Mies valehtelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pettynyt"

Vieras
Mies on ilmoittanut lähtevänsä miesporukalla tänään tapahtumaan toiselle paikkakunnalle. Kertoi paikkakunnan, porukan, tapahtuman nimen ja esiintyjät. Homma oli minulle ihan ok, sanoin vaan että kivaa reissua, mene toki.
Nyt katsoin netistä tarkemmin tapahtumasta, ja se on vasta huomenna...

Samalla paikkakunnalla ei ole mitään muuta vastaavaa tapahtumaa tänään, joten jotain mätää tässä hommassa on oltava. Mies siis todennäköisesti valehtelee, tai sitten en vaan ole tajunnut jotain.

Nyt mietin vaihtoehtoja, että miten kysyn asiasta. Mies todennäköisesti soittelee mulle tänä iltana reissusta illan aikana. Kysyisinkö silloin, että missä paikassa todellisuudessa oletkaan, vai kysyisinkö vasta reissun jälkeen, että miten "siellä" meni ja kuuntelisin ehkä lisää valheita? Yksi vaihtoehto olisi ottaa mies tilille jo ennen kuin ehtii lähteä reissuun, lähtee nyt iltapäivällä. Ei nähdä sitä ennen, mutta puhelimitse voisin tiedustella.

Vituttaa rankasti jos nyt valehtelee. Kokemusta on kusettavista miehistä, mutta tämän miehen kanssa suhde on sillä mallilla, ettei pitäisi olla mitään syytä minulle valehdella tai tehdä mitään typeryyksiä. Jos nyt valehtelee näin tarkoituksellisesti, niin suhde menee kyllä ihan kokonaan tarkistukseen. En kestä, jos luottamus menee, luottamuksen on oltava erittäin hyvä jos parisuhteessa meinataan olla.

Mitä itse tekisitte, tai antakaa vinkkejä miten voisin fiksusti asian hoitaa?

Mies on menossa tapahtumaan oikeasti...huomenna. Tänään sen sijaan tehdään jotain aaaaaaivan muuta...eikä välttämättä miesporukalla ;)

Toisaalta en ymmärrä, kun tapahtuma on huomenna illalla, miten miehesi selittää sen, että tulee takaisin vasta sunnuntaina?

Kysy mieheltäsi ennen kuin lähtee, että monen aikaan se tapahtuma alkaakaan? Silleen ihan viattoman oloisesti. Ensin voit kysyä uskottavuuden lisäämiseksi vaikka, että monta tuntia sinne ajaakaan tms.? Jos vastaa, että vaikkapa kahdeksalta, tiedät miehen valehtelevan ja voit vastata, että mitäs kun sinä katsoit tapahtuman olevan vasta huomenna?

Mies on menossa vain täksi illaksi, ja aikoo kuulemma tulla yöksi kotiin (aamuyöllä). Tuota vaihtoehtoa mietinkin, että jos aloittelevat jo tänään miesporukalla, mutta kun on tulossa tänään kotiin? Ja mitä järkeä olisi valehdella tuosta tapahtumasta, minulle käy vaikka minkälaiset etko-ördäilyt miesporukalla. Puhui kuitenkin esiintyjistä, jotka eivät kuulemma nappaa (jotka esiintyvät siis vasta huomenna, kun mies on jo kotona). En tajua. En viitisi turhaan kuitenkaan epäillä ja numeroa nostaa, kun asiat ovat ihan hyvin olleet viime ajat.

Tekisi vaan mieli kysyä suoraan, että mihin oikeasti olet menossa? Vastaus pelottaa, tai se, että valehtelisi hätäpäissään lisää, en kestä valehtelua. Miehen ei ole minulle menoistaan tarvinnut koskaan tehdä tiliä, on saanut mennä niin paljon kuin lystää, enkä ole aiemmin niitä kytännyt, kun ei ole ollut aihetta huoleen.

Toisaalta pieni piru minussa taas haluaisi saada miehen kiinni lisävalheista muutamilla tarkemmilla kysymyksillä. Mutta mitäpä se minua lohduttaisi vaikka jäisi kuinka monesta valeesta kiinni, jos kuitenkin osoittautuu kusipääksi...

no ehkä mies oikeasti luulee, että tapahtuma on jo tänään? meillä voisi hyvin käydä noin. kerran on oltu harwall areenan oven takana viikkoa liian aikaisin.

Oikeesti et viitsis epäillä, mutta toihan on ihan selvä juttu, ei epäilyksen sijaa. Ellet ummista silmiäs, niin fakta homma, että ei ole menossa sinne, minne sanoo. Ellei sitten ole erehtynyt päivämäärästä, mahdollista sekin. Ota asia puheeksi, että tietääkö mikä päivä nyt on?

Asia voi tosiaan olla noinkin, että ovat itse erehtyneet päivästä. Ovat kyllä tosi isolla porukalla, että siinä on sitten monta puupäätä samassa bussissa. Ehkä odottelen iltaan, ja antaa sen sitten itse soitella, joko erehtyneensä päivästä tai valehdellakseen jotain lisää.
Hävettää niin paljon että ylipäänsä tsekkasin tapahtuman aikataulun netistä, että en viitsisi itseäni turhaan käräyttää "kyttäämisestä". Huoh. Elämä ilman miehiä olis joskus monella tapaa helpompaa...

[QUOTE="alkup.";29035317]Hävettää niin paljon että ylipäänsä tsekkasin tapahtuman aikataulun netistä, että en viitsisi itseäni turhaan käräyttää "kyttäämisestä". Huoh. Elämä ilman miehiä olis joskus monella tapaa helpompaa...[/QUOTE]

Mulle olis ainakin ihan luontevaa sanoa miehelle, että kävin netissä katsomassa, että se tilaisuus on vasta huomenna, että oletteko katsoneet päivän väärin?

Eikä se mun mielestä ole mitään kyttäämistä, voisin ihan hyvin käydä muuten vaan tsekkaamassa, että minkälainen paikka, esiintyjät jne. Ei todellakaan mitenkään kyttäysmielessä. Surffaan mä netissä muutenkin kaikkialla.

Älä kysele mitään vaan odota kun se reissu on ohi. Mikäli miehesi ei ole mestari valehtelija, niin huomaat jo katsekontaktin puuttumisesta että jotakin on tekeillä.

[QUOTE="mommy";29035395]Mulle olis ainakin ihan luontevaa sanoa miehelle, että kävin netissä katsomassa, että se tilaisuus on vasta huomenna, että oletteko katsoneet päivän väärin?

Eikä se mun mielestä ole mitään kyttäämistä, voisin ihan hyvin käydä muuten vaan tsekkaamassa, että minkälainen paikka, esiintyjät jne. Ei todellakaan mitenkään kyttäysmielessä. Surffaan mä netissä muutenkin kaikkialla.[/QUOTE]

No, ei kyllä minunkaan mielestäni mitään "kyttäämistä". Vaikuttaa nyt kyllä siltä, että lähtökohtaisesti aloittaja ei luota mieheensä. Ei mun mies ainakaan ajattelisi sitä kyttäämisenä, että kävisin katsoon tapahtuman. BTW musta jotenkin tuntuu, että jos tässä ois kyse valehtelusta ja että tarkoitus olisi tehdä jotakin ihan muuta, niin tää mies ei olisi erehtynyt päivästä. Mutta mistä minä tiedän.

Mun mies vois hyvinkin olla liikkeellä vääränä päivänä:D On monesti esim menossa töihin arkipyhänä. Kertoisin, että oeletko huomannut, että tapahtuma on vasta huomenna. Siinähän se reaktio näkyy.

Onhan se päivästä erehtymisen mahdollisuuskin oikeasti olemassa. Ainakin mun miehen kaveripiirissä se menisi helposti niin että joku bongaa kivan tapahtuman ja porukkaa mukaan pyytäessään muistaa päivän väärin. Kukaan ei tajua tarkistaa asiaa vaan kaikki on heti mukana että joo sinne vaan. :D

Tai sitten on helvetin surkea valehtelija jos ei keksi valhetta josta olisi vaikeampi jäädä kiinni.

Niin, aika tyhmä mies jos noin valehtelee. Kun tapahtuman tiedot tosiaan voi tarkistaa netistä. Eiköhän tässä oo ihan vaan inhimillinen erehdys tapahtunut, ja muistaa päivän väärin.

Ja hyvin uskoisin moisen tapahtuvan myös oman miehen kohdalla.. Yksi porukasta jos "ihan varmaksi" muistaa päivän, niin ei sitä kukaan muu enää tarkasta :D

Päivästä tuskin ovat erehtyneet sittenkään. Soittelin miehelle ja toivotin hyvää reissua. Sanoi olevansa bussissa matkalla, ja kuulemma kaksi bussillista porukkaa lähti tältä paikkakunnalta tuohon tapahtumaan. Eihän ne kaikki voi olla väärässä? Kuullosti kyllä siltä, että hyvinkin ois voinut olla bussissa. Ihan outoa. Tapahtuma ja esiintyjät ovat tosiaan huomenna. Uskoisin että on mahdollista että mies olisi vaan etko-porukassa, mutta mitä järkeä olisi tulla yöllä takaisin, kun tapahtuma on vasta huomenna, ja sinne kai suurin osa haluaa. Jos olisivat vaan halunneet dokata, niin olisi sen voinut kertoa, ja olisivat voineet tehdä sen kotipaikkakunnallakin?

Joku sanoi että kuullostaa siltä etten lähtökohtaisesti luota mieheen. Itseasiassa luotan/luotin tähän asti todella paljon, enemmän kuin tähän asti keneenkään. Kaikki asiat ovat hyvin, ei pitäisi olla mitään syytä epäillä. Paitsi nämä asiat, jotka eivät täsmää. Toivon todellakin, että asia selviää jotenkin järkevästi, enkä polta naamaani nyt tässä jutussa. Luottamus on ollut molemminpuolista, enkä haluaisi omalta osaltanikaan sitä särkeä epäilemällä turhaan.

Huomenna tai yöllä kun palautuu reissusta, voisin tietty kysäistä jotakin yksityiskohtia esiintyjistä. Jos vielä väittää nähneensä nuo esiintyjät, niin sitten on jo vähän enemmän selittämistä. Shit.

Jos mua ei kiinnostaisi tapahtuman esiintyjät mutta kavereiden seura kyllä, niin ihan hyvin voisin lähteä porukoiden mukana etkoille ja tulla sitten ennen varsinaista tapahtumaa kotiin. Älä ap virittele päässäsi mitään salajuonikuvioita, vaan jos asia vielä huomenna vaivaa niin kysy suoraan miten se menikään.

[QUOTE="Ohom";29035705]Jos mua ei kiinnostaisi tapahtuman esiintyjät mutta kavereiden seura kyllä, niin ihan hyvin voisin lähteä porukoiden mukana etkoille ja tulla sitten ennen varsinaista tapahtumaa kotiin. Älä ap virittele päässäsi mitään salajuonikuvioita, vaan jos asia vielä huomenna vaivaa niin kysy suoraan miten se menikään.[/QUOTE]

Ihmettelen vaan, että miksi mies sitten puhui siihen tyyliin, että olisi kyseiseen _tapahtumaan_ menossa? Arvosteli esiintyjiä jne. Jos ei sitten kuitenkaan ole niitä katsomassa. ja sitäkin ihmettelen, että millä meinaa sieltä toisesta kaupungista keskellä yötä tulla kotiin, kun kyse oli ryhmäkyydityksestä nimenomaan kyseiseen tapahtumaan? Ihan varmasti suurin osa on sinne nimenomaiseen tapahtumaan menossa, eikä huvikseen toiseen kaupunkiin menossa dokailemaan.

Todella vaikea uskoa, että mies valehtelisi tuosta reissusta ilman jotain kunnon syytä. En vaan keksi, että mikä helvetti se syy voisi olla? Jostain syystä en nyt epäile ensisijaisesti toista naista. Tai sitten jos toinen nainen on, niin sitten mies on kyllä helvetin taitava ja jotenkin kipeä päästään. Ei sillä että minä olisin se maailman ihanin nainen jota kukaan ei voisi pettää...Mies vaan on ihan umpirakastunut minuun, tai sitten vaan esittää.