Mies suostuu toiseen lapseen, mutta ei haluaisi sitä NYT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surupusero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surupusero

Vieras
Olen soutanut ja huovannut edestakaisin asian kanssa ja päätöstä ei tule. Haluaisin toisen lapsen, mies ei halua sitä nyt mutta suostuu siihen. Keskustelu päättyy aina riitaan. Olen poistanut kierukan jo kerran turhaan ja laittanut uuden tilalle. Nyt on taas poistot mielessä, mutta mies ei ole yhtään sen enempää innoissaan kuin viimeksi kun yritettiin 3-4kk toista. En haluaisi, että teemme sen toisen "vain koska vaimo halusi". En halua, että olen raskaana ja saan vauvan ja mies vaan "yrittää kestää". Tiedän, että hän auttaa paljon lastenhoidossa, mutta silti. Tuntuu, että huijaan häntä painostamalla.

Vuoden-parin odotus tuntuu jäätävän pitkältä ja itsekin haluaisin josku töihin, en jäädä heti kotiin taas valmistuttuani (nyt opiskelen ja hoidan lasta kotona). Arvostamme pitkää kotihoitoa, joten mikään vuoden kotiäitipätkä ei käy kysymykseen meidän kohdalla.

Pitäisikö se kierukka vaan poistaa ja toivoa että tulee raskaaksi ja mieskin on iloinen? Vai onko tämä ihan typerää. Meillä on ikäerokin niin suuri miehen kanssa, että minulla 22-vuotiaana ei kuitenkaan ole aikaa odotella mitään 8 vuotta seuraavaa, jossa välissä jo töitäkin ehtisin aloittelemaan.

No kaipa sitä voi. Aika monta vuotta vaan edessä tässä odottelua naiselle, joka on jo vuoden odotellut :( Mutta kaipa se pitää muuta intressiä elämään keksiä kuin se perheen perustaminen.

ap

Ehkäpä kannattaisi odottaa. Eipä teillä iän puolesta ole todellakaan kiire.

Meillä lapsi jo ensimmäisellä luokalla ja taitaa jäädä ainokaiseksi. Itsellä ikää jo 34 ja miehellä 45. Mies ei ole varma toisesta lapsesta, enkä aio toista pakottaa. Jos ei päästä yhteisymmärrykseen, niin sitten ei hankita.

Ei jumalauta miten naiivia ja hormoneiden sekoittamaa sakkia täällä pyörii. Älä jumalauta hankkiudu raskaaksi miehen tietämättä, se on vittumaisinta mitä voit tehdä. 22-vuotias ja "ei aikaa odotella"? Ei helvetti. Ymmärrän että lisääntymisvietti ja hormonit sekoittavat naisten päät mutta tää menee jo idiotismin puolelle ja vahvasti.

Ensin täällä rääytään kun miehet eivät halua tehdä impulsiivisesti jatkuvasti lisää kakaroita ja sitten kun niitä saadaan niin täällä taas rääytään kun niiden kanssa on niin rankkaa ja miehet eivät osallistu tarpeeksi.

Olet vasta 22-vuotias. Meillä vaimo koki ekan raskauden 24-vuotiaana ja on nyt 26. Ei sinulla ole mitään kiirettä.

Tiedän, että vaimo haluaa toisen lapsen ja olenkin ajatellut mennä teettämään vasektomian, koska olemme sopineet yhteisesti, ettei toista lasta tule. Sinun kannattaa miettiä haluatko oikeasti toisen lapsen.

Monessa parisuhteessa toinen lapsi pilaa parisuhteen koska se on ihan eri asia kuin yksi lapsi. Kaikki muuttuu ihan erilaiseksi. Yhtä lasta on helpompi pallotella kahden vanhemman välillä, kun toinen tarvitsee omaa aikaa tai jos pitää laittaa lasta hoitoon vaikka vanhemmille tai tutuille halutessa kahden keskistä laatuaikaa. Kahden kanssa se ei onnistu. Minulla tämä tieto perustuu kahden lapsen vanhempien kertomaan kokemukseen.

Haluaisin kaksi lasta mutta parisuhde ei sitä kestäisi ja parisuhde on se tärkeämpi kuitenkin. Haluaisin Ferrarin myös, mutta tiedän, ettei minulla sellaiseen olisi varaa ikinä. Samaan tapaan minulla ei ole varaa kahteen lapseen.

Älä painosta. Mitä siitäkin tulee, jos saatte lapsen, jota mies ei täysillä halunnut? Ei muuta kuin ongelmia, eikä se olisi reilua vauvaakaan kohtaan. Sinulla on jo yksi lapsi, ole iloinen siitä. Sitäpaitsi olet nuori, joten et ole edes erityisen kiireessä saada toista lasta. Eikä elämä läheskään aina mene suunnitelmien mukaan, se on hyväksyttävä. Ja sinun täytyy perheellisenä ottaa huomioon perheenjäsentesi toiveet ja tarpeet, eikä vain omiasi. Lyhyesti: älä hanki toista lasta nyt.

[QUOTE="Wtf";27378259]Luulen että aapee tarkoittaa 42 vuotiaana... Silloin tosiaan saattaa olla vähän kiireempi, vaikkei mahdottomuus!
Ai mitä siis ei virhettä iässä? No, on sulla noin 20 vuotta vielä aikaa, eli tuplasti tämän hetkinen ikäsi...............[/QUOTE]Lue viesti numero #3 tästä ketjusta. Mies on 6 vuotta ap:tä vanhempi eli 28.

Toivoisin että tää aloitus olis sunnuntai-illan provo mutta tosiasia on se että näitä tällaisia tapauksia on ihan oikeasti olemassa. Aivan sairasta tekstiä.

Alkuperäinen kirjoittaja järkeä peliin;27378193:
Olet vasta 22-vuotias. Meillä vaimo koki ekan raskauden 24-vuotiaana ja on nyt 26. Ei sinulla ole mitään kiirettä.

Tiedän, että vaimo haluaa toisen lapsen ja olenkin ajatellut mennä teettämään vasektomian, koska olemme sopineet yhteisesti, ettei toista lasta tule. Sinun kannattaa miettiä haluatko oikeasti toisen lapsen.

Monessa parisuhteessa toinen lapsi pilaa parisuhteen koska se on ihan eri asia kuin yksi lapsi. Kaikki muuttuu ihan erilaiseksi. Yhtä lasta on helpompi pallotella kahden vanhemman välillä, kun toinen tarvitsee omaa aikaa tai jos pitää laittaa lasta hoitoon vaikka vanhemmille tai tutuille halutessa kahden keskistä laatuaikaa. Kahden kanssa se ei onnistu. Minulla tämä tieto perustuu kahden lapsen vanhempien kertomaan kokemukseen.

Haluaisin kaksi lasta mutta parisuhde ei sitä kestäisi ja parisuhde on se tärkeämpi kuitenkin. Haluaisin Ferrarin myös, mutta tiedän, ettei minulla sellaiseen olisi varaa ikinä. Samaan tapaan minulla ei ole varaa kahteen lapseen.

Kolmen lapsen vanhempana voin sanoa, että kyllä säkin nyt oot vähän hakoteillä. Ei se toinen satavarmasti mitään pilaa, eikä kolmaskaan. Riippuu sitten suhteesta kai. Samalla tavalla 2 saa hoitoon kuin yhdenkin tai yksi vanhempi pärjää kahden kanssa, jos toisella omaa aikaa. Kolmen kanssa alkaa olla jo vähän haasteellisempaa saada muille hoitoon, mutta vanhempien välillä "pallottelun" pitäisi sujua kyllä jos ei ole ihan kädetön tai hermoheikko.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja järkeäkö;27378376:
Kolmen lapsen vanhempana voin sanoa, että kyllä säkin nyt oot vähän hakoteillä. Ei se toinen satavarmasti mitään pilaa, eikä kolmaskaan. Riippuu sitten suhteesta kai. Samalla tavalla 2 saa hoitoon kuin yhdenkin tai yksi vanhempi pärjää kahden kanssa, jos toisella omaa aikaa. Kolmen kanssa alkaa olla jo vähän haasteellisempaa saada muille hoitoon, mutta vanhempien välillä "pallottelun" pitäisi sujua kyllä jos ei ole ihan kädetön tai hermoheikko.

Hei! No ei se SATAvarmasti mitään pilaakkaan. Ei ole myöskään 100% varmaa, etten voittaisi lotossa ensiviikolla vaikka se onkin 99,99999999999% varmaa. Sano, että ne kymmenet ihmiset netissä ja livenä ovat hakoteillä kun sanovat, että kahta lasta on todellakin 300% vaikeampi saada hoitoon ja kun ollaan arkena yhdessä niin mies hoitaa vanhempaa ja vaimo tietenkin sitä nuorempaa etenkin alussa.

Meillä on vielä niin, että lapsen isovanhemmat asuvat yli 100km päässä eli ei ihan iisiä.

Meillä on täys työ pitää kasassa parisuhdetta jo tämän yhden (2v) kanssa vaikka apua on ollut. Suhteitakin on monenlaisia kuten sanoit ja me nyt ollaan tällainen, vaikka aluksi ajattelin muuta. Itse katson asiaa sekä omasta näkökulmasta että muiden. En halua riskeerata.

En minä sitä toista kersaa niin paljoa himoitse. Yleensäkin kysyn itseltäni: haluanko elämästäni mukavampaa vai helpomaa ja vastaus on aina että mieluummin helpompi elämä kuin toinen lapsi. Plus minulla on vain 2000€ palkka ja vaimolla ei tule olemaan sen enempää (minulla toivottavasti kasvaa mutta ei riitä neljälle hengelle kun euro romahtaa ihan just). Olen hulluna lapseeni ja varmasti olisin hulluna toiseenkin mutta en kiellä, etteikö olisi vaikeaakin. En vaan ole niin paljon perheainesta. Olinko koskaan? Tuskin. Malli kahdesta lapsesta tuli varmaankin lähinnä omilta vanhemmilta, koska olimme kaksilapsinen perhe ja vanhemmat pysyivät yhdessä. Mutta näen, että vanhempanikin olivat näännyksissä meidän kanssa ja vaimon vanhemmat taas päätyivät eroon monilapsisessa perheessä. Minä haluan pitää parisuhteen kasassa ja tuo yksi lapsi ei vaadi toista vierelleen ollakseen mahtava.

Alkuperäinen kirjoittaja järkeä peliin;27378193:

Siis MITÄH? Kyllä se on kuule ihan muut asiat, kun ne lapset, jotka parisuhteen pilaa. Jos ajattelet noin (lapsellisesti) jo yhden lapsen vahempana, et ole koskaan vanhemmaksi ollut kypsä tulemaankaan.

Siis MITÄH? Kyllä se on kuule ihan muut asiat, kun ne lapset, jotka parisuhteen pilaa. Jos ajattelet noin (lapsellisesti) jo yhden lapsen vahempana, et ole koskaan vanhemmaksi ollut kypsä tulemaankaan.

Tuskin hän tarkoittikaan, että toinen lapsi olisi kuin elokuvasta the Omen, joka pahuudellaan pilaisi kaiken. Onko niin vaikeaa tajuta, ettei kaikkien ihmisten tilanteeseen tai persoonallisuuteen sovi monilapsisuus? Se vasta onkin kypsää, että tajuaa rajansa.

ajan puute joka johtuu siitä että lastene myötä työn määrä ja kotitöiden määrä moninkertaistuu, työtä työtä työtä, kotitöitä, palkkatöitä, lastenhoitoa ruoanlaittoa.

tottakai ne uuvuttavat. suomessa apua ei yleensä ole. paitsi jos on isovanhemmat jotka auttavat.

jos olet noin tyytyväinen valintaasi itse niin miten kaivelee noin paljon sun peffaa jos joku muu tyytyy yhteen?

Olette KUMPIKIN VIELÄ NUORIA, joten sen puolesta ei ole kiirettä mihinkään! Mutta minkälaisen ikäeron lapsillenne haluatte? Vai haluatteko ihan eri asioita elämältänne? Noita kannattaa miettiä tarkkaan, juurikin voi olla niitä asioita joissa lähdetään eri teille kun huomataan että tulevaisuudessa ei halutakkaan mitään samaa. Mutta luulempa että pääsette yhteisymmärrykseen. :) Kerro miehelle sun ajatuksista ja koita saada mies miettimään myös asiaa pitemmällä aika välillä juurikin esim. tuon työn kannalta ja lasten ikäeron kannalta. Kauanko olette lapsen teosta puhuneet? Jos ajatukset vasta tulleet niin anna hieman ajan kulua ja kuulostele miehen fiiliksiä... Voi olla että mies ei vaan ole NIIN vauvakuumeinen että jaksaisi sunkanssa vauvasta höpistä päivät pitkät, vaan ajattelee tulee jos tulee. Ja toki toisessa lapsessa on hommaa ja vie aikaa sekä rahaa mutta eihän lapsia rahassa mitata. Varmasti lasta tulee rakastamaan. Tai sitten on myös vaihtoehto ettei mies oikeasti lasta nyt haluaisikaan, on ehkä huomannut miten paljon yksikin lapsi vaatii ja kokee ettei teidän rahkeet ainakaan nyt toiseen lapseen riitä. Silloin kannattaa selvittää miksi näin ajattelee? Eli siis avointa keskustelua ja JOS sinä sen lapsen haluat koita antaa miehelle myös tilaa ja keskustele rakentavasti jotta miehestä saat mahdollisimman paljon irti vaikkakin saattaa tunteet pinnassa olla myös sinulla. :) Meillä painitaan myös samojen kysymysten edessä!

no kuule ehkä sä koet asian toisin,tai sitten et halua tunnustaa tosiasioita. Mutta on ihan totta että mitä enemmän niit lapsia on sen rankempaa äidillä ja ehkä iskälläkin on ja se voi johtaa eroonkin!

Ei se oo lapsellista ajattelua kun koettaa ennakoida.

Esim meillä lapset on aina valvottanut öisin lähes 2vuotta, ja minä tuona aikana olen ollut tosi väsy ja sitä myötä aika äkänen, joka yleensä näkyi miehelle, heikompi mies ois jo lähtenyt tuossa vaiheessa, onneksi omani ei lähtenyt.

Todellakin kahta on vaikeampi saada hoitoon. ja itseasiassa 1:n lapsen kanssa pääsee 100kertaa helpommalla kuin kahden. taidat ite olla yhden vauvan äiti

[QUOTE="hilda";27378838]

Todellakin kahta on vaikeampi saada hoitoon. ja itseasiassa 1:n lapsen kanssa pääsee 100kertaa helpommalla kuin kahden. taidat ite olla yhden vauvan äiti[/QUOTE]

Mun mielestä taas kahden kanssa on paljon helpompaa kuin yhden. Kun oli vaan yksi lapsi, piti mun olla koko ajan saatavilla ja lapsi roikkui lahkeessa kiinni. Kun toinen syntyi ja vähän kasvoi, lapset viihtyivät mukavasti keskenään eikä mua tarvittu leikkeihin enää.

Myöskin hoitoon ovat aina päässeet kun ollaan hoitoa tarvittu, ei ongelmaa. Mutta ehkä tämäkin taas riippuu ihmisistä itsestään. Mutta yleisesti ottaen toinen lapsi on mennyt ihan siinä samassa kuin ensimmäinenkin. Sitten saattaisi olla eri asia, jos lapsia olisi kolme tai enemmän.

Kiitos vastauksista. Asiaa on pyöritelty nyt vuosi. Mies kokee rttä HÄNELLÄ ei ole aikaa ja halua odottaa niin kauaköan, että minäkin ehtisin valmistua ja töihin. Nytkään ei sovi, ja myöhemmät ajankohdat hankalia jos ei mahdottomia rankkojen työharjotteluideni takia (raskaus este). Valmistuttuani olisi ok, mutta kuten sanottu todella ikävää jäädä vuosiksi äplomalle koulusta ilman mitään työkokemusta. Ja työkokemuksen hankkiminen tekee hänestä sitten jo 'vanhan' eikä halua sinne asti odottaa.

Mutta joo. Pitääpi haudata toiveet ja toivoa että joskus onjoku väli jossain. Sen ymmärrän, että kaksi ei tod ole sama kuin yksi.

Yhteistyössä