Mietin perhepäivähoitajaksi alkamista, itselläni on 1-vuotias lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras äiti

Vieras
kannattaako alkaa, itselläni on sosiaalialan koulutus ja olen ollut päiväkodilla töissä. Voinko ottaa vain kaksi lasta hoitoon omani lisäksi, vai kuinka? Plussia ja miinuksia...

3 saisit ottaa hoitoon,mulla on kans oma nuorimmainen ryhmässä.muuta miinusta en itse keksi kuin palkka,mutta kun laskee edut niin sekään ei haittaa. olen kovasti tykännyt,mulla on kiva ryhmä

Ala yksityiseksi, saat itse valita hoitolapset, palkan ja muutkin ehdot. Useimmissa kunnissa kunta maksaa yksityisenhoidonlisää jolloin voit pyytää aika paljonkin ja silti jää vanhemmille halvemmaksi ku päiväkotiin vieminen. Ja ku oot yksityinen ei ikinä tule varalapsia niinku kunnallisilla jos toinen hoitaja sairastuu. Voit myös kirjata sopimukseen 3 palkallista sairaslomapäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Ala yksityiseksi, saat itse valita hoitolapset, palkan ja muutkin ehdot. Useimmissa kunnissa kunta maksaa yksityisenhoidonlisää jolloin voit pyytää aika paljonkin ja silti jää vanhemmille halvemmaksi ku päiväkotiin vieminen. Ja ku oot yksityinen ei ikinä tule varalapsia niinku kunnallisilla jos toinen hoitaja sairastuu. Voit myös kirjata sopimukseen 3 palkallista sairaslomapäivää.

riippuu kunnasta,mulle ei tule muiden hoitajien lapsia.on varakoti sitä varten..

itse pidän "miinuksia" isona plussana. tuleepa syötyä itsekin terveellisesti ja pidettyä omille kovempaa kuria ku muuten varmaan tulis pidettyä. On nimittäin ihan eri antaa yhden lapsen tehdä jotain ku kolmen tai neljän.

muuten päivät menee kuin menis muutoinkin. eli aamupuurot, leikkejä, ulkoilua, ruokailua (usein etukäteen valmisteltu) päiväunet (hoidokit matkasänkyyn tai vaunuissa)

kaikki riippuu niin paljon lasten iästä, siis et nukkuvatko päiväunia, tarviiko syöttää jne.

Yhteistyössä