetin lääkityksen ihanvaan nähdäkseni että muuttuuko mun näkemys miehestäni..no, muuttuhan se..
Taas mies oli itsekeskeinen paskianen--->alotin lääkityksen kaikki oli taashyvin.

Sithän siinä vaiheessa jo miettii et hetkinen; olenko oikeasti sekopää, vai saako mieheni mut tähän tilaan....huoh.

Yhteistyössä