Miesystävän ex vaimo oli mieheni luona illalla pukkia katsomassa. Olenko nyt lapsellinen, kun en "hyväksy"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Loop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap. Kaikille ei sovi noin ns "avoimet" uusperhekuviot. Eikä siinä mitään. Kaikille ei tarvitsekaan sopia. Sun täytyy nyt miettiä, sopiiko sulle vai ei. Ole rehellinen itselle. Tee itsetutkiskelu nyt, niin et satuta itseäsi etkä muita!

Alkuperäinen kirjoittaja eksä myös;29371898:
Mun ei tulisi mieleenkään mennä eksäni luo jouluna vaikka lapseni siellä onkin. Olenkin istunut aaton yksin telkkaria katsellen ja ikävöiden lastani. Toki eksä vaimoineen toivottivat minut heille tervetulleeksi syömään ja iltaa istumaan. Enkä todellakaan mennyt. Jos olisin halunnut joulut viettää eksän kanssa olisimme pysyneet yhdessä.

Enkä minäkään moista hyväksyisi jos minuilla olisi uusi mies. Kun ollaan erottu niin miksi pitäisi enää mitään perhettä leikkiä?

Exän nyksä vaikuttaa paljon fiksummalta kuin sä! :D

Lapsen paras ja niin pois päin... Mä viettäisin niin paljon mielummin aattona pari tuntia exän ja sen nyksän kanssa jos saisin samalla nähdä lasteni riemun ja olla heidän kanssaan jouluna. Mutta kukin tyylillään!

Exän nyksä vaikuttaa paljon fiksummalta kuin sä! :D

Lapsen paras ja niin pois päin... Mä viettäisin niin paljon mielummin aattona pari tuntia exän ja sen nyksän kanssa jos saisin samalla nähdä lasteni riemun ja olla heidän kanssaan jouluna. Mutta kukin tyylillään!

Oletpa törkeä kun arvostelet tuon kirjoittajaa tuolla tavalla. Heitetään nyt takaisin että vaikutat liian ilkeältä sairaanhoitajaksi,

kasi sydamelle nyt kaikki..kuinka moni oikeesti jais tyytyvaisena rannalle ruikuttaan kun ukko lahtis exan kans joulun viettoon? ei kukaan ja joka muuta vaittaa niin valehtelee.olis mun ukolla yks exa enemman jos tollasen mulle tekis.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="Loop";29371420]Eivät ehtineet olla kauaa naimisissa. Erosivat, koska nainen löysi uuden. Erosta aikaa 2v. Liitosta yksi lapsi.

Olen kaikesta huomannut ja ymmärtänyt, että tämä ex oli miehelleni jollakin tapaa se "maailman ihmeellisin" rakkaus. Siis se, johon rakastuttiin päätä pahkaa. Mies on päässyt erosta yli ja uskon ja tiedän sen. Mies rakastaa mua ja sitäkään en epäile.

Lapsi oli tämän joulun isällään ja muiden sukulaisten ohella myös lapsen äiti oli ollut illalla joulun vietossa mieheni luona.

Musta nyt vaan tuntuu[/QUOTE]

:laugh: Siis miehesi ex oli katsomassa miestäsi eli "pukkia"?:D

Jos se äiti vaan halusi viettää joulua lapsensa kanssa? Ihan mahdoton vaihtoehto? Mä olisin ihan hyvin voinut viettää joulua exäni kanssa. Vaikka yhdessä molempien nyxien kanssa. Mutta kumpikaan miehistä ei nyt ollut käytettävissä joten on vietetty laatuaikaa lasten ja mun lapsuudenperheen kanssa. Hyvä tämäkin :)

Juu, en ymmärrä kanssa yhtään! Mulla itelläni ainakaan mitään tarvetta "kaveerata" exän ja sen nyksän kanssa. Muksuille se joulu on ihan sama, ketä siinä paikalla. Meillä vuoro joulut ja ei mitään ongelmaa. Muksut saa sitte lahjoja kahdessa paikassa ja tyytyväisiä ovat, vaikka ilman toista vanhempaa.

[QUOTE="äitipuoli";29371894]Miksi muistojen täytyy olla juuri äidin luona? Miksi isän luona ei voi olla muistoja?[/QUOTE]

Muistojen on viisainta olla siellä missä lapset pääosin on. Nehän on lasten.

Teininä seurustelin pojan kanssa, jonka vanhemmat olivat eronneet. Joka joulu pojan isä tuli niiden luo syömään ja jakamaan lahjat. Vaikka molemmilla oli uudet perisuhteet. Minä en nähnyt asiassa mitään outoa. Vanhemmilla oli ihan asialliset välit, ei mitään "vanha suola janottaa" -juttuja.

Jos suhde on niin tuore, ettei joulua kuitenkaan vietettäisi yhdessä, on aika turhaa nipottamista kitistä siitä että lapsen äiti on mukana viettämässä joulua. Ap:lla ei ilmeisesti ole lapsia, muuten tietäisit että vanhemmat on valmiita venymään itselleen aika epämukaviin oloihin lasten mukavuuden takia.

Kannattaa alkaa nyt jo miettiä, että tulevaisuudessa lapsen äiti tulee olemaan mukana rippijuhlissa, valmistujaisissa, häissä jne. On vaan tilanteita joissa vanhempien täytyy unohtaa omat erimielisyytensä ja joissa uudet puolisot tai heidän naurettava mustasukkaisuutensa ei paljoa paina.

Itse asiassa kun mietin, kyllä miehen exä olisi meille tervetullut jouluna. Siitä huolimatta, että hän joskus vuosia sitten haukkui minua sähköpostitse ja syytti perättömästi vaikka mistä. Selvitimme asian, mutta emme ole olleet tekemisissä, eikä ymmärtääkseni mieskään hänen kanssaan. Mutta jos hänellä olisi vaikka ankea joulu tulossa, jja voisin kuitenkin luottaa, ettei hän pilaisi lasten joulua tekemällä mitään kohtausta minun tai miehen kanssa, niin teretulemast vaan, the more the merrier. Tosin mies ei taitaisi suostua :(. Ja vähän hassua se olisi, kun heillä ei ole lapsiakaan.

Sen sijaan jos mies haluaisi juhlia exänsä kanssa ilman minua, siitä en tykkäisi. Toki riippuen, miten pitkä suhde olisi takana. Muutaman kuukauden jälkeen ei välttämättä olisi tavallaan vielä "joulunviettoasteella", ja joulusuunnitelmat olisivat erilliset. Silloinkin kyllä pitäisin outona joulunviettoa exän kanssa, jos yhteisiä lapsia ei ole, mutta lasten ja exän kanssa en.

Ap, kummasta se lähti, ettette olleet jouluaattoa yhdessä? Oliko sinulla muita suunnitelmia, vai antoiko mies ymmärtää, ettei ole tarkoitus, että tulisit heille (vaikka lapsi olisi ilmeisesti hyväksynyt läsnäolosi ja jopa toivonut sitä?)

Mullakin on lapsi ja mun lapsi on aina aaton mun kanssa ja menee isälle aina 25pv. Siksi aatto erillään, kun lapselleni mies on vielä vähän vieras.

Mies oli kutsunut itse exän vanhempineen ja veljensä kanssa heille pukkia katsomaan.

[QUOTE="Loop";29372389]Mullakin on lapsi ja mun lapsi on aina aaton mun kanssa ja menee isälle aina 25pv. Siksi aatto erillään, kun lapselleni mies on vielä vähän vieras.

Mies oli kutsunut itse exän vanhempineen ja veljensä kanssa heille pukkia katsomaan.[/QUOTE]

Siis kuka mies? Onko tässä kaksi miestä, lapsen isä ja sitten sinun nykyinen puolisosi?

Siis lapseni isä. Oma lapseni on aina aatot kanssani ja menee aina joulupäivänä isälleen.

Emme tänä vuonna vielä viettäneet joulua yhdessä, koska uusi mieheni on omalle lapselleni vielä vähän vieras.

Lueskelin tätä jo eilen illalla, mutta ei tehnyt mieli kommetoida. Nyt on kuitenkin pakko sanoa, että onneksi on olemassa aikuisia jotka erosta huolimatta voivat nähdä toisiaan ja tulevat toimeen. Ystäväni vanhemmat erosivat kun lapsensa olivat jo aikuisia, mutta niin vaan eilenkin olivat saman katon alla joulua viettämässä.

Minusta se on ihailtavaa, ja niin sen kuuluisi ollakin. Se, kuka ei tätä ymmärrä, pysykööt uusperhekuvioista erossa. Minä voin lapsen kokemuksena kertoa miltä tuntuu, kun edes rippijuhliin ei saa kutsua omaa äitiä ja mummiaan.

Vai olisko ollut niin, että halusit siivota kodin kaikesta exää muistuttavasta?

Mitäs pahaa siinäkään ois?
Ei minulla ainakaan roiku hääkuva eron jälkeen takan päällä,enkä ymmärrä miksi pitäisikään olla muistoja päättyneestä suhteesta esillä jos erosta on yli päässyt.
Eikä eron jälkeen enää olla perhe,joten miksi niitä jouluja exän kanssa pitäisi viettää?
Lakkiaiset yms eivät ole niin intiimejä tilaisuuksia kuin joulu etteikö se exäkin voisi siellä vieraiden joukossa olla mutta muuten täytyy olla selvä pesä ero reilumpaa myös uudelle kumppanille.

Niinhän se menee. Jos ottaa miehen, jolla on lapsia, on luultavaa että miehellä on myös lasten äiti. Uusperheessä täytyy vaan sopeutua nyxiin ja exiin ja tuxiin ja niiden puolisoihin ja niiden vanhempiin ja niiden lapsiin ja yhteisiin lapsiin. Parhaassa tapauksessa sillä uudella puolisolla on lapsia useammastakin suhteesta ja kaikkien niiden exien täytyy jotenkin sopeutua elämään toistensa ja nyxän kanssa ja nyxän sopeutua siihen että saattaa jonain päivänä itsekin olla exä. Joillain kun on tarve kylvää siementään joka vakoon ja jatkaa matkaa sitten kun satoa kertyy. Suunnilleen viikon seurustelun jälkeen ei vielä ihan hirveesti kannata lähteä luottamaan ikuiseen rakkauteen ja pysyvään suhteeseen.

(exät ja nyxät ja tuxat ovat ironiaa, ovat niin ärsyttäviä sanoja)

Ja eroperheissä voidaan ne rippijuhlat/lakkiaisetkin järjestää molemmissa paikoissa.
Uskon, että meillä tullaan ainakin tekemään niin, ei sen takia etteikö viihdyttäis samassa paikassa, vaan siks kun isän puolella on ne omat sukulaiset ja minun puolella omat. Eivät toisiaan tunne ja jos mahdollisuus isällä järjestää ihan omat juhlat niin miksei niin tekisi. Ensin juhlitaan minun luona ja vaikka seuraavana päivänä isän luona. Me ei olla enää perhe jonka tulis juhlia samaan aikaan. Kaikki synttärit tähän mennessä tehty näin, kahdet juhlat..

Molemmilla uudet kumppanit, hyvissä väleissä ollaan oman exäni kanssa mutta ei siltikään vietetä samassa paikassa. Oishan se outoa et exät ja nyxät siellä samassa kahvipöydässä.

Lasten omat häät taitaa olla ainoat juhlat joissa kaikkien pitää kokoontua juhlimaan samaan aikaan

Kyllä mekin samassa paikassa pystyään olemaan exän kanssa ja keskustelemaan lasten asioista, mutta en silti katso tarpeelliseksi yhteisiä jouluja viettää. Miksi pitäisikään. Lapset tietää, että ollaan erottu, niin miksi jouluna pitäisikin yht äkkiä olla yhdessä?

Itsekästä se musta lähinnä on, että minun pitäisi olla näkemässä, kun lapset availevat lahjoja. Saahan ne niitä lahjoja minunkin luona, niin nään sen lasten ilon silloin. Lapset ei asiaa imettele yhtään, että erikseen ollaan jouluna. Sitä varmasti ihmettelisivät, jos oltaisiin yhdessä!

Yhteistyössä