Mies suostuu toiseen lapseen, mutta ei haluaisi sitä NYT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surupusero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mies siis ymmärtää kaikki tosiasiat ja sen takia suostuisi lapseen. Ei ole salaraskautumisesta kyse. Mutta haluamme kai eri asioita, minä perheen ja hän helpomman elämän. Kompromissi täytyy jossain kohtaa tehdä.

Tosi vaikee tilanne teillä, mää haluaisin kolmannen lapsen mut mies ei vielä, on sanonu et suostuu kyllä nyt jos kovasti haluan mut mielummin myöhemmin, oon siis päätyny siihen myöhemmin vaihtoehtoon, en halua "pakottaa" ketään hankkimaan lisää lapsia.

Sit tolle jonka vaimo haluaa toisen ja miehen mielestä se pilaa suhteen kun saa toisen. Meille tuli toinen lapsi pienellä ikäerolla (1v5kk ikäero) ja hetkeekään ei olla kumpikaan kaduttu (mies on vielä tollanen tosi mukavuuden halunen). En kokenut alkua vaikeeks (ja joo kuopuksella vaikee koliikki, että ei ollu helpoimmasta päästä vauva) ja kun kulu puolivuotta ja kuopus alko jo "tajuamaan" enemmän asioista niin oli vielä helpompaa. Nyt kun kuopus 1.5v niin lapset touhuaa yhdessä paljon. Meillä jos yökylään lapset haluaa niin on ihan se ja sama onko lapsia 1 vai 4, mun vanhemmat on valmiita ottamaan lapsia yökylään eikö siinä oo ongelmaa onko niitä nyt 1 tai 2. TAitaa tuo mies olla aika nuori vielä itekin, vasektomiaakaan et saa ellet oo yli 30v tai jos ikäkriteeri ei täyty ni pitää olla sit 3 lasta.

Meilläkin siis tilanne, suostuu kyllä mutta mielummin myöhemmin. Vaikea selittää miksi myöhemmin on minulle huono, mutta johtuu raskauden ja koulun yhteensopimattomuudesta siinä vaiheessa opintoja. Mutta itsekin valitsin parisuhteen toisen lapsen edelle oli se sitten vaikka niin, että joudun luopumaan siitä ajatuksesta kokonaan (mikä ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole näin, mutta sitten minulta vaaditaan valinta työelämän aloittamsen ja vuosiksi sitovan lapsen välillä)...

Voikun olis vaan lapsirakas mies. Mutta ihana tämäkin.

Mä olen sitä mieltä että lapsia tehdään vain ja ainoastaan silloin kuin niitä molemmat haluaa ja ovat varmoja siitä asiasta. Ilman mitään neuvotteluja/taivutteluja/painostuksia/itkuja.
Muuten koituu ongelmia, jossain vaiheessa ainakin.
Jokaisella lapsella olisi oikeus syntyä maailmaan siten että sekä äiti että isä häntä ovat toivoneet.
Mutta me ei eletä valitettavasti satukirjassa ja tiedän ettei näin ole läheskään joka kerta.

Yhteistyössä