En kysynyt tätä itselleni, vaan erään toisen takia.
Olen alkanut epäilemään että eräs kaverini olisi Panacod riippuvainen. Hävettää ihan toisen asioita täällä ruotia, mutta olen todella huolissani vauvasta, joka on alle vuotias ja tämä äiti imettää. Olin huolissani jo raskaus aikana kun söi näitä lääkkeitä jo sailloin. Tiedän kyllä että joskus näitä määrätään otettavaksi harvoin.
En osaa sanoa kuinka paljon syö määrällisesti näitä panacodeja sekä silloin tällöin vaiko "silloin tällöin" myös tramalia. Estolääkitys on kuulemma Triptyl. Ihmettelen miksi ylipäänsä syö noita särkylääkkeitä, kun kerran on estolääkitys? Miksi ylipäänsä pitää imettää jos migreeniä on usein ja lääkitys on tätä luokkaa? Tietääkö lääkäri oikeasti että hän imettää..?
Sen verran hoitajana tiedän että Panacodia ei kannata syödä vuosia tai muutenkaan pitkiä aikoja, muuten tulee herkästi riippuvuus. Ja varmasti myös tähän tramaliinkin.
Tekisi mieli puuttua. Olen jo puuttunutkin sen verran että olen kyseenalaistanut onko vauvalle turvallista näiden lääkkeiden käyttö?
Mietinkin nyt että olisiko oikeasti mitään muuta vaihtoehtoa? Huoli on kova siitä vauvasta
Itse olen aika lääkevastainen ja vain kerran minulla on ollut itselläni migreenikohtaus. Se oli kamalaa, mutta enhän voi tietää mitä elämä on migreenin kanssa jos se on toistuvaa?