mietin usein miten saan pidettyä mieheni tyytyväisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
olen havahtunut viimeisen puolen vuoden aikana usein ajattelemasta miten saisin mieheni tyytyväiseksi minuun ja paremmalle tuulelle. Tuntuu että en riitä tai että teen jotain väärin. Ajattelen aina miestäni ennen omia tarpeitani ja se ärsyttää. Haluan joskus miellyttää itteeni ja tehdä niin kuin itse haluan. Kuitenkin aina oman pahan mielen ja huonon omantunnon välttämiseksi teen niin kuin mieheni haluaisi ja toivoisi. Kuitenkin on nyt alkanut vituttaa tää mun säälittävyys ja tossun alla lojuminen. En vaan tiiä mitä teen.

Ja vielä että uudeksivuodeksi ukko oli kutsunu tänne äitinsä ja pikkuveljensä multa kysymättä. Annoin asian vaan olla kun eihän sitä kehtaa enää perua. Mutta eilen niitten lisäksi pyysi kaverinsakin. Tänne meiän pieneen kaksioo.. Ja mua aina ahdistaa kun täällä on vieraita koska rakastan olla kotona rauhassa. Valitin siitä tolle miehelle ja nyt se mököttää ja tekis vaan mieli antaa periks niin sillä olis hyvä mieli

Itse tykkään haasteesta, ja tylsistyisin kuoliaaksi, jos mies antaisi aina mun päättää kaikesta, ja suostusin vaan siihen mitä mies sanoo. Ei mulla luonnekkaan anna periksi moiselle.

Mies on tosin samanlainen, ja kipinät lenteleekin useasti

Ja vielä että uudeksivuodeksi ukko oli kutsunu tänne äitinsä ja pikkuveljensä multa kysymättä. Annoin asian vaan olla kun eihän sitä kehtaa enää perua. Mutta eilen niitten lisäksi pyysi kaverinsakin. Tänne meiän pieneen kaksioo.. Ja mua aina ahdistaa kun täällä on vieraita koska rakastan olla kotona rauhassa. Valitin siitä tolle miehelle ja nyt se mököttää ja tekis vaan mieli antaa periks niin sillä olis hyvä mieli

Mitä jos yhdessä etsisitte jonkun toisen vaihtoehdon?

Vaikka johonkin kivaan paikkaan isommalla porukalla... tai vaikka vuokramajaan... ja sen jälkeen "rauhassa kotiin" ?

Kumpikin saisi mitä toivoisi ja asian järjetelyvaiheessa voisit antaa miehelle tilaa olla "The Man" eli ottaa tällä kertaa isomman vastuun homman onnistumisesta - nimenomaan siten että ilmaisisit, jotta panostaan erityisesti arvostat?

Toimivassa parisuhteessa ei mökötetä omaa tahtoa perille... eikä myöskään sabotoida toisen visioita. Kompromissit ja luova ajattelu sen sijaan rulettaa.

:)

Samaa mietin aikoinaan, mutta olen todennut, että pitäköön itse itsensä tyytyväisenä. Ei toista voi tehdä onnelliseksi eikä sitä voi olla aina se joka joustaa. Kaikkea ei tarvi myöskään tehdä yhdessä!

Samaa mietin aikoinaan, mutta olen todennut, että pitäköön itse itsensä tyytyväisenä. Ei toista voi tehdä onnelliseksi eikä sitä voi olla aina se joka joustaa. Kaikkea ei tarvi myöskään tehdä yhdessä!

Tämä on totta!

Onnellisimpia ihmisiä ovatkin ne, jotka ymmärtävät, että jokaisella on vastuu omasta onnellisuudestaan. Jos onnea odottaa toiselta, pettyy itse tai toinen nyykähtää, kun joutuu koko ajan olemaan mieliksi, että toinen voisi olla "onnellinen."

Tietysti toista voi jeesata pääsemään tavoitteisiinsa, ilosta saa enemmän irti, kun on joku, jonka kanssa jakaa se. Mutta ketään ei tosiaan voi tehdä onnelliseksi, jos tämä ei itse laita rikkaa ristiin asian eteen.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
no jos panostaisit siihen miehen miellyttämiseen tosissas; voisti uudeks vuodeks ostaa ittellesi uusimman Cosmopolitanin oppikirjaksi ja keskittyä siihen, niin kaikilla on mukavaa

tai sit lopetat miehen mielistelyn kokonaan

kun pidät itsesi tyytyväisenä, pidät miehen tyytyväisenä :D eli olet kaunista katsella ja altis antamaan ja tarvittaessa myös ottamaan...että ei se sen vaikeampaa ole, sillä miehet ovat verrattaen yksinkertaisia otuksia. Mutta me naisethan pidämme yksinkertaisista asioista eli miehistä.

[QUOTE="tiltu";27778395]kun pidät itsesi tyytyväisenä, pidät miehen tyytyväisenä :D eli olet kaunista katsella ja altis antamaan ja tarvittaessa myös ottamaan...että ei se sen vaikeampaa ole, sillä miehet ovat verrattaen yksinkertaisia otuksia. Mutta me naisethan pidämme yksinkertaisista asioista eli miehistä.[/QUOTE]

Siksi naisia ei päästetäkään johtamaan asioita. Tutkitusti naiset ei vaan osaa. :D

[QUOTE="vieras";27778407]Siksi naisia ei päästetäkään johtamaan asioita. Tutkitusti naiset ei vaan osaa. :D[/QUOTE]

no nainen yleensä johtaa miestä tai oikeastaan perhettään, joten kyllä siinä ainakin monen sorttista organisaatiokykyä tarvitaan. ja yleensä on vielä niin, että monta asiaa pitää hoitaa samaan aikaan, kun mies ei tunnetusti kykene ajattelemaan kuin yhtä ;)

etenkin kun kaikki pitää hoitaa niin tahdikkaasti, että mies kuvittelee itse keksivänsä ja tekevänsä ne isoimmat ja tärkeimmät päätökset :D

[QUOTE="tiltu";27778432]no nainen yleensä johtaa miestä tai oikeastaan perhettään, joten kyllä siinä ainakin monen sorttista organisaatiokykyä tarvitaan. ja yleensä on vielä niin, että monta asiaa pitää hoitaa samaan aikaan, kun mies ei tunnetusti kykene ajattelemaan kuin yhtä ;)

etenkin kun kaikki pitää hoitaa niin tahdikkaasti, että mies kuvittelee itse keksivänsä ja tekevänsä ne isoimmat ja tärkeimmät päätökset :D[/QUOTE]

Höpö höpö, naiset ei vaan osaa tehdä mitään luovaa ja rakentavaa. Siksi naisen euro on miehen puolitoista euroa. Siksi naisia ei kukaan palkkaa johtajiksi eikä päättämään isoista asioista, miehet sen tekee kun osaavat ajatella ja toimia oikein. :D

aloittajalle sanoisin, että lopeta väniseminen ja tartu härkää sarvista. "kasvata munat" ja kerro sille murjottavalle "pikkulikalle", että parisuhteessa asioista puhutaan ja päätetään yhdessä. Jos ei mene jakeluun niin tuleeko siitä edes ajan kanssa tuon kummempaa..tosin tuommoisen ison murjottavan lapsen kanssa saat hyvää harjoitusta sitä asiaa silmällä pitäen, että sinulla on joskus omia lapsia ;)

jos ukko ei kuuntele ja elämänne on muutenkin tuommoista niin mieti haluatko olla tuommoisen kynnysmatto, joka ei osaa keskustella asioista kumppaninsa kanssa.

[QUOTE="vieras";27778449]Höpö höpö, naiset ei vaan osaa tehdä mitään luovaa ja rakentavaa. Siksi naisen euro on miehen puolitoista euroa. Siksi naisia ei kukaan palkkaa johtajiksi eikä päättämään isoista asioista, miehet sen tekee kun osaavat ajatella ja toimia oikein. :D[/QUOTE]

Naiset pitävät yksinkertaisista asioista eli miehistä.

kun miehen antaa kuvitella olevansa "maailmankaikkeuden suurin ihme" niin ei itse tarvitse tehdä juuri mitään muuta kuin keskittyä lasten kasvattamiseen ;)

joten kumpi on viisaampi? nainen, joka pönkittää miehen itsetuntoa ja hyötyy siitä itse vai mies, joka on onneksi niin yksinkertainen, että uskoo siihen.. :D

[QUOTE="tiltu";27778534]Naiset pitävät yksinkertaisista asioista eli miehistä.

kun miehen antaa kuvitella olevansa "maailmankaikkeuden suurin ihme" niin ei itse tarvitse tehdä juuri mitään muuta kuin keskittyä lasten kasvattamiseen ;)

joten kumpi on viisaampi? nainen, joka pönkittää miehen itsetuntoa ja hyötyy siitä itse vai mies, joka on onneksi niin yksinkertainen, että uskoo siihen.. :D[/QUOTE]

On aika feministinen lähtökohta sinulla. Jos nainen olisi jotenkin kykenevämpi hoitamaan vaativia asioita niin sittenhän nainen hoitaisi ne eikö niin? Näin ei kuitenkaan ole, joten eiköhän tuo ole itsestään selvä asia että mies on viisaampi ja pätevämpi hoitamaan asiat jotka tarvii ajattelua ja pitkänäköisyyttä. :)

[QUOTE="vieras";27778559]On aika feministinen lähtökohta sinulla. Jos nainen olisi jotenkin kykenevämpi hoitamaan vaativia asioita niin sittenhän nainen hoitaisi ne eikö niin? Näin ei kuitenkaan ole, joten eiköhän tuo ole itsestään selvä asia että mies on viisaampi ja pätevämpi hoitamaan asiat jotka tarvii ajattelua ja pitkänäköisyyttä. :)[/QUOTE]

miksi vaivautua jos voi teettää toisella?
mieshän saa tyydytyksen siitä, että tuntee olevansa hyödyksi ja "suojelee perhettään" ja tuo leivän pöydään. miksi se luulo pitäisi ottaa mieheltä pois?

se, että monessa kohdin nainen kuitenkin tekee päätökset, mutta antaa miehen esittää ne omanaan pitää miehen tyytyväisenä ja onnellisena. miksi se pitäisi viedä häneltä pois? minusta se olisi suorastaan julmaa :)

matti ja teppokin lauloivat joskus, että kaiken takana on nainen...joten jokaisen menestyneen miehen takaa löytyy nainen..siis jos sattuu olemaan hetero :D

[QUOTE="tiltu";27778616]miksi vaivautua jos voi teettää toisella?
mieshän saa tyydytyksen siitä, että tuntee olevansa hyödyksi ja "suojelee perhettään" ja tuo leivän pöydään. miksi se luulo pitäisi ottaa mieheltä pois?

se, että monessa kohdin nainen kuitenkin tekee päätökset, mutta antaa miehen esittää ne omanaan pitää miehen tyytyväisenä ja onnellisena. miksi se pitäisi viedä häneltä pois? minusta se olisi suorastaan julmaa :)

matti ja teppokin lauloivat joskus, että kaiken takana on nainen...joten jokaisen menestyneen miehen takaa löytyy nainen..siis jos sattuu olemaan hetero :D[/QUOTE]

Siksi naiset onkin yliedustettuina siivoojina ja muissa tiskaajan hommissa. Miehet on johtajiina ja päättämässä vaativista asioista, ei se tosiasia miksikään muutu vaikka miten yrität itsellesi vakuutella naisen tärkeyttä. Naisen paikka on nyt ja aina ollut kotona hellan ja sängyn välissä. :D

[QUOTE="vieras";27778632]Siksi naiset onkin yliedustettuina siivoojina ja muissa tiskaajan hommissa. Miehet on johtajiina ja päättämässä vaativista asioista, ei se tosiasia miksikään muutu vaikka miten yrität itsellesi vakuutella naisen tärkeyttä. Naisen paikka on nyt ja aina ollut kotona hellan ja sängyn välissä. :D[/QUOTE]

mies on perheen pää, mutta vaimo kaula, joka sitä päätä kääntää ;)

ja mikäs siinä sängyssä olla on jos miehellä on isot vehkeet ja tarpeeksi talenttia naisensa tyydyttämiseen :D

[QUOTE="vieras";27778632]Siksi naiset onkin yliedustettuina siivoojina ja muissa tiskaajan hommissa. Miehet on johtajiina ja päättämässä vaativista asioista, ei se tosiasia miksikään muutu vaikka miten yrität itsellesi vakuutella naisen tärkeyttä. Naisen paikka on nyt ja aina ollut kotona hellan ja sängyn välissä. :D[/QUOTE]

Meillä on firmassa miehiä siivoojina lähes yhtä paljon kuin naisiakin. Yleensäkään ei ole nykypäivää jaotella töitä miesten ja naisten töihin. Itse kokisin häiritsevänä jos en saisi jotain työtä tehdä koska se on muka "miesten hommaa".
Siivouksesta vielä: raskasta ja vaativaa työtä, johon ei läheskään jokainen pysty.

[QUOTE="tiltu";27778661]mies on perheen pää, mutta vaimo kaula, joka sitä päätä kääntää ;)

ja mikäs siinä sängyssä olla on jos miehellä on isot vehkeet ja tarpeeksi talenttia naisensa tyydyttämiseen :D[/QUOTE]

Eiköhän se ole naisen asia tyydyttää mies eikä miehen velvoite tyydyttää naista. Meillä se vaan on kummankinpuoleista, teillä taas toispuolista. :)

Yhteistyössä