Alkuperäinen kirjoittaja JonnaÄitiharmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
meillä on alusta saakka ollut selvillä että näillä tuloilla meillä on varaa 2 lapseen, ja varaa asua max tämän hintaisessa asunnossa.. meillä on varaa pitää 2 autoa mikäli kumpikaan ei ole upouusi... ja näin me myös eletään.. eli ollaan laskettu mihin meillä on varaa ja eletään sen mukaan...
No oletko aatellut, mitä jos eroatte? Jos toinen kuolee? jos tuleekin "ylimääräinen" lapsi? Jne...
olen ajatellut, ajattelin jo edellisessä avioliitossani.. 2 lasta on se mihin on mahdollisuudet sellaisella palkalla mitä mä saan..
mä olen aina tiennyt etten tule saamaan mitään huippu liksoja, koska mulla ei ole koskaan ollut hinkua niihin suuripalkkaisin töihin..
mä olen jo aiemmin tehnyt sen valinnan kouluttautumisen suhteen, en käynyt kouluja (eikä mulla siis ollut kuin 2 vaihtoehtoa ja molemmat "epäonnistui") olen aina ajatellut että ensin opiskelu sitten perhe, ja kun se opiskelupuoli tyssäs niin nyt en enää sitä haikaile, koska mulla on perhe.. eli elän siis valintani mukaan..
tulot myös on aina vaikuttanut siihen mitä elämältä haluan ja odotan.. eli mun tuloilla se on valintojen maailma.. joko ajan uudemmalla autolla ja asun ahtaammin tai ajan vanhemmalla autolla ja asun isommassa asunnossa.. kun haluan asua suht isossa rivarissa ja omistaa auton sekä elää sellaista elämää että rahoja ei tarvitse joka kk laskea tarkkaan, vaan voi tehdä kivoja asioita ja ostella tarpeellisia/turhia juttuja niin se tarkoittaa että lapsia ei tule enempää kuin 2
jos mieheni kuolee niin talous on turvattu henkivakuutuksella, jolloin mulla on varaa elättää lapsi/lapset mun tuloilla, tai eron sattuessa on vain muutettava pienempään..
on olemassa ne asiat mitä haluan, ne mitkä on realistisia ja valintoja on tehtävä niiden välillä..
eli on ollut suunnitelma ja suunnitelmassa pysytään..
vahinkolapsi, se onkin vaikeampi paikka.. jos esim nyt pääsisimme hoitoihin ja olisikin kaksosraskaus, en mä voisi sitä keskeyttää.. se vain tarkoittais jälleen valintoja ja jostain lupumista.. mutta jos/kun saadaan toinen lapsi, niin pidetään kiinni siitä ettei enempää tule.. ja jos raskaaksi tulisin niin tod.näk keskeytys olisi se ratkaisu..