Miesystävän ex vaimo oli mieheni luona illalla pukkia katsomassa. Olenko nyt lapsellinen, kun en "hyväksy"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Loop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oi apua, mies ja ex samassa huoneessa tuntikausia, ja vielä yhteinen lapsi paikalla. Minkä ihmeen takia sitä exää pitäisi vihata niin paljon, ettei aattona pystyisi yhdessä yhteisen lapsen lahjojen avaamisriemua seuraamaan?

Ja valittajana vielä miehen kanssa vasta juuri yhdessäolon aloittanut nainen, joka kuvittelee, ettei äiti ole lapselle tärkeä, koska lapsi on niin isän perään. Nyt kannattaa ap:n ehdottomasti jättää nää uusperhekuviot ja valita lapseton mies.

[QUOTE="Muutosta";29371577]Oi apua, mies ja ex samassa huoneessa tuntikausia, ja vielä yhteinen lapsi paikalla. Minkä ihmeen takia sitä exää pitäisi vihata niin paljon, ettei aattona pystyisi yhdessä yhteisen lapsen lahjojen avaamisriemua seuraamaan?

Ja valittajana vielä miehen kanssa vasta juuri yhdessäolon aloittanut nainen, joka kuvittelee, ettei äiti ole lapselle tärkeä, koska lapsi on niin isän perään. Nyt kannattaa ap:n ehdottomasti jättää nää uusperhekuviot ja valita lapseton mies.[/QUOTE]

Mut onhan se niinkin, että kun on erottu, niin on erottu. Onhan se äiti tärkeä, mutta tuollaisessa tilanteessa jos toisella on jo uusi, voisi ensin olla isän/äidin luona ja sitten mennä sen toisen vanhemman luokse. Näinhän se arkikin toimii, ei ne eronneet vanhemmat ole arkena toistensa kotona...

Pieni lapsi saattaa tuollaisesta hämmentyäkkin, tiedän kyllä kokemuksesta, koska olemme exäni kanssa viettäneet aikaa yhdessä eron jälkeenkin. Kyllä ne lapset kyselee, että muuttaako isä tänne asumaan jne...

Ette varmaan oo seurustellu kauheen kauan? Miehiä ei kannata alkaa analysoimaan, vaan puhu miehelle suoraan. Kerro että olet loukkaantunut joistakin asioista, ehkä miehesi selittää ja ootte ymmärtäny toisianne väärin.

Jos mies on tosissaan kanssasi ni kannattaa varmaan vähän tutustua hänen exään, bestiksiä ei tartte tulla mut silleen et ootte tavannu ja tiedätte toisenne.

No mies ei välttämättä vaihda verhoja tai nakkaa kynttiläasetelmia menemään eron jälkeen. Hääkimpun ja sormusten säilyttämistä silti ihmettelen. Itse kyllä nakkasin moiset menemään.
Eli kyllä kokonaisuudessaan tuo kuulostaa siltä, että ero kaivelee edelleen miestä.

Ja sanoisin tuohon lapsen pyytämiseen.... Ei näitä asioita lapset hoida, vaan aikuiset. AIvan kuten kaikki muutkin asioiden sopimiset, muutokset aikatauluissa ym, ne hoitaa AIKUISET, ei lapset. Jos aikuiset haluaa/pystyy joulua viettämään porukalla niin hyvä juttu. Varmaan osaavat sopia muistakin asioista aikuismaisesti.

tajusin et lapsi olis vielä pieni parivuotias?? sen ikäinen että varmasti molemmat vanhemmat haluavat nähdä hänen riemunsa joulupukin tullessa, pieni lapsi vasta...turha kiukutella kotona, olisit mennyt rennosti mukaan tai ollut menemättä mutta lapsi on isällensä tärkein jouluna, niinkuin äidille kans joten tuskinpa noiden kahden välillä mitään on, älä ole suotta mustis vaan nauti jos et ole siinä hässäkässä joulun rauhasta ja hiljaisuudesta ;)

Itse olen mieheni kanssa yhdessä ja meillä kasassa tää ydinperhe on kyllä.. Mutta kyllä mä nyt haluaisin oman lapseni kanssa viettää jouluaaton!! Jos kävis niin, että erottais, niin kyllä me ihan molemmat varmasti saman katon alla oltaisiin aattona. Ihan vain lapsenkin takia. Se on herra isä sen lapsen äiti, ei lapsen tarvi pyytää äitiä luokseen, äiti varmasti kokee itse tärkeäksi olla ilon juhlassa lapsensa kanssa. Hitto että olet lapsellinen. Et sinä oo sille lapselle mitään, se nainen on Äiti. Siihen en ota kantaa, onko miehesi päässyt naisesta yli.

Lapsi on 5v. Menossa huomenna äidilleen joulun viettoon, jossa jaetaan kuitenkin äidin/äidin suvun ostamat lahjat.. Eli niitä lahjojen avaamisen riemua on luvassa huomenna.

Jo sinulla on vaikeaa olla exäsi kanssa samassa tilassa, se ei tee siitä luonnotonta koko muulle maailmalle.

Jotkut ihmiset osaa olla tekemättä ongelmia, toisten niitä on pakko kehittää.

Kumman elämä on hankalampaa? Ja vielä ihan oma päätös.

[QUOTE="Loop";29371726]Lapsi on 5v. Menossa huomenna äidilleen joulun viettoon, jossa jaetaan kuitenkin äidin/äidin suvun ostamat lahjat.. Eli niitä lahjojen avaamisen riemua on luvassa huomenna.[/QUOTE]
Ensin se oli 2v? Hei ei tää ole Salkkarit

[QUOTE="Loop";29371429]Lähti viesti kesken..

Eli musta tuntuu pahalta. Lapsi on todella kovasti isin poika ja tiedän, että lapsi ei oli erikseen äitiä sinne pyytänyt. Itseasiassa lapsi kysyi minulta eilen, tulenhan minäkin sinne katsomaan pukkia ja vähän pettyi, kun sanoin, että tulen joulupäivänä.

Huoh..[/QUOTE]

Miten ap voit olla varma, että lapsi ei ole pyytänyt äitiään?Oletko ollut koko ajan lapsen kanssa, joilloin tietäisit, ettei lapsi ole voinut äitinsä kanssa keskustella?

Miksi lapsi ei pyytäisi äitiään, jos on kysynyt ap:takin? Vai oletatko olevasi lapselle tärkeämpi kuin hänen oma äitinsä?

Toisekseen vanhemmat päättävät nämä asiat. Jos on yhteisiä lapsia, niin vanhemmat eivät koskaan voi erota täysin, ainakaan jos halauvat lastensa parasta. tulevaisuudessa tulee paljon juhlia ja tapahtumisia, joissa on oltava yhdessä: koulujen joulu- ja kevätjuhlia, vanhempainiltoja, rippijuhlia, valmistujaisia, häitä ja ristiäisiä yms. jolloin olisi ihan hyvä, että eronneet vanhemmat olisivat harjoitelleet samassa tilassa olemista, ennen kuin ollaan julkisella paikalla.

Toivottavasti et myöskään koskaan vaadi miestä heittämään hääkimppua yms. pois. Lapselle nuo esineet ovat hyvin tärkeitä. Vaikka hänen vanhempansa ovat eronneet, on hänellä oikeus nauttia noista symboleista ihan yhtälailla kuin ydinperheen lapsillakin.

[QUOTE="Loop";29371515]Meidän suhde on aika tuore. En ole tavannut lapsen äitiä.

Minusta mikään ei voisi olla loukkaavampaa, kuin tulla jätetyksi toisen takia ja eroa on edeltänyt ihan silmitön valehtelu.
Silti viettävät joulua yhdessä ilman, että lapsi on sitä pyytänyt.
Miehellä on myös hääkimppu edelleen kirjahyllyn päällä ja exän laittamat somisteet siellä täällä pitkin taloa ja vihkisormukset työhuoneen hyllyllä.[/QUOTE]

Itsekin sanot, että teidän suhde on tuore. Silti olet sitä mieltä, että olet lapselle tärkeämpi kuin äitinsä. Äitiään kun lapsi ei sinun mukaasi ole halunnut paikalle, mutta sinut halusi.

[QUOTE="Loop";29371726]Lapsi on 5v. Menossa huomenna äidilleen joulun viettoon, jossa jaetaan kuitenkin äidin/äidin suvun ostamat lahjat.. Eli niitä lahjojen avaamisen riemua on luvassa huomenna.[/QUOTE]

Äitihän oli pukin takia exänsä luona. Yleensä se joulupukki ei kierrä enää joulupäivänä.

Olkaa hyvät ihmiset aikuisia.

Mun miehellä on 2 lasta edellisestä liitosta ja olemme viettäneet ensimmäisen yhteisen joulun niin että olimme mieheni luona, paikalla oli siis mies, minä, miehen lapset ja vanhemmat sekä ex-vaimo. Exä halusi tietysti nähdä lapsensa myös aattona. Minä, mies ja lapset saunoimme aamulla porukalla. Iltapäivällä tuli miehen ex ja vanhemmat, söimme, pukki kävi ja sitten ex ja isovanhemmat lähti koteihinsa. Lapset jäi meidän kanssa ja seuraavana päivänä menivät äidilleen.

Sen jälkeen olemme viettäneet joulun erikseen, miehen exälläkin on uusi suhde jo. Ymmärrän hyvin että tuli ex perheensä kanssa koska oli suht pitkä liitto takana ja hönellä ei omia vanhempia tai sisaruksia ole. Olemme hyvissä väleissä, emme ystäviä mutta voimme viettää samassa paikassa aikaa ilman kyräilyä ja jutella niitä näitä. Lapsille tämä on tärkeää! Relatkaa ihmiset, jos se mies sinut exäänsä vaihtaa niin ei se yksi joulu siihen ole syynä...

Useimmat perheellisethän mieltää joulun lasten-/perheen juhlaksi, aika harva kai pitää joulua parisuhdejuhlana?

Harva aikuinen taitaa mieltää erolapsensa toista vanhempaa perheeseensä kuuluvaksi (etenkään, jos on jo uudessa parisuhteessa), mutta lapsi mieltää silti perheekseen äidin ja isän, vaikka äiti ja isä asuisivatkin eri osotteissa.
Erittäin kiva juttu mielestäni, että aikuiset antavat lapselle juhlan kaikkien rakkaimpiensa (vanhemmat ja molemmat isovanhemmat, kuten tässä keississä) kanssa ja todistavat yhdessä lapsen riemua, eivätkä vedä noihin juttuihin mahdollisia kahdenkeskisiä ongelmiaan.

Harvemmin kai vanhempainiltaan on pakko mennä molempien? Itse olen äitipuolena ollut vanhempainillassa vanhempien ollessa estyneitä. Valmistujaiset, häät, nimiäiset/ristiäoset ovat kaiketi niitä yhteisjuhlia, mutta joulu on mielewtäni intiimimperhejuhla toisin kuin koko yhteisön juhlat tyyliin häät tms. Noihin suuriin tilaisuuksiin menen sitten tietenkin mieheni rinnalla, sillä onhan ne isot jutut tärkeitä jo siksi, että itsellä läheinen suhde juhlakaluun. Joulu ei keskity lapseen itseensä kuten vaikka valmistuminen ammattiin.

Meillä mies pakkasi lapsille hääkuvat ja sellaset edellisestä liitosta laatikkoon ja se loota on lasten äidin luona. Muistot ovat tallella lapsia varten, mutta eivät meillä. Mitään "älä koske eksäni hääkimppuun" -miestä en ottais, enkä koskaan uskois hänen olevan yli edellisestä. En suostuis olemaan joku korvike 'elämän suurimman rakkuden' jälkeen, vaan haluan olla Se Suurin ja olenkin. Nää kandee miettiä ennenku suhde supervakava.

Harvemmin kai vanhempainiltaan on pakko mennä molempien? Itse olen äitipuolena ollut vanhempainillassa vanhempien ollessa estyneitä. Valmistujaiset, häät, nimiäiset/ristiäoset ovat kaiketi niitä yhteisjuhlia, mutta joulu on mielewtäni intiimimperhejuhla toisin kuin koko yhteisön juhlat tyyliin häät tms. Noihin suuriin tilaisuuksiin menen sitten tietenkin mieheni rinnalla, sillä onhan ne isot jutut tärkeitä jo siksi, että itsellä läheinen suhde juhlakaluun. Joulu ei keskity lapseen itseensä kuten vaikka valmistuminen ammattiin.

Meillä mies pakkasi lapsille hääkuvat ja sellaset edellisestä liitosta laatikkoon ja se loota on lasten äidin luona. Muistot ovat tallella lapsia varten, mutta eivät meillä. Mitään "älä koske eksäni hääkimppuun" -miestä en ottais, enkä koskaan uskois hänen olevan yli edellisestä. En suostuis olemaan joku korvike 'elämän suurimman rakkuden' jälkeen, vaan haluan olla Se Suurin ja olenkin. Nää kandee miettiä ennenku suhde supervakava.

Miksi muistojen täytyy olla juuri äidin luona? Miksi isän luona ei voi olla muistoja?

Mun ei tulisi mieleenkään mennä eksäni luo jouluna vaikka lapseni siellä onkin. Olenkin istunut aaton yksin telkkaria katsellen ja ikävöiden lastani. Toki eksä vaimoineen toivottivat minut heille tervetulleeksi syömään ja iltaa istumaan. Enkä todellakaan mennyt. Jos olisin halunnut joulut viettää eksän kanssa olisimme pysyneet yhdessä.

Enkä minäkään moista hyväksyisi jos minuilla olisi uusi mies. Kun ollaan erottu niin miksi pitäisi enää mitään perhettä leikkiä?

Mä olen varma että ne jotka ovat sitä mieltä että on ihan okei leikkiä vielä perhettä erosta huolimatta niin eivät sitä itse todellakaan hyväksyisi jos heidän miehensä viettäisi joulun eksänsä kanssa. Tarkoitus on vaan saada ap tuntemaan itsensä olleensä väärässä.

eihan se nyt kenenkaan mielesta voi olla oikein etta parisuhteessa oleva mies viettaa joulunsa mieluummin exan kuin nykyisen kanssa? jolainenhan voi miettia milta se tuntuisi kun ukkonne jouluaattona lahtisi exan kanssa joulua viettamaan. ei ja ei ! tassakin tapauksessa joulu olisi pitanyt olla ap:n ja miehen +lapsen ja tama aiti olisi voinut heidan luonaan kayda joulupukin katsomassa.sen sijaan etta mies leikkii kotista exansa kanssa.

Yhteistyössä