Mies sai kutsun juhliin. En tiedä mitä ajatella.

Hei!
Mies sitten selvitti asiaa soittamalla veljelleen ja ilmoitti aluksi (kuten joku ehdottikin), että HÄN olisi tulossa juhliin ja tiedusteli samalla lahjaa. Veli ei kysynyt mitään muun perheen tulosta. Sen jälkeen mieheni kysyi asiasta suoraan, että onko koko perhe kutsuttu vai ainoastaan hänet. Veli vastasi, ettei tiedä, mitä vaimonsa on ajatellut. Sanoi kysyvänsä vaimoltaan. Hetken päästä veli soitti miehelleni takaisin ja vastasi että ovat keskustelleet vaimon kanssa ja ovat PÄÄTYNEET siihen että koko perhe voi tulla.

Minä nyt ainakin tulkitsen, että alunperin meitä ei oltu kutsuttu. Tuntuu siltä, että olemme kerjänneet itsellemme kutsun :(

No minusta tuossa tilanteessa olisi selvää että mies menisi yksinään ja lahja myös sen mukainen eli vaan häneltä eli jos rahaa antaa lahjaksi summa selvästi pienempi kuin mitä olisitte perheenä antaneet ja korttiin onnittelut vaan mieheltä. Vähän tökeröä että jätetään puoliso kutsumatta varsinkin jos ei kyse ole ihan muutaman viikon tuttavuudesta vasta.

[QUOTE="vieras";23814719]Onpa noloa ruveta kerjäämään kutsua. Kolme kersaa on aika moinen määrä juhliin lisää... Ja yleensä lasten käytös ei välttämättä muiden silmään ihan niin kauniilta näytä kuin äidin silmään...

Kauanko olette ap olleet miehen kanssa yhdessä? Tuskinpa sinua on katsottu kuuluvaksi sukuun vielä, etenkin kun sulla on 3 lasta eli ns. elämää olet ehtinyt viettää jo ennen miestäsikin. Miehesi lähipiiri voi hyvin ajatella, että kyseessä on ohimenevä juttu vain ja varsinaisen perheen mies perustaa sitten jonkun toisen kanssa, kuin jo 3 lapsen äidin kanssa![/QUOTE]

Olet oikeassa siinä, että kutsun kerjääminen on noloa. Moni vain täälllä ehdotti, että kysykää suoraan, jos vaikka me olisimme erehtyneet siitä ketä kutsu koski.

En usko kuitenkaan, että pitävät minua ohimenevänä juttuna. Tietävät meidän vauvasuunnitelmista. Myöskin tietävät siitä, että jos saamme tontin jota olemme hakeneet, alamme vuoden päästä rakentamaan taloa meidän perheelle. Läheisiä kun olemme tähän asti olleet, niin tiedämme toistemme asioista aika paljon.

Mun lakkiaisissa oli itsestäänselvää,

Tästä ei nyt tiedä onko nämä lakkiaiset, kun valmistujaisista puhutaan.

Jos valmistuva kutsuu paljon omia kavereitaan, niin entä jos tila vaan ei riitä? Pitääkö valmistuvan jättää itselleen tärkeät ihmiset pois kutsulistalta, että saadaan kaikki vanhemmille tärkeät sukulaisperheet mukaan juhliin, vaikka valmistuva itse ei olisikaan missään tekemisissä näiden kanssa?

Lakkiaiset ehkä vielä ovatkin sellainen vanhempien juhla, mihin he kutsuvat ketä haluavat: outoa kyllä sinänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Joo, hyvä tilaisuus aloittaa kälyjen välinen sota =)

Jos he ajattelevat, että on ihan ok ja ei ollenkaan törkeää olla kutsumatta sukulaisen puolisoa, niin sitten teette samalla tavalla. Kai sekin on niiden mielestä ok. Ei tuollainen ole sotaa, se on vain huomioimattomuutta.

Nämä ovat valmistujaisjuhlat, eivät lakkiaiset (sitä kun on niin paljon täällä pohdittu).

Ymmärrän, että nuoren juhliin halutaan nimenomaan hänelle tärkeitä ihmisiä. Ehkä minä ja lapset emme kuulu niihin ja sitten muiden sisarusten puolisot lapsineen kuuluvat niihin. Miehellä on siis 4 veljeä.

Joku kyseli, että miten aion toimia. En tiedä. Nukun ainakin yön yli ja mietin asiaa sitten uudelleen.

Viimeksi muokattu:
Ymmärrän, että nuoren juhliin halutaan nimenomaan hänelle tärkeitä ihmisiä. Ehkä minä ja lapset emme kuulu niihin ja sitten muiden sisarusten puolisot lapsineen kuuluvat niihin. Miehellä on siis 4 veljeä.

Onko nämä muut serkuksia tälle nuorelle? Olleet hänen elämässä, no, koko elämän?

En mä tiedä, loukkaantuisinko itse. En varmaan, omat on juhlansa, ja jos ei olla oltu tekemisissä kovin kauaa, niin mitäpä siitä.
Jos vanhemmat juhlisi jotain omaa, eikä minua kutsuttaisi, niin loukkaantuisin varmasti.

[QUOTE="vieras";23814886]Onko nämä muut serkuksia tälle nuorelle? Olleet hänen elämässä, no, koko elämän?[/QUOTE]

Kyllä, vaikka yhden veljen avopuolisoa ja vauvaa eivät ole koskaan tavanneet. Ja kuten alussa kerroin, niin meidän perhe on tytön perheen kanssa läheisin kaikista.

Syynä siis varmaan on minun lapset. Jonkun mielestä se on oikein ja jonkun väärin. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että minulle siitä tuli valtavan paha mieli. Itse kun yritän aina elää niin, etten missään tilanteessa pahoita kenenkään mieltä.

Mies sai veljensä tyttären valmistujaisjuhliin kutsun. Kuoressa oli vain miehen nimi. Muut sisarukset on kutsuttu perheineen. Kuitenkin me olemme eniten tämän kyseisen veljen perheen kanssa tekemisissä, kyläillään usein, kutsutaan syömään puolin ja toisin sekä vietettään porukalla mm. juhannukset ja uudet vuodet.

Nyt kutsu tuli pelkästään miehen nimellä, siis minua ja lapsia ei kutsussa mainittu. Sinänsä lapset jollain tavalla ymmärrän, koska ovat vain minun. Miellä ei siis vielä ole yhteisiä. Toisaalta kyllä mieheni ajattelee minun lapset osaksi perhettään.

Vähän on nyt paha mieli:( Mitä mieltä olette?

Se on sit välit poikki eikä ainakaan mies mene mihinkään bileisiin. Myöhemmin voitte seurata alkavatko olla ihmisiksi.

Ja kuten alussa kerroin, niin meidän perhe on tytön perheen kanssa läheisin kaikista.

Syynä siis varmaan on minun lapset. Jonkun mielestä se on oikein ja jonkun väärin. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että minulle siitä tuli valtavan paha mieli. Itse kun yritän aina elää niin, etten missään tilanteessa pahoita kenenkään mieltä.

Edelleenkään ei ole selvinnyt, koetko että olet lastesi kanssa läheinen tytön kanssa?

Jos tuosta nyt tuli paha mieli, niin sitten sinä ja lapset ette mene juhliin. Odottelette sitten, että kutsuvatko vanhemmat teidät perheenä käymään teidän yhteisiin ajanvietteisiin tms. Oletan, että kutsuvat, ja tyttö nyt vaan ei koe teitä elämänsä tärkeiksi ihmisiksi. Ja käsi sydämelle: miksi hänen pitäisikään, jos ette oikeasti ole todella läheisiä?

Kyllä, vaikka yhden veljen avopuolisoa ja vauvaa eivät ole koskaan tavanneet. Ja kuten alussa kerroin, niin meidän perhe on tytön perheen kanssa läheisin kaikista.

Hyvä täältä kotisohvalta neuvoa, mutta jos olisin sinun saappaissasi, mies menisi yksin juhliin. Ja taatusti hämmästelisin ja kummastelisin kutsumattomia, olkoonkin että lapsesi eivät biologsesti "kuulu sukuun". Uskon, että miehelläsi on aivan yhtä paha mieli kuin sinullakin. Toivottavasti saatte tontin ja pääsette rakennuspuuhiin ja vietätte mukavaa eloa perheenä, kuten tähänkin saakka.

No te ette ole mikään oikea perhe kenenkään silmissä. Paitsi muiden luuseri yhäreiden.
Mahtaa niitä sukulaisia veetuttaa ja hävettää että miesraukka ottanu eukon jolla 3 mukulaa riippakivenä!

Oletteko naimisissa? Onko mies adoptoinut lapset?

niin provo
Lakkiaiset ovat nimenomaan juhlat, jonne ei tarvitse edes kutsua "virallisesti" . Ihmiset tulevat jos tulevat, esim naapurit ja kaukaisemmat tutut. En ikinä ole kuulluut että lakkiaisissa olisi joku VIERASLISTA tai kutsulista.
Meiddä päin sinne tulee kaikki tutut ja naapurit, on kutsuttu tai ei.

Kommenttina vain... En tiedä muista, mutta meilläpäin Itä-Suomessa ei ole tapana mennä toisten juhliin kutsumatta. Sukulaiset, ystävät, naapurit ja muut kutsutaan ihan vain pyytämällä, kukaan ei tule pelkän lehdessä olleen nimen perusteella.

Jättäisin koko perheenä menemättä. Huomaisi veli vaimoineen kuinka on teitä molempia loukannut. Miehesi voisi lahjan viedä sankarille, mutta juhlat jättäisin koko perheenä välistä. Ilman sen suurempaa siitä tekemättä.

jos teidän kolmikko on yhtään saman luonteisia ku meidän ni ymmärrän ettei juhliin haluta. mut mä menisin ainaki käymään.. noloa seki et jättää menemättä jos ei ole mitään syytä..

[QUOTE="Kaisa";23816478]jos teidän kolmikko on yhtään saman luonteisia ku meidän ni ymmärrän ettei juhliin haluta. mut mä menisin ainaki käymään.. noloa seki et jättää menemättä jos ei ole mitään syytä..[/QUOTE]

Mun mielestä syytä olla menemättä on tarpeeksi siinä ettei koko perhettä (tai edes puolisoa, ilman lapsia) ole kutsuttu.