Mietteliäs

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettäminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettäminen

Vieras
Mitä mieltä olette, kumpi tapa pettää on mielestänne pahempi;
a) satunnainen pano (siis pelkkää seksiä)
vai
b) haaveileminen uudesta suhteesta pitkäaikaisen ihastuksen kanssa?

Minä kuvittelin aiemmin, että perinteinen pettäminen, siis toisen kanssa seksin harrastaminen, olisi minulle viimeinen pisara, mutta minua petettiin siten, että mies yllättäen ilmoitti pitkän suhteen olevan ohi - hän oli ollut jo jonkin aikaa pahasti ihastunut yhteen kaveriinsa ja ilmoitti haluavansa suhteen tämän kanssa.

Nyt joudun pyörtämään sanani, sillä mikään ei loukkaa enemmän kuin se, että huomaa eläneensä täydessä valheessa ja että toinen onkin huippuhyvä teeskentelijä.

Mitä mieltä te olette, onko muilla kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Minun kohdallani oli onni (epäonni miehelle), että se toinen nainen ei halunnutkaan suhdetta tämän miehen kanssa, mutta minua luokkasi kaikkein eniten se kuinka paljon minulle valehdeltiin. Typerä en ole, mutta mies on taitavaakin taitavampi pelimies.

Voi kun tietäisit miten paljon minua loukkasi myös se, etä tajusin mulle tärkeän ihmisen olevan törkeä valehtelija.
Meillä lähes sama tilanne, paitsi suhde jatkui edelleen, kenties vieläkin.
Nyt kun mies olisi tulossa takaisin meidän luo, en ole enää ollenkaan varma haluanko valehtelijaa ja pettäjää rinnalleni.
Itsekin tunnen olleeni sirkuspelle tässä näytöksessä, jolle naurettiin selän takana...

Sama täällä, mieheni tapaili ystäväänsä kaksivuotta. Minä hölmö en tajunut oireista mitään. Minulle ilmoitettin (siskoni)
milloin miehesi muuttaa uudenluokse. Kaikki muut tiesivät!
Itse olin kuin unessa kaksivuotta, tiesin että joitain on..
Kuinkas ollakkaan! Erohakemukseni oli järkytys. Mies halusi tulla takaisin. Ja tuli. En voi käsittää kahta niin tyhmää ihmistä. Miksi minulle ei voitu kertoa. Selityksiä on tullut mutta mikä niistä on totta? Itse olen muutunut paljon. Pidän varani tulevaisuudessa jos rupeaa mättämään en enää koskaan jää yksin vaikeuksien kanssa. Puhu Puhu.
kertapano olisi mennyt Ymmärtämisen piikkiin
B) on pahempi ja raskaampi

Miten se, että miehen ihastus ei halunnut suhdetta hänen kanssaan, on sinun onnesi?

Että pääsit olemaan vahingoniloinen? Että pääsit jatkamaan suhdetta miehen kanssa?

Jos mies jätti sinut, koska koki ihastumisen kautta, ettei suhteenne enää riitä hänelle, hän on harvinaisen selkärankainen olento. Useimmat aloittavat kuitenkin sen toisen suhteen ennen kuin lopettavat vanhan.

Missä vaiheessa miehen olisi pitänyt kertoa sinulle ihastuksestaan? Mikä tekee miehestä ""huippuhyvän teeskentelijän""? Se, että hän ihastui toiseen?

Vesta - reaktiostasi päätellen olet itse tehnyt samoin kuin tämä minun entinen mieheni? Ei hänellä selkärankaa ole - jos olisi niin hän olisi kertonut tilanteesta minulle aiemmin eikä olisi valehdellut kuukausitolkulla paljastaen lopuksi, että oli valheillaan vain halunnut pitää minut hiljaisena ja tyytyväisenä. Hän myöntään virheensä itsekin.

Meidän käsityksemme selkärangasta tuntuu olevan kovin erilainen.

Olet kova kritisoimaan, mutta minun tapauksessani hukkaat aikaasi.

Nyt haukut väärää puuta.

Olen nainen, jota on petetty systemaattisesti viisi vuotta.

En itse valehtelisi, mutta kyseenalaistan ""pettämisen"" määritelmäsi.

Sille ei mitään voi, jos ihastuu. Jos ihastumisen takia lopettaa vanhan suhteen, ennen kuin on uudessa suhteessa, on minusta suunnilleen selkärankaisinta, mitä ihminen voi tehdä.

Juu, nyt määkin ymmärsin ja olen samaa mieltä! Eli ihastuksen alkuvaiheessa tekee asian selväksi kaikille osapuolille ja that's it!

Mutta se, että ihastuu ja peittää kuitenkin sen ja valehtelee tunteensa ja jää sitten siitä kiinni, se sattuu! Just se valehteleminen sattuu. Se sattuu enemmän kuin joku yksittäinen tai vaikka kaksittainen tai vaikka triplapano. Ja piste.

Eihän tunteille ja ihastumisille voikkaan mitään!! Osa on varmasti aitoja toiset ohi meneviä
Miksi meidän petettyjen naisten pitää tämäkin ymmärää?
Miksi ymmärrämme? Milenkiintoista seurata näitä kotiinpalaavia rakkaitamme. (meillä kotona ollut 6kk)
Minun muutuminen askarrutta miestäni. Esim. minulta useasti kysytään kostanko?, keneltä sait viestin? kuka soitti?
seuraan mielenkiinnolla keskustelua!

Siis sillehän ei voi mitään, jos rakastuu johonkin ulkopuoliseen. Tunteilleen ei voi mitään. Mutta kyse onkin siitä, pystyykö vastustamaan kiusauksen. Jokainen varmaan pystyy antamaan käskyn omille lihaksilleen olemaan menemättä naimaan ihastuksensa kohdetta.

Juu itse olen tunne/järki ihminen ja minulla on kolme lasta petturi miehelle. Olen itsekkin ollut ihastunut ja saanut vastakaikua en vaan voinut edes suudella. Minun pitää omantuntoni kanssa olla rehellinen!

Ai että pistää taas vihaksi koko helkutin salaromassi! Ja sitten on uitkuttamassa ovensuussa kun minä tiedän. Ihmisten tunteilla leikkiminen on sitten vihonviimeistä touhua.

ensimmäisenä yönä poltin 30 tupakkaa(olin ollut 5v polttamatta) 20 tupakan jälkeen rupesi maistumaan ja join vettä varmasti 5 litraa suu oli kokoajan kuiva. Nukkunut en 5 yöhön... Istetunto kuralla ja ne ajatukset päässä. Puhumalla Puhumalla...... Jollekkin. Autaa varnasti.

Yhteistyössä