Mies teki sen taas. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävin kylä- ja kauppareissulla ja kun tulin kotiin, ei näkynyt ukkoa missään. Pistin viestiä, että missähän mahdat olla. Kuulemma lähteny eri kaupunkiin kaverinsa luokse. Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että eikö se enää rakasta? Onko sillä joku toinen? Väittää, että ei ole, mutta enää en järkyttyisi pettämisestäkään - joku mättää, mutta mies ei kerro, että mikä. (Kuulemma ei siis ole mitään kerrottavaa.)

Se siis ei koskaan ilmoita mihin menee tai kuinka kauan viipyy, yleensä vain lähtee ja siinä se. Asiasta on keskusteltu ja mies luvannut parantaa tapansa. Eipä ole lupaus pitänyt. Viikonloput on aina menossa (ei ryyppää kuitenkaan), tulee yöksi kotiin mutta ei koskaan ilmoita mitään!!! Minusta parisuhteessa kuitenkin pitäisi informoida toista menoistaan.

Olen jopa harkinnut eroa. :(

Olet ilmeisesti sanonut kuinka paljon toi rassaa ja toinen on jopa luvannut tekevänsä asialle jotain. Ilmeisesti se ei ole auttanut. Siispä:

Jätä säkin ilmoittamatta miehellesi missä olet ja koska tulet ja jätä kysymättä miehen menoista. Älä myöskään puhu suotta miehelle mitään erikoista, anna olla sen kuin ilmaa. Jos mies ei tajua tehdä itse mitään suhteen eteen suhde valitettavasti kuolee.

Toinen vaihtoehto on saada se mies jonnekin parisuhdeterapiaan, jossa pelastatte liittonne. Jokatapauksessa te ette saa liittoa toimiin, jos toinen lupaa, mutta mitään ei tapahdu. Valitettavasti.

no vaikuttaa että olis joku toinen, mut eihän sitä voi tietää. jos miestä ei kiinosta tehä töitä parisuhteen toimivuuden eteen ni ei kai sul oo vaihtiksina ku sietää tai hommata uus elämä. olen todella pahoillani. tiedän kuinka vaikeita käyt läpi. *hali*

Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
ei se oo piparisuu noin helppoa vajota toisen tasolle. voi ku olisiki..

Kyllä mää sen ymmärrän, ettei ole helppoa. Joskus kantapäälle potkasu voi auttaa, mutta yleensä noi kantapäälle potkasut vie vain huonompaan jamaan suhteen ja lopulta suhde kaatuu. Mutta ei sitä suhdetta pysty oikeasti yksinkään pitään.

Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
ei se oo piparisuu noin helppoa vajota toisen tasolle. voi ku olisiki..

Mun mielestä sun ei edes kannata vajota toisen tasolle. Kivaahan se on, jos edes toinen puolisoista on vastuuntuntoinen ja aikuinen...

Jos ja kun asiasta on puhuttu, olet selittänyt miten ikävältä tuo tuntuu, eikä muutosta tapahdu, niin joko hyväksyt asian tai sitten lähdette eri suuntiin.

Tuntuu tosiaan hyvin kurjalta huomata, ettei minulla näytä olevan miehelle minkään valtakunnan merkitystä! Toisaalta tiedän (vaikka tuntuukin nyt ihan muulta) että mies rakastaa minua, mutta on vaan niin ajattelematon, ettei tajua (sanomisistani huolimatta) kuinka tuollainen "temppuilu" loukkaa ja satuttaa. Mutta luulisi, että jos olen niin rakas ja tärkeä kuin hän sanoo, niin parantaisi tapansa! Saa kyllä mennä, mutta ilmoittelisi edes.

Muutoin on kyllä hyvä mies, mutta tämä tappaa tätä suhdetta hitaasti mutta varmasti. Itselläni turhauttaa ja sitten rähisen miehelle, mies suuttuu jne. Ja kaikki tämä, vaikka olen puhunut miehelle. Eli minun mielestäni pallo on hänellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muutoin on kyllä hyvä mies, mutta tämä tappaa tätä suhdetta hitaasti mutta varmasti. Itselläni turhauttaa ja sitten rähisen miehelle, mies suuttuu jne. Ja kaikki tämä, vaikka olen puhunut miehelle. Eli minun mielestäni pallo on hänellä.

No pallo on hänellä, eikä tosiaan vaatisi paljoa ilmoittaa mihin menee ja koska kutakuinkin tulee yms. Jokainen pystyy siihen, eikä sen pitäisi olla edes yltiövaikeaa. Ilmeisesti miehesi ei vain halua sitä tehdä, ei vaikka pettää jokakerta lupauksensa asian tiimoilta.

Oletko ikinä keskustellut siitä, että MIKSi mies jättää ilmoittamatta menot?

Ja mietin, että mitä mä voin miehelle enää sanoa?! Tänään totesin, että ehkä ero on väistämätöntä - mies ei kommentoinu mitenkään. En jaksa enää pakottaa häntä kuuntelemaan ja puhumaan. Hän sulkeutuu omaan maailmaansa lähes aina kun pitäisi keskustella suhteesta ja ongelmista. On tosiaan mahdotonta ylläpitää yksin parisuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

No pallo on hänellä, eikä tosiaan vaatisi paljoa ilmoittaa mihin menee ja koska kutakuinkin tulee yms. Jokainen pystyy siihen, eikä sen pitäisi olla edes yltiövaikeaa. Ilmeisesti miehesi ei vain halua sitä tehdä, ei vaikka pettää jokakerta lupauksensa asian tiimoilta.

Aina löytyy joku selitys: "No kun mä aattelin et ku oot ite kuitenkin siellä oman kaveris luona, niin että ei tarvi ilmoittaa..." tai yleisimmin: "No en tiiä." tai lisäyksenä: "anteeks, ei tuu toistuun."

Aina löytyy joku selitys: "No kun mä aattelin et ku oot ite kuitenkin siellä oman kaveris luona, niin että ei tarvi ilmoittaa..." tai yleisimmin: "No en tiiä." tai lisäyksenä: "anteeks, ei tuu toistuun."

Kuinka vanha miehesi on ja onko teillä lapsia?

Kuinka vanha miehesi on?

27-vuotias.

Ja usein mies ei käsitä, että on tehnyt jotain tyhmää eli että ilmoittamatta jättäminen olisi jotenkin väärin. Ja jos hällä kovin hermot kireällä, niin alkaa se kysely, että miksi pitäisi ilmoitella koko ajan menemisistään ja että eikö mitään saa tehdä ilman että täytyy ilmoitella ja niin edelleen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
oletteko kauan ollut yhdessä ja onko yhteisiä lapsia?

Viitisen vuotta yhteiseloa takana, yksi lapsi löytyy.

se on aina vaikeampaa kun lapsia siis lopettaa suhde. mutta ei tuokaan normaalia käytöstä mieheltäsi ole! yritä miettiä rauhassa ja keskustelkaa se auttaa.. voimia sinulle.

Oletko oikeasti keskustellut tarkasti ja yksityiskohtaisesti kuinka ikävälle toi tuntuu ja, että mies oikeasti ymmärtää asian vakavuuden, että olet jopa miettinyt eroa tuon vuoksi?

En tiedä ottaako puheitani edes tosissaan. Voin kyllä hyvällä omallatunnolla sanoa, että olen tehnyt itse kyllä kaikkeni tämän ongelman eteen, eli purkanut miehelle tuntojani useaan otteeseen ja yrittänyt saada häntä keskustelemaan asiasta kanssani. Sattuu olemaan vaan miehelle vissiin liian ylivoimaista, tosiaan siis sulkeutuu aina kuoreensa ja asia on yleensä hänen puoleltaan kuitattu olankohautuksella.

Ja usein mies ei käsitä, että on tehnyt jotain tyhmää eli että ilmoittamatta jättäminen olisi jotenkin väärin. Ja jos hällä kovin hermot kireällä, niin alkaa se kysely, että miksi pitäisi ilmoitella koko ajan menemisistään ja että eikö mitään saa tehdä ilman että täytyy ilmoitella ja niin edelleen. :/

Kysy häneltä, että olisiko ihan jees, että sinä tekisit samaa, eli jättäisit sanomatta missä sinä ja esim. lapsi olette?

Kysy onko hienoa, jos sää lähtisit yhtäkkiä vaan pois ja lapsi jäisi vallan miehelle hoidettavaksi, eikä mies edes tiedä, missä se nainen viipyy ja koska tulee..

Itse ihan oikeasti potkaisisin kantapäille ja tekisin samoin.

Sit kun mies alkaa ärsyyntyyn myös asiasta niin voit sanoa, että joko ymmärtää miksi sanomatta jättäminen ei vaan onnistu.

Kysy häneltä, että olisiko ihan jees, että sinä tekisit samaa, eli jättäisit sanomatta missä sinä ja esim. lapsi olette?

Kysy onko hienoa, jos sää lähtisit yhtäkkiä vaan pois ja lapsi jäisi vallan miehelle hoidettavaksi, eikä mies edes tiedä, missä se nainen viipyy ja koska tulee..

Itse ihan oikeasti potkaisisin kantapäille ja tekisin samoin.

Sit kun mies alkaa ärsyyntyyn myös asiasta niin voit sanoa, että joko ymmärtää miksi sanomatta jättäminen ei vaan onnistu.

Olen kysynyt, ja mies sanoo joko että "ei olisi kivaa" tai että "no sittenpähän menisit". Olen myös toisinaan tehnyt samoin, jolloin mies ei ole toiminut kuten minä eli laittanut viestiä ja kysellyt missä olen, vaan on odotellut rauhassa kotona.

Olen kysynyt, ja mies sanoo joko että "ei olisi kivaa" tai että "no sittenpähän menisit". Olen myös toisinaan tehnyt samoin, jolloin mies ei ole toiminut kuten minä eli laittanut viestiä ja kysellyt missä olen, vaan on odotellut rauhassa kotona.

Onko tällöin lapsi sulla vai miehellä?

Jätäppä lapsi miehelle ja lähde vaan yhtäkkiä pois ja viivy lapsen nukuttamisaikaan asti pois.

Olen tällä hetkellä äitini luona, ja laitoin miehelle viestin, jotakuinkin että mitta alkaa olla nyt täynnä ja että voimat loppuneet. Etten jaksa yksin ylläpitää suhdetta, ja että olen yrittänyt keskustella ongelmista, mutta hän ei ole ollut valmis ratkomaan asioita ja olemaan lupaustensa arvoinen, vaan oma napa on edelleen tärkein ja itsekkyys huipussaan.

Saa nähdä mitä vastaa.