Mies varasi hotelliyön, en halua lähteä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän koira repis koko kämpän kappaleiksi ja paskois lattialle, siinä romantiikkaa kun palaat kotiin. 70kg koira ei pikkujälkeä tee ja ihan kuka vaan ei sitä voi hoitaa. Ukkoki nauroi et miten tyhmiä ihmisiä voi olla kun kerroin sille tästä ketjusta, ei ois kuulemma tullu mieleenkään... Järkkää kyllä ylläreitä ja usein mut ekana koirat hoitoon! Eläin on perheenjäsen. Kun se otetaan siitä pidetään huoli. :)

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Kuinka kauan olette olleet yhdessä ap? Meinaan vaan, että näyttää suhde tosiaan olevan kriisissä, jos ette tunne toisianne sen verran hyvin, että mies tietäisi sinun olevan ns "kontrollifriikki", joka haluaa että asiat ovat kunnossa ennen kuin suunnitellaan YHDESSÄ matkoja??

Tai sitten mies vetäisi viimeisen korttinsa esiin, ja tämän jälkeen varmasti luovuttaa. Minusta yritys oli hyvä piristää vähän kuivunutta suhdettanne!

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin;27654662:
Meidän koira repis koko kämpän kappaleiksi ja paskois lattialle, siinä romantiikkaa kun palaat kotiin. 70kg koira ei pikkujälkeä tee ja ihan kuka vaan ei sitä voi hoitaa. Ukkoki nauroi et miten tyhmiä ihmisiä voi olla kun kerroin sille tästä ketjusta, ei ois kuulemma tullu mieleenkään... Järkkää kyllä ylläreitä ja usein mut ekana koirat hoitoon! Eläin on perheenjäsen. Kun se otetaan siitä pidetään huoli. :)

No joo, mutta kyllä kai kunnollinen rakastava pariskunta selviää siinä onnellisuudessaan myös siitä revitystä kämpästä ja paskastakin. Mikäs sen parempaa parisuhteen hoitamista, sehän vasta suhdetta lujittaakin. Pääasia, että molemmat ovat valmiita heittäytymään, niin hyvässä kuin pahassakin. ;)

Mutta miksi se mies ei ymmärtänyt tuota syytä..? Ap kertoi, että mies suuttui tosi paljon, kai mieskin tajuaa ettei koiraa (ja muita eläimiä) voi jättää yksinkään pitkäksi aikaa? Ymmärsin ap:n kirjoituksesta, että oli miehelle kiittänyt kivasta ajatuksesta, mutta jos se nyt käytännön syistä ei onnistu niin eihän ap:kaan sille asialle mitään voi? Kyllä meilläkin on ollut tilanteita, jolloin lemmikki on rajoittanut sitä meidän elämää; on ollut pakko tulla aikaisemmin kotiin kuin olisi haluttu tai on jäänyt joku reissu kokonaan tekemättä, kun ei olla saatu koiraa mihinkään. Semmoista se vaan joskus on, ei se tarkoita sitä että koira menisi ihmisten edelle vaan sitä että siitä lemmikistään kantaa vastuunsa ja kun sen on ottanut niin on sitoutunut siitä huolehtimaan.

Minusta tuossa aloitusviestissä oli ihan ymmärrettäviä syitä: ei eläimille hoitajaa/ulkoiluttajaa, rahoille olisi parempaakin käyttöä. Eikä se hotelliyö tosiaan välttämättä mikään kiva juttu ole, jos on hirveät riidat menossa.. Kun ei lapsiakaan pyöri jaloissa niin voisihan sitä kotonakin selvitellä välejä ja viettää romanttista iltaa? Menee sinne hotelliin sitten kun eläimille saa hoitajan :)

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Varmasti rahoille olisi aina järkevämpääkin käyttöä kuin yön vietto muualla kuin kotona, vaikka uusia lakanat tai ostaa autoon uusi akku, imurikin vetää viimeisiään, mutta pitääkö aina ajatella niin kovin järkevästi?
Panostus parisuhteeseen on järkevää.

Nimimerkillä omaa varausta hotelliin odottaessa....

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27654715:
No joo, mutta kyllä kai kunnollinen rakastava pariskunta selviää siinä onnellisuudessaan myös siitä revitystä kämpästä ja paskastakin. Mikäs sen parempaa parisuhteen hoitamista, sehän vasta suhdetta lujittaakin. Pääasia, että molemmat ovat valmiita heittäytymään, niin hyvässä kuin pahassakin. ;)

Niin, kalliiksi se vaan käy, uusia huonekalut, vähän ovenkarmia ja oviakin. Mutta rakkaus kaiken voittaa! Tietenkin! Ihana yhdessä ottaa lisää lainaa, se lujittaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27654716:
Lehmiä, hevosia, siipikarjaa....? WTF?

Yksi koirahan taloudessa on... :O

Kaunis ajatus, viimeistelkööt mies vielä loppuun saakka ja hommatkoon koiralle hoitajan, ellei piskillä ole ulkohäkkiä.

ja jos opeteltas lukemaan ketju.. Heillä on myös se hevonen..

Onko?! Me kyllä ollaan erittäin onnellisia, vaikka usein ollaankin torjuttu ajatus yhteisestä hotelliyöstä...meille se hotellissa yöpyminen kun yleensä liittyy työmatkoihin tai pakollisiin yöpymisiin. Ei siis tunnu meistä mitenkään ihmeelliseltä lomalta.

Tarkennan että tarkoitin romanttista yhdessä oloa hotellissa. Työmatkat ja sukuloinnit on asia erikseen. Sitä paitsi miksi ap ei sanonut miehelle että siirrettäisiin loma ensiviikonloppuun niin kerkeää homma elukoille hoitajat? Itse ymmärsin että juurin tuo yhdessä olo miehen kanssa oli se isoin ongelma, jota lemmikeillä peitellään.

Tarkennan että tarkoitin romanttista yhdessä oloa hotellissa. Työmatkat ja sukuloinnit on asia erikseen. Sitä paitsi miksi ap ei sanonut miehelle että siirrettäisiin loma ensiviikonloppuun niin kerkeää homma elukoille hoitajat? Itse ymmärsin että juurin tuo yhdessä olo miehen kanssa oli se isoin ongelma, jota lemmikeillä peitellään.
Mä itse lemmikkieläinten omistajana en kyllä pidä tätä joulukuuta ollenkaan hyvänä ajankohtana yrittää saada eläimille hoitajaa. Uskoisin, että aika monella ihmisellä on viikonlopuiksi nyt muutakin tekemistä kuin alkaa tuttavien eläimiä hoitamaan. Tammikuu olisi paljon parempi ajankohta. Toki ainahan voi kysyä, mutta ei pidä myöskään automaattisesti olettaa, että ihmisillä olisi näin joulun alla ylimääräistä aikaa.

*muoks* Mutta mä olenkin se epäromanttinen realisti :ashamed:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oon suorastaan pöyristynyt tästä ketjusta! Suurin osa naisista taitaa olla ihan suoraan lahjottavissa. Mies tekee hotellivarauksen, niin naisen pitäsi jättää kaikki muu ja olla aina valmiina laittamaan sitä torttua pöytään, kun on "hienot olosuhteet" eli joku kuppanen hotellihuone ja poreallas??

Siinähän sitten rentoudut, kun mietit että eläimet on yksin kotona kusemassa lattiat pilalle ja ihmettelemässä missä omistajat on.

Te naiset ootte halpoja!!! Yöks!

On muuten tutkittu, että epärealistisesti toisiinsa suhtautuvien parien suhde on keskimäärin kestävämpi ja onnellisempi. Fiktiolla on todella iso merkitys rakkaudessa ja tunteissa. Sitä ei pidä missään nimessä unohtaa.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Minusta tässä tarinassa on aika uskomatonta se osa ettei mies muka tajunnut että elukat tarvitsee hoitoa kun on poissa kotoa.

Ettekö te ole muka koskaan poistunut aiemmin kotoa pitemmäksi aikaa ilman elukoita?

[QUOTE="mies";27654810]Olen eri mieltä. Liika realismi tappaa suhteen.[/QUOTE]
Ei tapa, jos molemmat on realisteja. Ongelmia syntyy silloin, kun toinen liitelee pilvissä ideoineen ja toisen pitää hoitaa kaikki käytännön järjestelyt. Jos se pilvissä liitelijä "romanttisia yllätyksiä" järjestäessään hoitaisi ne käytännön järjestelytkin, niin tilanne olisi toinen. Mutta silloinhan se pilvissä liitelijä olisikin realisti.

Kärjistettynä voisi esittää asian näin: "Hei kulta, tilasin sinulle uuden auton. Sinun pitää nyt vain tehdä ylitöitä niin paljon, että saat auton maksettua".

Minusta tässä tarinassa on aika uskomatonta se osa ettei mies muka tajunnut että elukat tarvitsee hoitoa kun on poissa kotoa.

Ettekö te ole muka koskaan poistunut aiemmin kotoa pitemmäksi aikaa ilman elukoita?

Uskomatonta?

Et ole tavannut mun miestäni. Siltä puuttuu käytännön järjestelyjen taito kyllä kokonaan. Se on niin yksinkertaista kuin että reppu olalle ja lähdöksi vaan. Sitten se seisoo ovella ja odottaa, että mä järjestän lapsenvahdit, sammuttelen valot, pakkaan omat kamani, järjestän elukoitten hoidon, sammutan kahvinkeittimen......

Eli siitä syystä en osaa pitää aloitusta provona :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27654827:
Ei tapa, jos molemmat on realisteja. Ongelmia syntyy silloin, kun toinen liitelee pilvissä ideoineen ja toisen pitää hoitaa kaikki käytännön järjestelyt. Jos se pilvissä liitelijä "romanttisia yllätyksiä" järjestäessään hoitaisi ne käytännön järjestelytkin, niin tilanne olisi toinen. Mutta silloinhan se pilvissä liitelijä olisikin realisti.

Kärjistettynä voisi esittää asian näin: "Hei kulta, tilasin sinulle uuden auton. Sinun pitää nyt vain tehdä ylitöitä niin paljon, että saat auton maksettua".

Minusta toimivia pareja ovat idealisti-idealisti ja idealisti-realisti, mutta realisti-realisti ei kuulosta sisällöllisesti laadukkaalle suhteelle - niin olennainen osa epärealismi nähdäkseni on (ja tutkitustikin) koko asiaa laadulliselta kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27654833:
Uskomatonta?

Et ole tavannut mun miestäni. Siltä puuttuu käytännön järjestelyjen taito kyllä kokonaan. Se on niin yksinkertaista kuin että reppu olalle ja lähdöksi vaan. Sitten se seisoo ovella ja odottaa, että mä järjestän lapsenvahdit, sammuttelen valot, pakkaan omat kamani, järjestän elukoitten hoidon, sammutan kahvinkeittimen......

Ei taida olla ainoa mies tuota laatua :D Meilläkin mies (joskus, ei sentään ihan aina) olettaa, että koko perhe ollaan lähtövalmiina heti kun hän sanoo että nyt lähdetään, ilman että on etukäteen edes kertonut että jonnekin pitäisi lähteä. Tosin tasapuolisuuden nimissä kerrottakoon, että aika usein itsekin saan loistoideoita, että mennään sinne ja tänne ja olen jo ihan tohkeissani ja sitten mies alkaa kyselemään että minnes koira ja muut käytännön jutut ja joudun palaamaan takaisin maan pinnalle :D

[QUOTE="mies";27654838]Minusta toimivia pareja ovat idealisti-idealisti ja idealisti-realisti, mutta realisti-realisti ei kuulosta sisällöllisesti laadukkaalle suhteelle - niin olennainen osa epärealismi nähdäkseni on (ja tutkitustikin) koko asiaa laadulliselta kannalta.[/QUOTE]
Tuo toimii vain silloin, jos se idealisti-realisti haluaa hoitaa kaikki käytännön asiat. Mä en ainakaan kuulu näihin ihmisiin vaan odotan, että toinen kantaa vastuuta asioista siinä missä minäkin. Ehkäpä sen vuoksi en eläkään parisuhteessa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27654833:
Uskomatonta?

Uskomattomalta tuo silti kuulostaa :D

Yhteistyössä