Mies sanoo, ettiei rakasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninnu

Vieras
Mieheni kertoi pari viikkoa sitten, että haluaa erota, koska ei rakasta enää. Ei kuulemma tunne enää mitään... Kaveruutta vain. Olen kuulemma seksuaalisesti haluttava, mutta ei ole muuta tunnetta. Tuli on kuulemma sammunut. Itselleni tämä tuli aikalailla yllätyksenä. Olihan meillä ollut aika vaikea kausi, mutta en olisi uskonut, että eroa pohtii. On kuulemma miettinyt jo lähes vuoden ja tehnyt päätöksensä erosta. Nyt mietin, onko meillä vielä mahdollisuus selvittää tämä? Mies on pitkin hampain luvannut vielä yrittää, mutta en tiedä onko ollut tosissaan. olemme olleet yhdessä 12v. Kaksi lkasta. Onko kenelläkään samansuuntaisia kokemuksia?

On. Minä olen ollut sillä puolella, joka mietti eroa vuoden. Jos toinen oikeasti on asiaa pohtinut, ei siinä auta mitkään pitkin hampain tehdyt uusintayritykset. Kurjaa, mutta totta.

Voi olla, että asumuseron jossain vaiheessa mies ymmärtää perheensä arvon uudella tavalla, mutta ei sekään tuo niitä sammuneita tunteita takaisin. Parisuhdeterapiat ym tuovat kyllä uusia näkökantoja tilanteeseen ja auttaa paremmin ymmärtämään puolisoa, mutta itse asiaaan, eli rakkauden loppumiseen siitä ei ole apua.

Tuntuu siltä, että miehelläsi on joitakin muita mielenkiinnonkohteita. On harvinaista, että mies haluaisi muuttaa johonkin yksiöön ja alkaisi elää itsekseen?

Käyppä tuolla avioero osastolla lukemassa ketjua "Ensin asumusero". Samankaltaista pohdiskelua siellä olemme me muutamat joutuneet kohtaamaan.

Tuosta rakkaudesta, ei se niin vain lopu. Jos sitä on joskus olut, löytyy se kyllä uudestaankin. Saamattomuutta/laiskuutta/itsekkyyttä se on siltä puolen, joka väittää ettei sitä enää tule taikka löydä. Rakkaus ei kuole koskaan kokonaan, liekki voi himmetä ja oikeilla asioilla sen voi kyllä puhaltaa suuremmaksi. Tämän tiedän oman 19 vuotisen liiton kohdalta, joka on nyt loppumassa miehen aikuisteini-iän (45v) temppuiluihin. Rakkauteni häneen ei kuole, uudestaan sen aina löysin, en vain sitä viitsi enää häneen tuhlata...

Pistä äijä vaihtoon ja etsi (vaikka kipeää tekeekin) itsellesi uusi onni, ensin yksiksesi ja sitten vasta, haavojen parannuttua jonkun toisen kanssa.

^
Se, ettei sinun rakkautesi kuole, ei tarkoita sitä, ettei toisen rakkaus ole ollut aitoa. Omituinen väite.

Enhän minä niin väittänytkään. Väitän, ettei rakkaus koskaan oikeasti kuole. Se voi muuttaa muotoaan ja myös palautua parisuhteen väliseksi rakkaudeksi. Et tainnut ymmärtää pointtiani. Väitän, ettei tuon miehen rakkaus ole oikeasti kuollut, vaan olisi työstettävissä ja löydettävissä takaisin parisuhdetta kannattelevaksi. Mutta jos mies on niin lapsellinen/itsekäs, ettei osaa/tahdo tehdä töitä suhteen säilymiseksi, kannattaako naisenkaan tuhlata rakkauttaan osoitteeseen, joka ei sitä ansaitse?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen;11105961:
Enhän minä niin väittänytkään. Väitän, ettei rakkaus koskaan oikeasti kuole. Se voi muuttaa muotoaan ja myös palautua parisuhteen väliseksi rakkaudeksi. Et tainnut ymmärtää pointtiani. Väitän, ettei tuon miehen rakkaus ole oikeasti kuollut, vaan olisi työstettävissä ja löydettävissä takaisin parisuhdetta kannattelevaksi. Mutta jos mies on niin lapsellinen/itsekäs, ettei osaa/tahdo tehdä töitä suhteen säilymiseksi, kannattaako naisenkaan tuhlata rakkauttaan osoitteeseen, joka ei sitä ansaitse?

Toisaalta taas pakottaakkaan ei voi. En itse usko, että parisuhdeterapia tms. on aina vastaus
rakkauden loppumiseen.

Väliaikainen ero voi jossain tapauksessa olla onnellisempi vaihtoehto kuin se, että eroa haluava
pakotetaan "tekemään töitä" parisuhteen eteen. Jotkut ihmiset muuttuvat vanhetessaan ja haluavat eri asioita kuin nuoruudessa. Se on vain hyväksyttävä vaikka on tietysti vaikeaa jätetylle osapuolelle.

Erossa näkee paremmin onko tunteet sittenkään loppuneet. Arjen rutiinit voivat tylsistyttää niin, että tuntee kuolevat ja oma elämä tuntuu tylsältä pakkopullalta.

Mieheni kertoi pari viikkoa sitten, että haluaa erota, koska ei rakasta enää. Ei kuulemma tunne enää mitään... Kaveruutta vain. Olen kuulemma seksuaalisesti haluttava, mutta ei ole muuta tunnetta. Tuli on kuulemma sammunut. Itselleni tämä tuli aikalailla yllätyksenä. Olihan meillä ollut aika vaikea kausi, mutta en olisi uskonut, että eroa pohtii. On kuulemma miettinyt jo lähes vuoden ja tehnyt päätöksensä erosta. Nyt mietin, onko meillä vielä mahdollisuus selvittää tämä? Mies on pitkin hampain luvannut vielä yrittää, mutta en tiedä onko ollut tosissaan. olemme olleet yhdessä 12v. Kaksi lkasta. Onko kenelläkään samansuuntaisia kokemuksia?

JÄTÄ HETI SE SIKA!!

Viimeksi muokattu:

miehet ei heitä vanhoja kenkiä pois, sitten vasta kun ovat löytänyt uudet..
sitten ne ei yhtä'kkii enää rakasta omaa vaimoa.
että silleen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä