Miesystävä ja naispuolinen sukulainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korpimarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korpimarja

Vieras
Mitä olette mieltä siitä, että miesystäväni "seurustelee" sukulaisnaisen kanssa? Ollaan oltu yhdessä noin puoli vuotta, mutta ei asuta yhdessä. Mukavaa yhdessäoloa, ruuanlaittoa, marjaretkiä, minun- ja hänen luonaan... Sukulaisten (hänen) luona käyntejä milloin kenenkin synttäreillä. Erään kerran sanoi olevansa sukulaistytön kanssa ajelemassa viemässä kynttilää haudalle. Ajattelin tytön olevan pieni tyttö, hänen hellän äänensävynsä takia, kun hän sanoi tämän. No, joku aika sitten oltiin tämän naisen (35v) luona käymässä. Ilmeisesti asuu yksin, en kysynyt. He juttelivat kahdestaan kaikesta (tuntui olo hiemen ulkopuoliselta). Viime viikonloppuna ei tavattu, mutta hän soitti ja kertoi olleensa tämän naisen kanssa hänen (miesystäväni) luonaan viikonloppuna. Olivat katselleet elokuvia ja kuunnelleet musiikkia. No, totesin siihen vain, että ai teillä taitaa olla aika läheiset välit. Mies ei ollut aikaisemmin maininnut tällaisesta. Sanoi vain että "ai läheiset?! No, meillä vain synkkaa niin hyvin yhteen". Minua rupesi asia vaivaamaan ja lähetin viestin, että en tiennyt tällaisesta mitään ja miksei hän minun kanssani katsele elokuvia tai kuuntele musiikkia? ...tai ajele ympäriinsä. Muistutin, että hänellä on tyttöystäväkin, jonka kanssa voisi viettää viikonloppuja! Hän vastasi, että "asiatonta testiä ja en minäkään sulta ystäviä karehdi". Se elokuvien katseluhuone on makuuhuone, jossa ei ole tuoleja. En tiedä onko epänormaalia olla mustasukkainen, mutta tuntuu että tämä sukulaisnainen on läheisempi miesystävälleni, kuin minä.

Mitä olette mieltä siitä, että miesystäväni "seurustelee" sukulaisnaisen kanssa? Ollaan oltu yhdessä noin puoli vuotta, mutta ei asuta yhdessä. Mukavaa yhdessäoloa, ruuanlaittoa, marjaretkiä, minun- ja hänen luonaan... Sukulaisten (hänen) luona käyntejä milloin kenenkin synttäreillä. Erään kerran sanoi olevansa sukulaistytön kanssa ajelemassa viemässä kynttilää haudalle. Ajattelin tytön olevan pieni tyttö, hänen hellän äänensävynsä takia, kun hän sanoi tämän. No, joku aika sitten oltiin tämän naisen (35v) luona käymässä. Ilmeisesti asuu yksin, en kysynyt. He juttelivat kahdestaan kaikesta (tuntui olo hiemen ulkopuoliselta). Viime viikonloppuna ei tavattu, mutta hän soitti ja kertoi olleensa tämän naisen kanssa hänen (miesystäväni) luonaan viikonloppuna. Olivat katselleet elokuvia ja kuunnelleet musiikkia. No, totesin siihen vain, että ai teillä taitaa olla aika läheiset välit. Mies ei ollut aikaisemmin maininnut tällaisesta. Sanoi vain että "ai läheiset?! No, meillä vain synkkaa niin hyvin yhteen". Minua rupesi asia vaivaamaan ja lähetin viestin, että en tiennyt tällaisesta mitään ja miksei hän minun kanssani katsele elokuvia tai kuuntele musiikkia? ...tai ajele ympäriinsä. Muistutin, että hänellä on tyttöystäväkin, jonka kanssa voisi viettää viikonloppuja! Hän vastasi, että "asiatonta testiä ja en minäkään sulta ystäviä karehdi". Se elokuvien katseluhuone on makuuhuone, jossa ei ole tuoleja. En tiedä onko epänormaalia olla mustasukkainen, mutta tuntuu että tämä sukulaisnainen on läheisempi miesystävälleni, kuin minä.
Sitä herkumpaa...?

Viimeksi muokattu:
Entä, jos se nainen olisikin mies? Olisiko sinusta silloin luonnollista, että mies viettää aikaa "serkkunsa" kanssa? Ehkä he ovat katselleet elokuvia ja ajelleet ympäriinsä paljonkin ennen kuin sinä tulit kuvioihin.

Miten helposti tunnet olevasi kuin kotonasi jossain uudessa ryhmässä, joka on ollut kasassa vuosia ennen sinua?

Ehkä vähän outoa kieltämättä - eikä mitenkään tavatonta jos esim serkusten välillä jotain intiimiä olisikin, olen itse nuorempana nimittäin "sortunut" sukulaiseeni ;)
Ja joka tapauksessa, kyllä minunkin mielestäni tv:n katselu makuuhuoneessa on sellaista mitä tehdään sen oman kullan kanssa.
Voihan olla että tuollainen jää pois kun te ehditte olla pidemmän aikaa yhdessä - tai sitten olet löytänyt miehen jolla on vaan "omia oikeuksia vähän sinne sun tänne" ja tulet aina olemaan "yksi muiden joukossa".
Kokeile mitä hän sanoo jos kutsut jonkun miespuolisen ystävän sinun luoksesi "tv:tä katsomaan", vaikket kutsuisikaan niin voithan sanoa kutsuneesi :D

Aika erilaiset käsitykset yhteisestä viikonlopusta. Taitaa miesystäväsi olla taipuvainen narsismiin. kun oma tekeminen on oikeaa...

Komppaan kyllä edellisiä siinä. Että miten miesystävälle ei tule mieleen että sitä elokuva iltaa voi viettää toki kolmistaankin jos olisi tarvetta vain kaverina tavata.

Jostain syystä tulee mieleen että sinä olet kuin kulissi jotta sukulaisnaisen kanssa voi sitten asioida ihan kunnialla

muun suvun silmissä. Onko miehellä vanhoillisia vanhempia.

Taitaa olla niin että jos kyseessä on jokin

yli 50 v mies ja tämä läheinen suhde 35v sukulaisnaiseen ainakin herättäisi keskusteluja suvun kesken.
Pedofiilit kun usein ovat niitä lähipiirin sukulaisia.

Viimeksi muokattu:
Kyllä minäkin olen serkkuni kanssa...
Serkuthan saavat avioituakin nykylain mukaan, eivät ole lähisukulaisia.

Juu, juu mutta pointtihan olikin siinä että miksi pitää tyttöystävää jos mieluummin viettää aika intiimisti aikaa toisen kanssa.
Kyllähän tuo aika paljon pokkaa vaatisi ainakin minulta olla julkisesti serkun kanssa yhdessä, ei millään pahalla - ehkä tyttöystävä onkin kulissina vanhoillisiin vanhempiin nähden ?

Viimeksi muokattu:
Noo, ottaisitko itse miehesi mukaan kun menet oman ystäväsi luo kylään?

Kyllä varmaan jokainen aikuinen ymmärtää, mitä eroa on ystävällä ja tyttöystävällä. Jos miehelläsi on naispuolinen ystävä, se ei ole sama kuin tyttöystävä. Teet väärin jos yrität mennä ystävien väliin, ihan yhtä väärin kuin jos miehesi ystävä olisi mies. Minä olisin närkästynyt, jos minulle olisi lähetetty sellaisia viestejä kuin sinä lähetit miehellesi. Olen nainen, minulla on miespuolisia ystäviä eikä se tasan tarkkaan ole miesystävän saneltavissa, missä merkeissä heidän kanssaan aikaani vietän. Olen yksiavioinen ja ystävät ovat ystäviä. Jos tämä ei jollekin miehelle riitä vaan pitäisi olla ainut miessukupuolinen elämässäni, saa etsiä naisen joka on "tyttökerholainen" eli ei ole niitä miespuolisia ystäviä hankkinut.

Jos joku muu kuin sinä on miehellesi sinua läheisempi, et miestä sättimällä ja ystävyyksiä kieltämällä ainakaan pääse yhtään lähemmäksi itse. Puoli vuotta tapailua ei ole hirveän pitkä aika verrattuna serkusten elämänmittaiseen ystävyyteen, tai muutenkaan pitkäaikaisiin ystävyyssuhteisiin. Se on vuosien homma että jostain ihmisestä tulee aidosti se läheisin.

Ystävyys vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa on myytti, jossa ei ole perää.
Kaikki ns. muka ystävät ovat vuosien saaatossa jossakin vaiheessa yrittäneet päästä housuihini. Myös mieheni ystävät, jotka ovat ns. molempien ystäviä.

En hyväksyisi ap:n tilanteessa , nostaisn kytkintä välittömästi. Sukusaisuussuhde tekee asiasta vielä likaisempaa.

Ystävyys vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa on myytti, jossa ei ole perää.
Kaikki ns. muka ystävät ovat vuosien saaatossa jossakin vaiheessa yrittäneet päästä housuihini. Myös mieheni ystävät, jotka ovat ns. molempien ystäviä.

En hyväksyisi ap:n tilanteessa , nostaisn kytkintä välittömästi. Sukusaisuussuhde tekee asiasta vielä likaisempaa.

Älä niputa minua samaan itsesi kanssa. Minulla on miespuolisia ystäviä. Vaikka on ollut tilanne, että molemmat ovat olleet sinkkuja, niin yksinkin vieraillut miesystävä on nukkunut patjalla eri huoneessa kuin minä.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksistanne! Tuossa kirjoitin puoli tuntia aiheesta ja sitten koko kone kaatui...
Nyt yritän lyhyesti; siis k.o. nainen ei ole serkku, vaan sisarpuolen tytär. n.8v nuorempi, kuin miesystäväni. Minä olen muutaman vuoden vanhempi,kuin miesystäväni.

Asiasta tekee epäilyttävän se, kun hän ei ole sanallakaan maininnut akaisemmin tällaisesta suhteesta. Päinvastoin kertonut, ettei hänellä käy koskaan ketään vieraita. Ekö sisarpuoletkaan käy, olen kysynyt ja hän on vastannut ei.

Hän asui äitinsä kanssa, joka kuoli n.1,5v sitten. Hän on surrut tätä valtavasti. Pitää kotinsa ennallaan, aivan kuin odottaisi äidin ilmestyvän jostain. Sänky ja keinutuolikin on samalla paikalla, missä hän sanoi istuneensa äidin vierellä...

Vieraillessamme kiinnitin huomiota sellaiseen seikkaan, että ko. naisella oli samanlainen puhetyyli kuin miesystävälläni hmmm njoohmmm... naurahdellen samalla tavalla välillä... Ajattelin johtuvan sukulaisuudesta (samaannuttaminen?).
Ihmettelin, mutten kysynyt, oliko naisella miestä tai miesystävää (ei sitten varmaan?).

Mietin vain, miten ja missä he katselevat niitä elokuva tai kuuntelevat sitä musiikkia, kun huoneessa ei ole muuta mukavaa istumapaikkaa, kuin sänky?
Olen ihmeissäni ja loukkaantunut, koska hän alussa painottii, että ollaan sitten rehellisiä ja avoimia toisillemme! Ajattelin silloin, että ihanaa - niinhän se pitaa ollakin.
Olisiko nainen niin hyvä "ystävä", ellei olisi niin hyvännäköinen, kuin on?

Oikein karmii kommentti että olisin vain kulissi, kun tuntuu nyt, etä se voikin olla totta!

Alkuperäinen kirjoittaja Älä niputa minua;11417026:
Älä niputa minua samaan itsesi kanssa. Minulla on miespuolisia ystäviä. Vaikka on ollut tilanne, että molemmat ovat olleet sinkkuja, niin yksinkin vieraillut miesystävä on nukkunut patjalla eri huoneessa kuin minä.

On meilläkin ystävät nukkuneet eri huoneessa, mutta kummasti yrittäneet aamuyön pimeinä tunteina kammeta viereeni.

En minä sinua tähän niputakaan, niputan vastakkaisen sukupuolen muka-ystävyyden. Sinut niputan kokemattomaksi ja naiiviksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys;11416708:
Taitaa olla niin että jos kyseessä on jokin

yli 50 v mies ja tämä läheinen suhde 35v sukulaisnaiseen ainakin herättäisi keskusteluja suvun kesken.
Pedofiilit kun usein ovat niitä lähipiirin sukulaisia.

Mistä te keksitte noita omia juttujanne, no miksi et mieti asioita annettujen faktojen valossa? Mistä ton bedofiilin tempaisit ja osa porukasta serkun?

Jos sisarpuoli on vaikka isän aiemmasta suhteesta ja tämä kyseinen mies äitinsä aiemmasta suhteesta, tytär ei ole sukulainenkaan ja silloin sisarpuolen tytär on vapaata riistaa, mutta kohahduttaahan se sukua jo tuokin.

Enopuoli ei ole sukua. Sellaista sukulaisnimitettä ei ole olemassakaan.

Jos sisko oli tytärpuolen äitipuoli, ei heilläkään verisidettä ollut, joten äitipuolen veli ei ole millään tavalla sukua.

Jos sisarpuoli on vaikka isän aiemmasta suhteesta ja tämä kyseinen mies äitinsä aiemmasta suhteesta, tytär ei ole sukulainenkaan ja silloin sisarpuolen tytär on vapaata riistaa, mutta kohahduttaahan se sukua jo tuokin.

Kohahduttaa yleensäkin sellaiset sukulaissuhteet joista muut sukulaiset näkevät heti että ollaan muualla parisuhteessa vain kulissina. Jotta se asiointi on helpompaa

nk. " pikku siskon kanssa". Minua ainakaan ei yllätä nää

tämmöiset kuviot enää. Nähty on niin monia variaatioita.

Viimeksi muokattu:
Minun sulhaseni epäili suhdetta kun olin veljeni kanssa veljeni mökillä kaksin kesäisen viikonlopun...
sanomattakin selvää, että sulho on entinen. Mies oli muutekin kateellinen meidän sisarusten läheisistä väleistä kun omia sisaruksiaan näki kerran vuodessa jossain kahvikutsusynttäreillä.

Yksi parhaista ystävistäni on mies. Meillä ei todellakaan ole kumminkaan puolin mitään sutinaa, mies ei saa minussa aikaan minkäänlaista flirtintunnetta eikä kipinöitä. Päinvastoin, en tykkää kun hän ei huolehdi ollenkaan kunnostaan ja lipittelee olutta päivät pitkät. Mieheltäni en sellaista katselisi mutta ystävältä kylläkin, sehän ei minulle kuulu miten hän vapaa-aikaansa viettää. Joskus reissaammekin kaksin ja öitä olemme viettäneet yhdessä lukuisia kuten kenen tahansa ystäväni kanssa. Monet ehkä luulee, että me seurustellaan - juuri sellaiset jotka eivät ymmärrä ystävyyttä yli sukupuolien.

Ei aloittajan miehen tilanteessa minusta mitään outoa ole, vain se, ettei välitä tarpeeksi. Jos välittäisi, viettäisi enemmän aikaa hänen kanssaan. Ilmeisesti aloittajan kanssa on tylsää, ystävän kanssa kivaa.

Ystävätär voi olla kateellinen sille tyttöystävälle, pahin kilpailija ehkä. Omitaan itselle se vanha ystävä ja eikä ajatella, että toinen voi haluta sitä oikeaa suhdetta naisen ja miehen välillä.
Voi olla kiristystä, manipulointia ym. mitä ystävyyden nimissä keksitään.
Onko siis miehellä useampia mönkään menneitä suhteita..
Jos tunnet jääväsi ulkopuolelle, niin miten jatkossa. Ja entäs tuntuiisiko miehestä saada samaa kohtelua sinulta. Sitähän miehet eivät ajattele ollenkaan. Silloin vasta jos omalle kohdalle osuu.