Mies suuttui, kun "en päästä varpajaisiin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Meillä kolme lasta ja vakiintunut käytäntö, että koska olen viikot lasten kanssa kotona, perjantai-ilta on minun aikaa.

Miehen työkaverille tuli lapsi ja tänään varpajaiset. Mies kuuli tuosta eilen ja oli kovasti menossa. Muistutin, että olen huomenna menossa uimaan ja mies alkoi rähistä, että en päästä häntä lähtemään.

Siis mitä päästämistä tuossa on? Enhän minäkään ala vaikka tiistaina lounasaikaan rähistä, että miehen tultava kotiin ja päästettävä minut jonnekin. Ei meillä lupia toisilta vaadita. Sen sijaan meillä on lapset ja sovittu käytäntö heidän suhteen. Menköön puolestani lasten kanssa varpajaisiin.

Et sitten voi kerran joustaa ja saada omaa aikaa tilalle toisesta päivästä? Hyvä, että teillä on vakiintunut käytäntö sun oman ajan turvaamiseksi, mutta aika joustamaton se on.

Et olis mitenkään voinu mennä lauantaina uimaan??!?!?!?
Siis hohhoh... Olen itsekin kolmen lapsen kanssa kotona, mutta esim. viime pe mies oli risteilyllä työpaikan kanssa iltamyöhään, vaikka itse olin la ja su aamuvuorossa hoitokodissa eli ei ollut mitään vapaa-aikaa. Mutta puolin ja toisin pitää osata joustaa...

Tyypillisiä vastauksia. Mikäli ap olisi ollut tuo mies (tai siis nainen, mutta käyttäytynyt kuin mies) kaikki olisivat täällä yhteen ääneen huutaneet, että etkö voi hommata lapsille hoitajaa, jne.

Jos miehelle ilmaantuu menoja hänen lastenvahtivuorollaan, niin silloin hänen täytyy myös lastenvahti jostain hommata. Simple as that.

Mua olisi harmittanut, jos joku mieheni kavereista ei olisi tuollaisesta syystä päässyt varpajaisiin kun poikamme oli syntynyt.

Provohan tämä aloitus on, mutta vastaavia tapauksia tosiaan löytyy ihan oikeastikkin. Kurjaa, jos joillain on noin ehdoton meininki parisuhteessa, aikamoinen vankila.

[QUOTE="vieras";28016000]Tyypillisiä vastauksia. Mikäli ap olisi ollut tuo mies (tai siis nainen, mutta käyttäytynyt kuin mies) kaikki olisivat täällä yhteen ääneen huutaneet, että etkö voi hommata lapsille hoitajaa, jne.

Jos miehelle ilmaantuu menoja hänen lastenvahtivuorollaan, niin silloin hänen täytyy myös lastenvahti jostain hommata. Simple as that.[/QUOTE]

Toi, että miehen olisi hommattava lastenvahti, on oikein. Mutta minä päästäisin silti, koska mua ei haittaisi näin paljon, että menisin uimaan vaikka lauantaina. Ja osittain myös siksi, että toivoisin mieheltä samanlaista joustoa silloin, kun mulla on "sovittu" lastenhoitovuoro ja tulisikin jotain mielestäni tärkeetä menoa.

Minusta on ok, jos parisuhteessa on tälläisiä sopimuksia. Mutta mielestäni näissä ei pitäisi ehkä olla niin ehdoton. Kompromissi yleensä kannatta :)

Jos mies lähtee varpajaisiin, hänelä on kaksi vaihtoehtoa. Joko hommaa lapsille vahdin tai pyytää sinua vaihtamaan uimistasi toiselle päivälle. Onko ap valmis maksamaan lapsenvahdista uimisensa vuoksi?

No kyllä minäkin suuttuisin, jos joutuisin jättämään jonkun vastaavan menoni väliin miehen hararstusken takia. Etenkin tuollaisen, jota voi tehdä koska vaan. Tosin luulisi miehen ehtivän pippaloihin vähän myöhemminkin sinun palattua uimasta.

Yhteistyössä