Mies *"##"#"¤¤%¤%*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Liina";28368732]

:O Keksin tuon muuten juuri äsken.. no arvon palstasisaret,miten tuollainen ongelma ratkaistaan?[/QUOTE]

Hyväksyt toisen erilaisuuden ja annat hänelle tilaa olla oma itsensä. Kyllä miekin alkuun maanittelin miestäni avautumaan tunteistaan, kunnes hokasin, että hänen ajattelutapansa on tyystin erilainen kuin itselläni. Jos Datalla on suuremmankin luokan huoli tai stressin aihe, hän kuulemma paloittelee sen sopiviin annospalasiin ja tavallaan pureskelee omassa mielessään läpi. Nätisti ja siististi, sopiva satsi kerrallaan. Itselläni tunteet vain vyöryvät ylitse, enkä kykene niitä paketoimaan tai pilkkomaan, josta tulee tarve omalla kohdalla puhua asioista ja käydä niitä toisen kanssa läpi. Data suo minulle mahdollisuuden työstää tunteitani hänen kanssaan, mutta en voi edellyttää hänen muuttavan ajattelumalliaan minun kaltaisekseni, vaikka en täysin ymmärräkään hänen aivojensa toimintaa.

Lopulta pystyy näkemään vahvuuden siinä, ettemme molemmat reagoi vahvasti tunteella. Data pystyy kriisitilanteessa olemaan tyynempi ja siten auttamaan myös minua jäsentämään mieltäni.

Se, ettei toinen avaudu, ei ole henkilökohtaista dissausta sinua kohtaan. Hän ei vain koe asiaa samalla tavalla.

[QUOTE="vieras";28368697]Mitä tapahtuisi, jos mies myöntäisi, että pelkosi on aiheellinen?[/QUOTE]

varmaan itkisin ja huutaisin, suuttuisin,koska mielestäni en ole tuota ansainnut. sitten kun saisin tunteeni hallintaani kysyisin varmaan että miksi?

Loppu sitte riippuis varmaan pitkälti siitä että minkä mies sanoo syyksi, onko se siis sellainen asia jolle voin jotain tehdä,vai ei. jos ei voisi niin eihän siinä jäisi muuta vaihtoehtoa kuin erota, vaikka sekin riippuisi siitä miten mies näkee asian

Hyväksyt toisen erilaisuuden ja annat hänelle tilaa olla oma itsensä. Kyllä miekin alkuun maanittelin miestäni avautumaan tunteistaan, kunnes hokasin, että hänen ajattelutapansa on tyystin erilainen kuin itselläni. Jos Datalla on suuremmankin luokan huoli tai stressin aihe, hän kuulemma paloittelee sen sopiviin annospalasiin ja tavallaan pureskelee omassa mielessään läpi. Nätisti ja siististi, sopiva satsi kerrallaan. Itselläni tunteet vain vyöryvät ylitse, enkä kykene niitä paketoimaan tai pilkkomaan, josta tulee tarve omalla kohdalla puhua asioista ja käydä niitä toisen kanssa läpi. Data suo minulle mahdollisuuden työstää tunteitani hänen kanssaan, mutta en voi edellyttää hänen muuttavan ajattelumalliaan minun kaltaisekseni, vaikka en täysin ymmärräkään hänen aivojensa toimintaa.

Lopulta pystyy näkemään vahvuuden siinä, ettemme molemmat reagoi vahvasti tunteella. Data pystyy kriisitilanteessa olemaan tyynempi ja siten auttamaan myös minua jäsentämään mieltäni.

Se, ettei toinen avaudu, ei ole henkilökohtaista dissausta sinua kohtaan. Hän ei vain koe asiaa samalla tavalla.

Tässä taitaa vain olla kaksi ongelmaa, yksi. miten minä sitten voin tietää mitä mies haluaa jos hän ei sitä itse kerro? kaksi.Entäpä jos on liian myöhäistä hyväksyä erilaisuus,jos mies on jo luovuttanut.

jos sinun miehesi antaa sinun työstää tunteita kanssan tarkoittaako se sitä että hän istuu vaan hiljaa ja kuuntelee? vai kommentoiko hän jotain? minun mies ei nimittäin sano sanaakaan jos mä puhun tunteistani.

[QUOTE="liina";28368782]varmaan itkisin ja huutaisin, suuttuisin,koska mielestäni en ole tuota ansainnut. sitten kun saisin tunteeni hallintaani kysyisin varmaan että miksi?

Loppu sitte riippuis varmaan pitkälti siitä että minkä mies sanoo syyksi, onko se siis sellainen asia jolle voin jotain tehdä,vai ei. jos ei voisi niin eihän siinä jäisi muuta vaihtoehtoa kuin erota, vaikka sekin riippuisi siitä miten mies näkee asian[/QUOTE]

Lopputulos siis ehkä olisi, että ette sovi toisillenne? Seksuaalinen haluttomuus ei välttämättä ole ongelma haluttomalle itselleen. Jos toinen haluaa seksiä merkittävästi vähemmän kuin toinen, niin sopivatko he silloin toisilleen? Kirjoituksistasi ymmärsin, että miehellesi on ihan ok haluta vähemmän tai jopa olla haluamatta lainkaan. Yleensä tilanne on toisinpäin eli nainen on haluttomampi osapuoli ja silloin miehen on tyytyminen tilanteeseen tai erottava ja etsittävä halukkaampi puoliso.

[QUOTE="Liina";28368800]
jos sinun miehesi antaa sinun työstää tunteita kanssan tarkoittaako se sitä että hän istuu vaan hiljaa ja kuuntelee? vai kommentoiko hän jotain? minun mies ei nimittäin sano sanaakaan jos mä puhun tunteistani.[/QUOTE]

Hän lohduttaa eli pitää kainalossaan. Jos hänellä on jokin ratkaisuehdotus tai kompromissi mielessä, tuo hän sen esiin, mutta useimmiten helpotuksekseni riittää, että hän kuuntelee minua.

Hän lohduttaa eli pitää kainalossaan. Jos hänellä on jokin ratkaisuehdotus tai kompromissi mielessä, tuo hän sen esiin, mutta useimmiten helpotuksekseni riittää, että hän kuuntelee minua.

Tuossa tulikin se oleellinen ero.. minun mieheni ei lohduta,eikä pidä kainalossa,eikä taatusti sani ikinä mitään.

paitsi joskus todella harvoin jotakin mikä mitätöi tunteeni. Esim. jos olen kertonut miltä minusta tuntuu että hän ei voi sanoa minua kauniiksi saattaa ärsyyntyneenä sanoa että olenhan sanonut. (no joo ehkä kerran tai kaks joskus vuosia sitte). eli mitätöi tunteeni.
mutta sitäkin tapahtuu todella todella harvoin.

no nyt sanoo tuosta haluttomuus asiasta että olenhan sanonut että se ei johdu susta, niin sanoi sen vihaisena,yhden kerran joskus kauan aikaa sitte... mutta silti mikään hänen puheissaan/käytöksessään ei muuttunut

[QUOTE="vieras";28368810]Lopputulos siis ehkä olisi, että ette sovi toisillenne? Seksuaalinen haluttomuus ei välttämättä ole ongelma haluttomalle itselleen. Jos toinen haluaa seksiä merkittävästi vähemmän kuin toinen, niin sopivatko he silloin toisilleen? Kirjoituksistasi ymmärsin, että miehellesi on ihan ok haluta vähemmän tai jopa olla haluamatta lainkaan. Yleensä tilanne on toisinpäin eli nainen on haluttomampi osapuoli ja silloin miehen on tyytyminen tilanteeseen tai erottava ja etsittävä halukkaampi puoliso.[/QUOTE]

Niin eihän se olekkaan hänelle ongelma, mutta ajattelen asian näin jos hän rakastaa minua,hän haluaa että mulla on hyvä olla-> näkee että loukkaa-> yrittäisi tehdä asialle jotakin,jos ei muuta niin edes puhuisi asiasta.

Miksi se haluton haluaisi loukata omaa rakastaan? onko hän vain niin itsekäs että ajattelee vain omaa itseään? minä näen enempi ongelmana sen että mies ei pyri millään tavalla poistamaan aiheuttamaansa meilipahaa,eik äota vastuuta asiasta.

mies oli kyllä aiemmin yhtä halukas..oli meillä tuota halutonta kautta ennen seksiä n.20kertaa/kuukausi..

Hankala tilanne sulla ap :(. Oletko varma, että miehelläsi ei ole itsellään, jotain masennusta, stressiä tai muuta vastaavaa?

Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa
1. Joko sä hyväksyt tilanteen ja jäät. 2. joko et hyväksy ja erootte. Huonoon suhteeseen ei kannata jäädä roikkumaan, koska se katkeroittaa ja alatte inhoomaan ja syyttelemään toisianne siitä, että ootte ollu esteenä elämän jatkamiseen eteenpäin ilman toisianne.

Mieti ap tarkkaan, mitä haluat elämääsi? Onko tämä se, suhde jossa todella haluat olla? Onko tämä se, mies jonka kanssa haluan olla ja elää? Oletko varma, että haluat elää itse, miehesi kanssa samalla tavalla myöskin tulevaisuudessa, jos mikään ei muutu?

Yhteistyössä