Mietittekö koskaan toisten elämää seuratessanne, miten tekisitte itse kaiken paremmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä sitä tulee mietittyä joskus juuri sitä, että miksi ihmiset valittaa turhasta. Vaikkapa semmoiset ihmiset valittaa kaiken kalleutta ja rahan menoa, joilla sitä rahaa on. Todella moni tuntuu olevan tyytymätön siihen, mitä omistaa ja kateellinen muille.

Ajattelen joskus tuollaisia, mutta lähinnä jos jokin yksittäinen valinta ja sen seuraukset huolestuttaa sen takia, että ne kuulostaa vaikka epäloogisilta ja siltä, että niistä ei seuraa ko. ihmiselle ehkä hyvää. Välittämisen takia lähinnä koen tekeväni niin. Jos asia on todella tärkeä ja meillä on ko. henkilön kanssa luottamukselliset välit niin juttelen asiasta, kyseenalaistan varovasti, pohditutan vaihtoehtoisia ratkaisuja jne. En kyllä mieti sitä kuinka paljon paremmin itse olisin osannut toimia. Mun mielestä kaikilla on oikeus elää elämäänsä (ainakin tietyissä normien rajoissa) juuri niin kuin haluaa. Kaikista lähimpiä ihmisiä on mun mielestä "velvollisuuskin" tarpeen tullen "ohjata".

[QUOTE="Piika-äiti";22046639]Miehen sukulaiset tekee tuota jotenkin ihan koko ajan. Koko ajan sellainen ihmeellinen veisu ja sorina, että tuon pitäisi kyllä toimia ja tehdä noin ja näin eikä yhtään tuolla lailla.

Minua se häiritsee valtavasti, sillä itse olen sitä mieltä, että toisen elämää ja ratkaisuja sopii arvostella kun on kulkenut hänen mokkasiineillään viikon päivät. Kun ei niitä valintojen syitä ja seurauksia voi ulkoa kukaan ymmärtää.[/QUOTE]

Minulla on sama homma. Tuntuu, että miehen sukulaiset ovat rakentaneet koko elämänsä muiden ihmisten asioiden puimiseen ja ilonaiheina heillä olisi muille naureskelu, kun he ovat parempia.

Samainen käytös jatkuu myös minun ja minun mieheni elämään, he eivät tosiaan arastele sanoa meille miten meidän tulee toimia. He kyllä tietävät meidän asiat paremmin kuin me... :D

Yhteistyössä