Mies suuttui, kun "en päästä varpajaisiin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28016244:
WTF?!?
Kun miehen kaveri saa lapsen ja kutsuu miehen varpajaisiin, niin miten se kuvaa sitä että mies ei millään lailla kanna vastuuta lapsesta?
Mitä sä olet vetänyt? :O

Viitataanko tässä siihen, että mieshän vois mennä varpajaisiin jos hommais lapsilleen hoitajan? Siis jos mies lähtökohtaisesti ajattelis, että ok, vaimon vapaailta, mutta järkkäänpä hoitajan eikä kaatais menoaan ns. vaimon niskaan. (Vaikka olenkin sitä mieltä, että harvinaisen joustamaton ap on, kyllä mä tossa tapuksessa antaisin miehen mennä ja ottaisin sitten vaikka tuplapitkän vapaan seuraavana päivänä). :)

:D Mä olen kyllä aika tiukka omasta ajastani, mut tollasessa tilanteessa mies sais ehottomasti mennä. Pystyyhän sen oman uintireissun ny hitto siirtämään vaikka seuraavalle päivälle tai jättää vaikka välistäkin joskus. Tuskin niitä varpajaisia nyt montaa kertaa kuussa kuitenkaan on.

[QUOTE="Lotta";28015674]Meillä kolme lasta ja vakiintunut käytäntö, että koska olen viikot lasten kanssa kotona, perjantai-ilta on minun aikaa.

Miehen työkaverille tuli lapsi ja tänään varpajaiset. Mies kuuli tuosta eilen ja oli kovasti menossa. Muistutin, että olen huomenna menossa uimaan ja mies alkoi rähistä, että en päästä häntä lähtemään.

Siis mitä päästämistä tuossa on? Enhän minäkään ala vaikka tiistaina lounasaikaan rähistä, että miehen tultava kotiin ja päästettävä minut jonnekin. Ei meillä lupia toisilta vaadita. Sen sijaan meillä on lapset ja sovittu käytäntö heidän suhteen. Menköön puolestani lasten kanssa varpajaisiin.[/QUOTE]

No joo, toivottavasti äijäs tajuaa lähteä varpajaisiin (ilman lapsia). Eihän tuollaista narisijaa ja tiukkapipoa kestä kukaan. Löysää vähän. Varpajaisia onkin ihan joka perjantai...

Voisin pitää provona, mut tunnen oikeessa elämässä tuollaisen äidin, joka on joustamaton kun rautalanka ja miehen pitää taipua lasten hoitoon aina kun rouva kaipaa omaa aikaa!!

Ei saatana :D näitä juttuja kun lukee niin kyllä mä olen ihana ihiminen. Häävieraista pitää saada katetta ja uimapuku mahtuu päälle vain perjantai-iltaisin!! Mitä te akat vedätte nykyään vai pistääkö joku tietty e-pillerimerkki aivot noin sulkuun?
Mitä sä aapee teet muina pe-iltoina vai onko se juttu tuo uinti?

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Hieman joustamaton olet kyllä ap.

Mutta otetaanpa silti tämmöinen esimerkki. Miehellä aina perjantaisin vaikka sählyä ja saunottelua poikaporukassa. Vaimo tietenkin kotona lasten kanssa. Yllättäen rouva kutsutaankin johonkin perjantaimenoon. Jotenkin kyllä uskoisin, että mikäli vain mahdollista lastenhoitaja hankkia, niin kyllä vaimo joutuu sen vaihtoehdon ensiksi selvittämään ennenkuin mies luopuu menostaan. Varmaan monessa perheessä näin, ei toki kaikissa. Jotenkin ne naisten menot ovat vaan toisarvoisia.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="...";28017332]Hieman joustamaton olet kyllä ap.

Mutta otetaanpa silti tämmöinen esimerkki. Miehellä aina perjantaisin vaikka sählyä ja saunottelua poikaporukassa. Vaimo tietenkin kotona lasten kanssa. Yllättäen rouva kutsutaankin johonkin perjantaimenoon. Jotenkin kyllä uskoisin, että mikäli vain mahdollista lastenhoitaja hankkia, niin kyllä vaimo joutuu sen vaihtoehdon ensiksi selvittämään ennenkuin mies luopuu menostaan. Varmaan monessa perheessä näin, ei toki kaikissa. Jotenkin ne naisten menot ovat vaan toisarvoisia.[/QUOTE]

No meillä mies ei tosiaan edes kysy sopiiko hänen mennä, hän pitää itsestään selvyytenä sitä että ilman muuta voi mennä silloin kun huvittaa. Olen joskus sanonut että voisitko sinä vuorostasi vahtia lapsia kun minä menen vaikka leffaan niin ei, kuulema minun pitää hommata lapsenvahti jos mielin jonnekin... mies ei myöskään ikinä jättäisi omaa menoaan minun takiani, ei koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;28017460:
No meillä mies ei tosiaan edes kysy sopiiko hänen mennä, hän pitää itsestään selvyytenä sitä että ilman muuta voi mennä silloin kun huvittaa. Olen joskus sanonut että voisitko sinä vuorostasi vahtia lapsia kun minä menen vaikka leffaan niin ei, kuulema minun pitää hommata lapsenvahti jos mielin jonnekin... mies ei myöskään ikinä jättäisi omaa menoaan minun takiani, ei koskaan.

Tosi monessa perheessä on oikeasti asian laita näin. Mulla oli onneksi kiva neuvolan terkka, joka ohjeisti vastuuttamaan miestäkin alusta alkaen lasten asioissa. Alkuvaikeuksien jälkeen mullekin aukeni pääsy menoilleni, nykyään menot ovat molemmin puolin yhteisesti sovittava asia.

Ketjun ap:na joustaisin tämän kerran.

[QUOTE="Lotta";28015674]Meillä kolme lasta ja vakiintunut käytäntö, että koska olen viikot lasten kanssa kotona, perjantai-ilta on minun aikaa.

Miehen työkaverille tuli lapsi ja tänään varpajaiset. Mies kuuli tuosta eilen ja oli kovasti menossa. Muistutin, että olen huomenna menossa uimaan ja mies alkoi rähistä, että en päästä häntä lähtemään.

Siis mitä päästämistä tuossa on? Enhän minäkään ala vaikka tiistaina lounasaikaan rähistä, että miehen tultava kotiin ja päästettävä minut jonnekin. Ei meillä lupia toisilta vaadita. Sen sijaan meillä on lapset ja sovittu käytäntö heidän suhteen. Menköön puolestani lasten kanssa varpajaisiin.[/QUOTE]

Missään tapauksessahan ei kannata joustaa. muoks. Ja miten jumalattoman myöhään teillä on uimahallit auki, ettei mies vois sen jälkeen mennä?

Viimeksi muokattu:
Mikäs päivä miehellä on omaa aikaa? Töissäkäynti ei ole omaa aikaa. Mene sinäkin töihin niin saat olla lapsistasi vapaalla. Ymmärrän, että ainainen lasten kanssa olo väsyttää. Niin minuakin toisinaan mutta tiedostan sen, että kotiäitiys on oma valintani ja voisin töihinkin mennä toki (ja menenkin pian).

...En voi kuitenkaan ymmärtää tuollaista joustamattomuutta, ihan älytöntä! Olet tainnut tahallasi valita oman iltasi juuri perjantaille, kun tiedät että monet riennot on silloin. Miksi sinun oma aikasi ei voi olla vaikka lauantai?

Sinulle on siis sama millaisen lastenhoitajan miesj ärkkäisi lapsille? Kunhan sinä pääset uimaan.Meillä ainakin lastenhoitaja katsotaan yhdessä ja molemmat hänet kelpuuttaa. Kysymys on kuitenkin meidän kalleimmista aarteista eli meidän yhteisistä lapsista joita ei luoteta ihan kenen käsiin vaan.

Eihän tää vaan ole se sama joka viikko sitten valitti että mies on lähdössä saunailtaan tai jonnekin tuntia ennenkuin oli etukäteen sovittu? Jos ei ollut ja jos tää ei ollut provo niin pyydän anteeksi miehiltä meidän naisten puolesta, himanatseja alkaa olla näköjään pelottavan paljon

Mikäs päivä miehellä on omaa aikaa? Töissäkäynti ei ole omaa aikaa. Mene sinäkin töihin niin saat olla lapsistasi vapaalla. Ymmärrän, että ainainen lasten kanssa olo väsyttää. Niin minuakin toisinaan mutta tiedostan sen, että kotiäitiys on oma valintani ja voisin töihinkin mennä toki (ja menenkin pian).

...En voi kuitenkaan ymmärtää tuollaista joustamattomuutta, ihan älytöntä! Olet tainnut tahallasi valita oman iltasi juuri perjantaille, kun tiedät että monet riennot on silloin. Miksi sinun oma aikasi ei voi olla vaikka lauantai?

Sinulle on siis sama millaisen lastenhoitajan miesj ärkkäisi lapsille? Kunhan sinä pääset uimaan.Meillä ainakin lastenhoitaja katsotaan yhdessä ja molemmat hänet kelpuuttaa. Kysymys on kuitenkin meidän kalleimmista aarteista eli meidän yhteisistä lapsista joita ei luoteta ihan kenen käsiin vaan.

Uimassa oltu ja mies lähti sen jälkeen varpajaisiin. Olisi voinut hyvin pyytää vaikka äitiään tai minun äitiä lapsia katsomaan. Ei pyytänyt niin ei mennyt uintini aikana.

Mielenkiintoista, että moni kommentoinut, että mene töihin. Sitten seuraavaksi kehuttu kuinka mies saa mennä koska vaan menojaan. Ihan kiva teille. Kuten sanottu, minä lähden siitä, että me molemmat vanhemmat ollaan aikuisia ihmisiä ja vapaita tekemään, mitä haluamme. Lasten suhteen molemmilla selkeästi tiedossa milloin kukakin vastuussa ja koska molemmat.

Mä olen vaan sanaton.. Ja mä todella luulin, että mä olen kotipiru miehelleni. Osaatko ap nyt oikeesti selittää, miksi et voi tämän kerran siirtää sitä omaa aikaas lauantaille? Otat vaikka koko lauantain itselles. Noin yleisesti ottaen kun omaa kokemustaustaani pikasesti kelailen niin hyvin harvoin on onnistunut saada lastenvahti päivän varotusajalla. Siksi siis tässä tilanteessa ymmärrän, että mies ei ole mitään lastenvahteja käynyt haastattelemaan.

Sääliksi käy miestä, ei voi muuta sanoa. ALoittajalla ei tunnu olevan muuta elämää kuin lapset ja uinti, sen takia katkera miehelleen, jolla on myös sitä sosiaalista elämää ja haluaa tukahduttaa hänetkin. Puistattava kombo, toivottavasti mies älyäis häipyä tuollaisesta suhteesta.

[QUOTE="vieras";28018422]Sääliksi käy miestä, ei voi muuta sanoa. ALoittajalla ei tunnu olevan muuta elämää kuin lapset ja uinti, sen takia katkera miehelleen, jolla on myös sitä sosiaalista elämää ja haluaa tukahduttaa hänetkin. Puistattava kombo, toivottavasti mies älyäis häipyä tuollaisesta suhteesta.[/QUOTE]

On kyllä ihme porukkaa täällä! Mäkätätte kilpaa kuinka apei anna miehen mennä ja miten mies kärsii. Siis miten niin ei ap anna miehen mennä? Olisihan mies voinut mennä koska vaan, olisi pyytänyt jompakumpaa mummia hoitamaan lapsia. Eihän ap:kaan häivy esim. tiistai-iltapäivänä johonkin ja oleta että mies tulee hoitamaan lapsia, vaan hoitaa itse jonkun paikalle jos tarvitsee.

Te olette kyllä, ihan oikeesti, tosi outoja!

On kyllä ihme porukkaa täällä! Mäkätätte kilpaa kuinka apei anna miehen mennä ja miten mies kärsii. Siis miten niin ei ap anna miehen mennä? Olisihan mies voinut mennä koska vaan, olisi pyytänyt jompakumpaa mummia hoitamaan lapsia. Eihän ap:kaan häivy esim. tiistai-iltapäivänä johonkin ja oleta että mies tulee hoitamaan lapsia, vaan hoitaa itse jonkun paikalle jos tarvitsee.

Te olette kyllä, ihan oikeesti, tosi outoja!

Tai sitten sinä oot? Jos joka perjantai rouvalla on tiedettyä menoa, niin miten voi olla että herra sitten yhtenä perjantaina päättääkin olla menossa ilman että hoitaa lapsenvahtia lapsilleen, joita hänen piti sinä perjantaina hoitaa? Tämähän tässä on ap:n pointti, eli että jos oot lapsenvahtivuorossa ja sulle tulee menoa, niin hoida sijainen.

[QUOTE="Jenis";28019212]Tai sitten sinä oot? Jos joka perjantai rouvalla on tiedettyä menoa, niin miten voi olla että herra sitten yhtenä perjantaina päättääkin olla menossa ilman että hoitaa lapsenvahtia lapsilleen, joita hänen piti sinä perjantaina hoitaa? Tämähän tässä on ap:n pointti, eli että jos oot lapsenvahtivuorossa ja sulle tulee menoa, niin hoida sijainen.[/QUOTE]

Joka perjantainen meno on arkea. Varpajaiset eivät ole arkea. Arjen voi sivuuttaa hyvästä syystä, joka ei ole mikään toinen arkimeno. Rakkaussuhde on rakkaussuhde ja muut kimppaliitot sun muut sopimukset ovat paskaa. Jos rakastat puolisoasi miestä/naista, niin ymmärrät. Sinun kannattaa erota, koska sulla rakkaus on jotain vitun sopimuksia jossain paperissa.