Miesten tilannetaju - onko sitä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sipate

Vieras
Hoidan kotona meidän kahta pientä lastamme ja lapsenlikat on kortilla, ei ole oikein muita kuin anoppi kuka kattos lapsia tarvittaessa. Mies on päivisin töissä.
Sattuipa sitten käymään niin että jouduin käymään eilen illalla lääkärissä yllättäen alkaneen vaivan takia ja lääkäri antoi lähetteen fysioterapiaan. No aamulla mies vaan ilmottaa että hän jää tänään ylitöihin, ja huomenna illalla hänellä on urheilutreenit, että ei yhtään ajatellut että mun pitäisi lähipäivinä päästä sinne fysioterapiaankin! Mun piti vääntää rautalangasta hänelle että anteeksi vaan nyt mutta koskas minä nyt sitten pääsen sinne fysioterapiaan jonka lääkäri minulle määräsi, jos sinä meinaat olla ylitöissä ja urheilemassa?!
Ja varsinkin kun hän itse melkeinpä viimeiseen asti välttää vaivaamasta äitiään lastenhoitokeikoilla ja mua v***uttaa hattu kourassa aina olla sieltä kyselemässä apua, kun ei muitakaan ole. Tänne paikkakunnalle kun ei saa edes MLL:n lastenhoitoapua, sitä ei ole tarjolla...

Onko siis muidenkin miehet yhtä hölmöjä ja ajattelemattomia, vaiko vain mun?

Mä olin viime viikolla vuodelevossa supistelujen takia. (rv26 vasta) Mies kyseli juuriharjaa sun muuta ja rahtasi lopulta sisään yhden uuden projektinsa, kehikon, joka piti pestä. Hän aikoi kyllä alun perin pestä sen itse, mutta ilahtui sitten, että "sullahan ei hei oo mitään puuhaa, sä varmaan voisit pestä tän mulle silllä välin kun jne...?"

Jep, tokihan mä pylkin ja kumartelen ja kääntelen sitä perkeleen kehikkoa ajankulukseni. Pesemättä jäi... :whistle:

Mä ehdotan että ennen kuin menet asioiden edellä niin soita ja varaa aika. Sen jälkeen voit miehesi kanssa keskustella mitenkä lastenhoito järjestetään. En usko että saat sen ajan ihan täksi päiväksi taikka huomiseksi...
Ja jos sinä päivänä on miehellä menoa/töitä niin mä ainakin kehtaisin kysyä anoppia vahtii lapsia.

Mun mies käsittää huonosti mun tavallista flunssaakaan. Kun itse sairastaa aina vain vähän/ ei ollankaan, ei tajua mihin kuntoon toinen voi mennä.

Yleensä kyselee tyhmiä tyyliin, mennäänkö hiihtämään vaikka olisin nokka turvoksissa...

Eikö sairauden hoito riitä syyksi? Pitääkö tämä kysyä vielä teiltäkin? Jos mies olisi sairas, minä en keksisi mitään mikä hidastaisi hänen pääsyään hoitoon.

Ihan tavallisia parisuhde riitoja nuo ovat, molemmille ne omat asiat ovat tärkeimpiä ja ei millään nähdä että toisellakin voisi olla jotain tärkeää. Ei ole sukupuolesta riippuvaisia asioita.

Voin kertoa - kaikki miehet ei ole tuollaisia. Mä jouduin käymään hierojalla niin varasin ajan miehen ruokatunnille; hän hoiti lapsia sen ajan, kävivät porukalla syömässä.

No eihän sitä aikaa vielä illalla terveyskeskuksesta saa, vaan aamulla/päivällä kun soittaa fysioterapeutille. Mutta kun luulin että sairauden hoito on sen verran tärkeää että mieskin ymmärtää ettei hän voi sinä päivänä vain ilmoittaa jäävänsä ylitöihin. Ja todellakin, hän itse monesti vastustaa kun olen pyytämässä anoppia lapsia hoitamaan, että ei kun kyllä hän hoitaa niitä, mutta nyt ei kai tullut ajatelleeksi tätä asiaa lainkaan.

No niin, eihän siinä sitten ole mitään ongelmaa kun sinulla ei ollut aikaa edes sinne, varaa aika ja kysy mieheltäsi käykö se hänelle, ei se voi olla niin hankalaa.

No niin, eihän siinä sitten ole mitään ongelmaa kun sinulla ei ollut aikaa edes sinne, varaa aika ja kysy mieheltäsi käykö se hänelle, ei se voi olla niin hankalaa.

Minulla jäi näköjään se oleellinen asia pois, että minä soitin hänelle kysyäkseni että minun pitäisi se aika saada varattua että jos saan sen tälle illalle niin käyhän se, niin hän siihen että "ei kun minun pitää jäädä ylitöihin".... Tämä siis kiehautti.

Siis oltiko sä sanonut miehelle että tällä viikolla ei sitten ylitöitä eikä harrastuksia kun mulla on mahdollisesti fysioterapiaan meno?
Ensinnäkin sinne pitää varata aika joten tuskin ihan parissa päivässä pääset ja toiseksi miehet ei ole ajatustenlukijoita jotka ajattelevat että ai vaimo meni lääkäriin ja sai lähetteen fysioterapiaan,pitäisiköhän minun lakata elämästä siksi aikaa kunnes selviää koska on aika fysioterapeutille etten vaikuta itsekkäältä paskiaiselta.
Mä ymmärrän jos mies kieltäytyy jäämästä kotiin siksi aikaa kun ilmoitat että voitko katsoa lapsia kun mulla on fysioterapeutille meno mutta sitä en ymmärrä että siitä vedetään jo herneet ennenkuin edes menon ajankohta on tiedossa.
Meillä miehellä pelaa tilannetaju ja varmasti paremmin kuin mulla.Mulla ei ole talvilomaa tänä vuonna mutta miehellä on.Niimpä hän ilmoitti että pitää talvilomansa lasten hiihtolomaviikolla ettei niiden tarvi olla keskenään kaikkia päiviä kun mulla on iltavuoro.Eikä ole edes miehen omia lapsia vaan mun edellisestä suhteesta.

Varaa nyt se aika sinne fysioterapiaan ensin ja sen jälkeen suunnittelette lastenhoidon järjestämisen. En usko, että missään kunnassa/kaupungissa fysioterapiaan pääsee päivän parin sisällä ajan varaamisesta, vaan kyllä se eka aika lienee vasta viikon parin päästä. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan.

Jos mies ilmoittaa tekevänsä/suunnittelevansa jotain, ei se vielä tarkoita että etteikö sitä suunnitelmaa voisi muuttaa. Tokkopa ukkosi hanttiin/kapuloita rattaisiin laittaa kun sanot et "tällöin ja tällöin pitäisi päästä fys. terapiaan, ideoita lastenhoitoon" ? Tuskinpa se isoäitikään nyt niin itteensä ottaa jos lapsenlapsiaan vähän vahtii. Elä tee kärpäsestä härkästä.

Varaa nyt se aika sinne fysioterapiaan ensin ja sen jälkeen suunnittelette lastenhoidon järjestämisen. En usko, että missään kunnassa/kaupungissa fysioterapiaan pääsee päivän parin sisällä ajan varaamisesta, vaan kyllä se eka aika lienee vasta viikon parin päästä. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan.

aloittajan huolena oli kylläkin enemmän miehen onneton empatiakyky ja tilannetaju kuin fysioterapeutin varauskirja...

Miehiltä voi just odottaa asioita tyyliin: jalkansa katkaissut vaimo on sopiva henkilö viemään koiraa lenkille tai nälkäinen ja väsynyt taapero voi IHAN HYVIN odottaa, että isä saa katsottua urheiluruudun loppuun - vaikka toinen huutaa naama punaisena vieressä :/

Tätä se on, tuttua tuttua... valitan, ap.

...täällä maaseudulla ajan varaaminen onnistuu muutaman päivän päähän, oli jopa vara valita menenkö huomenna vaiko perjantaina.
Mutta en tiedä, skitsahtelenko turhasta. Pidin mieheni käytöstä (taas) melkoisen itsekkäänä, kun tärkeäähän on vain hän ja hänen ylityönsä, mitä tekee kiitettävästi muutenkin.

Yhteistyössä