Mies Viroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissulle

Vieras
Mitä te sanoisitte ja ajattelisitte jos miehenne olisi lähdössä kavereidensa kanssa Viroon parin päivän reissulle?
Päästäisittekö, pelkäisittekö pahinta, suuttuisitteko?

Siis miehesi? Ei siis lapsesi tai muuten holhouksesi alainen? Miten sinä voisit päästää tai olla päästämättä aikuista miestä? Pelätä tai suuttua toki voit, mutta mahtaako siitäkään etukäteen hyötyä olla?

Suuttuisin, koska en luota mieheeni tällä hetkellä. Jos suhteessamme toimisi luottamus ja toisen kunnioitus, päästäisin.

Jos teidän suhde kunnossa, luota mieheen....

Minusta vain aikuiset miehet ei mene Viroon minkään muun vuoksi kuin juhlimaan ts. juomaan ja naisiin. Metsästämään tai kalastamaan lähdön kyllä ymmärtäisin, mutta Viroon!
Eli kuvio on tietenkin laivalla viinaa ja tanssia, perillä hotellissa samoin. Minun mieheni kun ei juuri harrasta ryyppäjäisiä kuten nämä toiset, niiin mitä hänellä jää jäljelle muuta kuin tanssittaa ja vokotella naisia?

Mutta en aio estää, sanoinkin jo että eihän meillä mitään sitoumuksia ole (emme ole naimisissa), joten menköön sitten. Mutta maku tästä suhteesta toki meni, minä kun en pysty avoimeen suhteeseen.

Tarkoitatko, AP, että avioliitto antaisi sinulle oikeuden kieltää miestäsi menemästä? Jos tuo olisi yleinen naisten tapa ajatella, ei kukaan itseään kunnioittava mies erehtyisi papin aamenelle.

Jos et vielä itse hoksannut, niin vika ei ole Viron matkassa, vaan luottamuspulassa. Ja jos suhteenne ei perustu luottamukselle, niin mille se perustuu?

Ps. Minäkin olen ollut monenmoisissa porukoissa Virossa. Virvokkeita on kyllä kulunut runsain mitoin, mutta eipä ole vielä kukaan naisiin pakottanut.

Avioliitto tai kihlaus tarkoittaisi sitä, että olemme sitoutuneet toisiimme eikä mieheni tuntisi tarvetta lähteä tuollaisille reissuille.

Minusta nimenomaan vika on Viron matkassa. Eivät miehet lähde miesporukalla sinne suinkaan shoppailemaan, vaan nimenomaan juopottelemaan ja pitämään hauskaa ja luonnollisestikin se käsittää myös naiset. Työmatkan Viroon ymmärtäisin ja se olisi aivan eri asia kuin tällainen huvittelureissu.

Meidän suhde on tähän asti perustunut siihen, että me vapaasta tahdostamme ja halustamme haluamme nimenomaan olla vain toistemme kanssa ilman mitään ulkopuolisia suhteita. Tämä matka tarkoittaa ettei tätä tahtoa miehelläni enää ole.
Enkä suinkaan kuvittele että mieheni menisi maksullisiin naisiin, mutta naisia on muutenkin siellä ihan riittämiin.

Oletko varma miehesi lähtevän Viroon vain naisten takia? Millaiset teidän välit on muuten? Ymmärrän kyllä mustasukkaisuutesi ja pelkosi. Onko teidän välillä ollut pettämistä ja luottamuspulaa aiemmin?

Oikeassa olet, ei sinne piimäostoksille mennä, muttaa piimää on monella silti housunpuntissa.En usko, että sellaista naista onkaan, joka ei hermostuisi, jos äijä lähtee hummaamaan.

Minusta on kyllä hiukan eri asia, jos olisin oikeasti sitoutunut avioliittoon tai en olisi kuten sinun tapauksessa. Suhteenne hakee rajojaan.
Tässä on se hyvä puoli, että kun mies palaa, sinun Vironmatkasi on edessäpäin.

Minäkin menin aina rehvakkaasti, mutta kun vaimo ilmoitti lähtevänsä, niin poru tuli. Myönnetään.Ja se ei mennyt. Voi v, nyt mä en taas pääse.

Onpahan naurettavaa ajattelua. Ihan tosissasi mietit ""päästätkö"" aikuisen miehen kavereittensa kanssa reissulle? Tuollainen älytön mustasukkaisuus jos mikä voi jopa saada toisen pettämäänkin, jos kerran ei luoteta vaikka miten uskollinen olisi ollut, niin miksi ihmeessä sitten ollakaan... Ja tiedän kyllä useitakin miehiä jotka ovat käyneet Virossa kaveriporukalla ihan vaan hauskaa pitämässä, siis ilman mitään naisjuttuja. Minkä ikäinen oikein olet tai mistä peräkylältä kotoisin, vähän tynnyrissä kasvaneelta kuulostavat juttusi...

En tosissaankaan mieti päästänkö miehen, koska hän on vapaa menemään ihan mihin haluaa, hän sentään on vapaa mies.

Ja varmasti ansaitsen kaikki moitteet, etten luota ja olen mustasukkainen jne.

Mieheni yritti jo sanoa ettei lähdekään, mutta siitä minä suuttuisin, se ei ole oikein että hänen pitäisi minun vikojeni vuoksi lakata nauttimasta elämästä ja käymästä huvittelemassa. Pitäähän hänen saada tehdä muutakin kuin olla vain kanssani kotona.

Minun on vain itse päätettävä olla välittämästä mistään. Ja tuskin kuitenkaan mitkään tapahtumat siltä reissulta minun korviini kantautuvat, joten voin psyykata itseni kuvittelemaan ettei siellä mitään ole tapahtunut.

Tämä on siis ihan minun oma ongelmani ja koetan selvitä siitä parhaan kykyni mukaan.

Käyn usein Tallinnassa ja useimmat suomalaiset miesporukat örveltää siellä niin humalassa, ettei ne edes pysty mihinkään naisjuttuihin. Toisaalta monet miehet nimenomaan menee sinne huoriin. Halpaa ja helppoa ja paikkoja on jo ihan sataman liepeillä.

Oma puolisoni käy siellä työmatkoilla ja hän on kertonut, että työn puolesta järjestetyissä iltatilaisuuksissa on aina mukana kattava kokoelma nuoria kauniita naisia yrityskumppaneiden tarpeita varten. Omien sanojensa mukaan ei ole näihin sortunut... mene ja tiedä.

Oletpa sä epätoivoinen ja ahdasmielinen kyttääjä ja miehen alistaja! Tuollaisen kanssa ei kunnollinen perusmies halua parisuhteeseen. Sinuna miettisin omaa asennettasi ja antaisit miehelle vapaat kädet, vaikka miten sinun pienessä ja kateellisuuden täyttämässä päässäsi kiehuisi.

Hyeenat käy taas ap:n kimppuun. kyllä muakin harmittaisi jos miesystävä lähtisi Tallinnaan.

Siis avatkaa silmänne. Naiset käyt Tallinnassa shoppailemassa ja miehet käy ryyppäämässä ja naisissa. Niin se vaan on. Kattokaa ympärillenne. Jos joku väittää vastaan niin kuinka voi joka laivareissulle jolla olen ollut sattuakin just sellainen porukka??

Sitten on sellainenkin näkökullma, että mies ei kehtaa ikinä porukassa sanoa että ei mun muija päästä tai etten mä nyt viitti. Mieshän nauretaan hengiltä.

Mulla oli kerran kurssi hotellissa ja sanoin töissä piruuttani että en mene kun ei mun mies päästä. Siis hirvee meteli nousi, kyllä sateli kysymyksiä itsenäisyydestä ja mustasukkaisuudesta jne.

Ap:lle sanoisin, että tee sasmanlainen reissu jonkun ajan päästä tyttöporukalla. Katso mitä mies sanoo. Vastaa samoin kuin mies sinulle nyt.

Olen käynyt Virossa työporukoiden kanssa pikkujouluissa yms. useammankin kerran. Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, useimmat miehet ovat käyttäytyneet ihan moitteettomasti. Liikaa viinaa joskus, mutta ei haitanne.

Oma ex-aviomieheni toi kylläkin sieltä tuliaisia (hyh), mutta hänpä onkin entinen.

Luota mieheesi ja anna mennä pitämään hauskaa, toivottavasti osaa varoa pahoipitelyä ja ryöstöä. Ne taitavat olla se pelottavin asia siellä. Vieraissa voi käydä täälläkin.

Kyllä mä tiedän että tää on mun omaa epävarmuuttani, etten usko että kukaan voisi rakastaa mua niin paljon ettei pettäisi mua.

Olin mä kyllä vähän hämmästynyt että mies haluaa lähteä tuollaiselle reissulle kun ei ole ollenkaan sen luontoinen. Siksi tämä oli niin raskas pettymys, että tosiaan tuollainen ryyppäys- naisreissu todella kiinnostaa häntä.

Mut Haloolle... mulla on sattumoisin kurssi parin viikon kuluttua. En sinne mitenkään innolla ole menossa, vaan ennemminkin oikeastaan pakolla. Mutta mies vertasi sitä omaan Viron matkaansa.
No, onhan siellä hotellissa varmaan jotain ohjelmaa, pitänee minunkin sitten ""pitää hauskaa"" vaikka ei yhtään huvittaisikaan.

Mun mielestä siinä on se ero että työjutuista on vaikeempi kieltäytyä kuin kaverien kanssa rymyymään menosta. Menet kurssille vaikket hauskaa pitäisikään. Ja sit meet vielä tyttöjen kanssa Tallinnan laivareissulle ""kun mieskin kävi"".

Jos mitään uusia asioita ei keskusteluun tule esille niin se on sitten teidän pelin henki. Sitten on helpompi miettiä.

Ikinä älkää tytöt jääkö miehen vaatimuksesta pois, jos mieskään ei jää omilta reissuiltaan. Se on mun mielestä tasa-arvoa ilman mitään hapatusta.

Harva nainen on niin varma itsestään että hihkuis riemusta kun mies lähtee tollaselle reissulle, sitä ei vaan myönnetä tai sitten ollaan tosi laput silmillä eikä tiedetä mikä homman nimi on.

Kyllä sä tästä selviät. Olet tämän tripin jälkeen viisaampi.

Jep, kyllä mä tuosta selviän, mutta jotain kuitenkin on rikki lopullisesti eli minun harhainen kuvitelmani siitä, että meidän suhteemme olisi jotain syvempää.

Itselleni ei oikeasti tulisi mieleenikään koskaan lähteä mihinkään ""tyttöjen reissulle"". En harrasta niitä enää koska minulla on nyt mies jota rakastan eikä ole mitään tarvetta lähteä juomaan ja miehiä metsästämään. Se oli silloin kauan sitten hurjassa nuoruudessa kun olin vielä vapaa ja etsin itselleni kumppania. Niin, emme ole todellakaan mitään teinejä enää vaan keski-ikäisiä.

Et voi kuitenkaa perustaa elämääsi yhden ihmisen varaan, onhan se hirveä taakka miehellekin.
Seiso omilla jaloillasi, pidä yhteytty ystäviisi ja huolta ystävyyssuhteista.
Ei sitä tarvitse mitään miehiä/naisia jahtailla jos haluaa lähteä ulos, vaikka Tallinnaankin. Onhan vaan irtiottoa arjesta ja taas jaksaa.

Niin, olet Siiri varmasti oikeassa. Minua ei vain kiinnosta mitkään ravintolaillat ""tyttöjen"" kanssa, todellakin sain niistä tarpeekseni aikanaan. Ne eivät ole mielestäni hauskoja. Ennemmin lähden vaikka kävelylenkille tai hiihtämään.

Olen kyllä nyt ajatellutkin etten ole oikea hänelle, vaan rajoitan hänen elämäänsä. Ehkäpä tämän miehen Viron reissun aikana mietin sitä, päästänkö irti tästä suhteesta, joka ei ole tasapainoinen. Hänellä on oikeus parempaankin, naiseen jonka kanssa voi tehdä kaikkea yhdessä ja erikseen, sellaiseen joka ei ole mustasukkainen eikä välitä missä mies menee vaan menee itsekin.

Ap kirjoittaa, niin kuin olisi itsestäänselvyys, että mies menee Tallinnan matkalle vieraisiin naisiin. Ja lukuisat vastaajat säestävät, että juuri niin, juuri niin!

Eihän nyt sentään joka ikinen miesporukka siellä huoriin mene, ei todellakaan. Aina sitä pystyy joukosta erottamaan ne tietyt tyypit, jotka töllää virolaisia naisia jo laivassa ja muutenkin meuhkaa naisten parissa, mutta kyllä niitä muunlaisia miehiä on ""kulisseissa"" koko ajan, katsokaa nyt ympärillenne, vironkävijät.

Olen itsekin ollut monet kerrat Tallinnassa. Koska asun pohjoisessa päin, matkalle lähdetään yleensä linja-autoporukoilla, ja aina on mukana miesseurueita ja yksinäisiäkin miehiä. Ihan normaalisti ne siellä käyttäytyy suurin osa, viimeksikin olivat vähän eksyneen näköisiä Virun yökerhossa, eikä takuulla yksikään lähtenyt minnekään naisiin, aamuyöhön asti istuttiin siellä ravintolassa koko sakki. Kaikki naimisissaolevia miehiä. Laivalla mua tanssitti pitkin iltaa ítäsuomalainen mies, joka oli työporukan kanssa reissussa ja kertoili perheestään ja vaimostaan, joka oli kuulemma aivan ihana nainen. Fiksu mies, ja kaveritkin vaikutti samanlaisilta. Vaikea uskoa niistäkään kenestäkään, että olisivat huorissa käyneet. Ainakaan puheet eivät olleet sen suuntaisiakaan, eikä muukaan käytös. Viinaa olivat hakeneet isot lastit ja lapsille tuliaisia.

Totta kai aina on niitä naisillauhoajia, jotka näkyy ja kuuluu niin, että niiden piikkiin menee sitten kaikki muutkin. Mutta ajatelkaa sitä todellista määrää, mitä siellä Virossa ja Tallinnassa miespuolisia matkustajia käy. Ihan jokainenko on potentiaalinen huorissakävijä?

Jos miehesi lähtisi Thaimaaseen miesporukalla, sitä voisi enemmänkin jo epäillä.

Anna miehesi mennä, ihan rauhassa. Jos hän on ""sitä sorttia"", kyllä hän sinua pettää joka tapauksessa, siellä tai täällä, onko sen sitten niin väliä? Siitä on kuitenkin aina lähdettävä, että ei mitään pettämisiä. Vasta jos saat sellaisesta tietää, sitten asia on toinen. Mutta etukäteen ei voi toista mistään ""rangaista."" Eli lähde siitä, että luotat mieheesi. Ja ilmaise se myös hänelle. Jos hän sinun luottamuksesi pettää, se on hänen suuri häpeänsä.

Ap kirjoittaa, niin kuin olisi itsestäänselvyys, että mies menee Tallinnan matkalle vieraisiin naisiin. Ja lukuisat vastaajat säestävät, että juuri niin, juuri niin!

Eihän nyt sentään joka ikinen miesporukka siellä huoriin mene, ei todellakaan. Aina sitä pystyy joukosta erottamaan ne tietyt tyypit, jotka töllää virolaisia naisia jo laivassa ja muutenkin meuhkaa naisten parissa, mutta kyllä niitä muunlaisia miehiä on ""kulisseissa"" koko ajan, katsokaa nyt ympärillenne, vironkävijät.

Olen itsekin ollut monet kerrat Tallinnassa. Koska asun pohjoisessa päin, matkalle lähdetään yleensä linja-autoporukoilla, ja aina on mukana miesseurueita ja yksinäisiäkin miehiä. Ihan normaalisti ne siellä käyttäytyy suurin osa, viimeksikin olivat vähän eksyneen näköisiä Virun yökerhossa, eikä takuulla yksikään lähtenyt minnekään naisiin, aamuyöhön asti istuttiin siellä ravintolassa koko sakki. Kaikki naimisissaolevia miehiä. Laivalla mua tanssitti pitkin iltaa ítäsuomalainen mies, joka oli työporukan kanssa reissussa ja kertoili perheestään ja vaimostaan, joka oli kuulemma aivan ihana nainen. Fiksu mies, ja kaveritkin vaikutti samanlaisilta. Vaikea uskoa niistäkään kenestäkään, että olisivat huorissa käyneet. Ainakaan puheet eivät olleet sen suuntaisiakaan, eikä muukaan käytös. Viinaa olivat hakeneet isot lastit ja lapsille tuliaisia.

Totta kai aina on niitä naisillauhoajia, jotka näkyy ja kuuluu niin, että niiden piikkiin menee sitten kaikki muutkin. Mutta ajatelkaa sitä todellista määrää, mitä siellä Virossa ja Tallinnassa miespuolisia matkustajia käy. Ihan jokainenko on potentiaalinen huorissakävijä?

Jos miehesi lähtisi Thaimaaseen miesporukalla, sitä voisi enemmänkin jo pitää epäilyttävänä.

Anna miehesi mennä, ihan rauhassa. Jos hän on ""sitä sorttia"", kyllä hän sinua pettää joka tapauksessa, siellä tai täällä, onko sen sitten niin väliä? Siitä on kuitenkin aina lähdettävä, että ei mitään pettämisiä. Vasta jos saat sellaisesta tietää, sitten asia on toinen. Mutta etukäteen ei voi toista mistään ""rangaista."" Eli lähde siitä, että luotat mieheesi. Ja ilmaise se myös hänelle. Jos hän sinun luottamuksesi pettää, se on hänen suuri häpeänsä.

En sanonutkaan että ajattelisin mieheni menevän maksullisiin naisiin.
Hän on vähän juuri sellainen sinun mainitsemasi ""fiksu"" mies, joka tanssittaa naisia ja osaa jutella mukavia. Sitten hän jo laivalla menomatkalla löytää kaltaisesi fiksun naisen, jonka kanssa viettää koko illan. Sitten mahdollisesti perille päästyään hän eroaa miesporukasta ja viettää aikansa Tallinnassa tämän fiksun naisen kanssa, he ehkä päätyvät jakamaan hotellihuoneen ja sängyn.
Jos nainen on vapaa, ehkä siitä seuraa jatkoakin, ellei taas ole, hän palaa luokseni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Jokatapauksessa minuun sattuu jo se, että hän todellakin haluaa mennä tanssittamaan ja juttelemaan vieraille naisille.
Mikä tarve hänellä siihen on? Minulla ei ole mitään tarvetta lähteä minnekään yksin tanssimaan ja seurustelemaan muiden miesten kanssa.

Tyonnanpa viela kerran lusikkani tahan soppaan. AP:lla on merkillinen kasitys hyvasta parisuhteesta tai avioliitosta. Se, etta eletaan jonkinmoisessa symbioosissa, jossa puoliso pystyy tyydyttamaan kaikki tarpeet, eika ystavia tai muita huvituksia enaa tarvita.

Olen elavassa elamassa kuullut kerran samanlaisesta. Entinen naisystavani halusi minun kanssani samanlaiseen symbioosiin. Mina arvelin sen johtuvan siita, etta han oli pettanyt edellista kumppaniaan, tunnisti pettavan luonteensa ja luuli, etta kaikille muillekin uskottomuus kay kaden kaanteessa. Mina olen ollut jo iat ja ajat naimisissa ja tama nainen edelleenkin etsii miesta, joka haluaa elaa hanen kanssaan symbioosissa...

Haluaisin viela lopuksi kysya, etta mita sina oikeasti tekisit sellaisella miehella, joka on uskollinen vain siksi, ettei saa mahdollisuutta pettaa? Etko ansaitse miehen, joka arvostaa sinua ja haluaa omasta vapaasta tahdostaan olla uskollinen? Miksi miesystavasi ja muut ihmiset arvostaisivat sinua, jos sina et arvosta edes itse?

Yhteistyössä