V
vierailija
Vieras
Tilanne se että ollaan piakkoin muuttamassa yhteen eli miesystävä ja minä ja minun lapseni. Ongelmana on että miesystävä juo ihan liikaa ja usein. Työt hoitaa ja näin mutta vapaapäivän koittaessa juo kyllä ja aloittaa jo aamusta juomisen. Juomamäärät vaihtelee arviolta 8-20 oluttölkin välillä päivässä. Juo omassa kodissaan, ei meidän luona. Lomareissullaankin oli juonut lähes joka päivä. On sanonut ettei tietystikään sitten juo yhteisessä kodissa, mutta alkaa olla vaikea uskoa sitä kun katsoo tuota juomista. Voiko todella pysyä erossa alkoholista? Olen alkanut epäröidä mitä yhteisasumisesta tulee, en halua että lapset joutuu missään nimessä katsomaan toisen juomista. Mies on aivan ihana selvinpäin ja ottaa lapset huomioon. Ja eikä hän mikään aggressiivinen ole humalassakaan, mutta erilainen kuin muutoin. Pelkään että mies juo vaikka muutettaisiin yhteen ja sellaista en halua. Toisaalta mies on sitä mieltä että suhde ei jatku jos ei muuteta yhteen, ei koe että olisi järkeä jatkaa erillään asumista. Eroa en kyllä haluaisi. Voiko ihminen todella luopua alkoholin käytöstä yhteenmuuton vuoksi? onko ihan turha haaveilla ja uskoa että asiat muuttuisi?