Itse asiassa kun mietin, kyllä miehen exä olisi meille tervetullut jouluna. Siitä huolimatta, että hän joskus vuosia sitten haukkui minua sähköpostitse ja syytti perättömästi vaikka mistä. Selvitimme asian, mutta emme ole olleet tekemisissä, eikä ymmärtääkseni mieskään hänen kanssaan. Mutta jos hänellä olisi vaikka ankea joulu tulossa, jja voisin kuitenkin luottaa, ettei hän pilaisi lasten joulua tekemällä mitään kohtausta minun tai miehen kanssa, niin teretulemast vaan, the more the merrier. Tosin mies ei taitaisi suostua

. Ja vähän hassua se olisi, kun heillä ei ole lapsiakaan.
Sen sijaan jos mies haluaisi juhlia exänsä kanssa ilman minua, siitä en tykkäisi. Toki riippuen, miten pitkä suhde olisi takana. Muutaman kuukauden jälkeen ei välttämättä olisi tavallaan vielä "joulunviettoasteella", ja joulusuunnitelmat olisivat erilliset. Silloinkin kyllä pitäisin outona joulunviettoa exän kanssa, jos yhteisiä lapsia ei ole, mutta lasten ja exän kanssa en.
Ap, kummasta se lähti, ettette olleet jouluaattoa yhdessä? Oliko sinulla muita suunnitelmia, vai antoiko mies ymmärtää, ettei ole tarkoitus, että tulisit heille (vaikka lapsi olisi ilmeisesti hyväksynyt läsnäolosi ja jopa toivonut sitä?)