Migreenistä kärsivät!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Millaisia oireita teillä on migreenin alkaessa, onko auroja...minkälaisia??

Mun miehellä oli aamulla kummallisia oireita, oli yhtäkkiä alkanu käsi puutua ja menny voimattomaksi, sen jälkeen puutuminen siirty kasvoihin, niin ettei pystyny hetkeen puhumaan, sen jälkeen meni hetkeks pois ja vähän ajan päästä puutu toinen jalka, oli tosi väsynyt ja vähän sellanen hölmistyny, ei oikein tajunnu mitään, äänet tuntu kovilta, sitte vasta muutaman tunnin päästä alko kova pääkipu.

Kävi jo aamulla päivystyksessä, sieltä lähetettiin vaan kotiin ja sanottiin että sul on vaan hartiat jumissa, et se johtuu siitä.

Kas kun mies ei itse tunne että hartiat olisivat jumissa.

Kotiin tultuaan olo paheni ja lähti uudelleen sairaalaan ja on siellä vieläkin, soitin äsken niin on tunnin maannu siä sängyssä, eikä edes lääkärille ole vielä päässy, vaikka jo toista kertaa on siellä.

Miehellä siis ei ole todettu migreeniä, mut mistä muusta tollanen vois johtua??

Jos joku vois mua auttaa, kun olen täällä huolesta sekaisin ja lääkäriltä ei tunnu vastausta saavan.

niin ja lisään vielä, et oli myös näköhäiriöitä, esim. kun katso ihmisten liikkuvan, niin alko huimaamaan. Miehellä ollu kaks kertaa aiemmin tällanen kohtaus, mut sillon ilman päänsärkyä.

ihan tyypillinen migreenikohtaus.
Joillakin voi tulla vaan noi auraoireet pelkästään tai joillakin alkaa perään migreeni.

Itellä on toistaiseksi migreeni ollut n.20vuotta..

mulla on kaikkea mahdolllista vaivaa ku migreeni iskee.. kannattaa googlata migreeni, löysin itselleni aqinakin tosi valaisevia sivustoja.. ¨migreeni voi aiheuttaa hetkelllisen tspuolihalvauksen, ilm. sun miehellä oli sellainen?

itse en pysty liikkumaan ollenkaan kun kipu päässä on niin kova, olen myös todella äkäinen eikä minulle saa puhua eikä koskettaa kohtauksen aikana.

harvalle tulee ns. AURA vaihe jossa näk erilaisia valojuttuja silmissä..

ja vaikka aiemmin ei oo ollu migreeniä niin voi se tulla myöhemminkin..ja päivystyksessä voi migreenikivuissakin joutua odottamaan tosi kauan(kokemuksella 9tuntia)ilman et näkee lääkäriä..
mut yleensä ne pistää tiputukseen ja kipulääkeettä..riippuen että onko laatta lentäny ja mikä on kipuasteikko

Mulla aurallinen migreeni. Alkaa sellasella värisevällä valokaarella oikeessa silmässä, joka etenee ulkonurkasta sisänurkkaan päin. Samaan aikaan saattaa olla oikean käden sormien puutumista, oikean puolen kasvojen puutumista, puheongelmia, huimausta. haju-kuulo-ja makuaisti herkistyy. Sitten kun tuo silmässä oleva kaari häipyy alkaa pokeanpuoleinen, helvetillinen särky. Kaaren ilmestyessä otan heti 600mg Buranan ja Imigran 25mg supon, niin menee helpommin ohi. Jälkioireeksi jää väsymys, parin päivän niska-ja takaraivokipu ja puhevaikeudet.
Ennakko-oireina (saattavat alkaa jo pari päivää aikasemmin) äreys, hermostuneisuus, levottomuus, ääni-ja valoherkkyys, jatkuva syöminen, väsymys, kielessä on sellanen paksu tunne, että on vaikee puhua, ajatuskatkot...

Moi!

Voi ollaa migreeniä, mutta se ei tosiaankaan vaadi niskojen jäykkyyttä. Aiheuttajia on monia. Mulla auttaa täsmälääke.
Nuorillekin aikuisillekin voi esiintyä aivohalvausta, joten olkaa varovaisia diagnoosin kanssa.

Mulla on kaikki mahdollisimmat ja mahdottomat oireet. Tosi paha aurallinen migreeni. Oon usein migreenin takia tiputuksessa jne. Ambulanssillakin on viety useamman kerran.. Migreenin lisäksi monta muuta sairautta, pahoja allergioita, vikoja ja vaivoja.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ja vaikka aiemmin ei oo ollu migreeniä niin voi se tulla myöhemminkin..ja päivystyksessä voi migreenikivuissakin joutua odottamaan tosi kauan(kokemuksella 9tuntia)ilman et näkee lääkäriä..
mut yleensä ne pistää tiputukseen ja kipulääkeettä..riippuen että onko laatta lentäny ja mikä on kipuasteikko

Mä en oo koskaan joutunut odottamaan päivystyksessä oikeastaan yhtään, vaan heti on alettu hoitamaan, toisinaan tosi kiireelläkin...

Miehellä on todettu migreeni ja hänellä on täsmä-lääkitys siihen. Sairaus ilmeisesti vaikuttaa myös käytökseen,ollaan luettu tietoa paljon. Mutta miten sen kanssa jaksaa aviopuoliso????
Hän saa muutaman kerran kk ihmeellisiä kohtauksia ; alkaa haastamaan yhenäkkiä riitaa ja huutamaan ja haukkumaan lyttyyn ja käyttäytyy kuin vähä-järkinen, ja suututtaa minut väkisin ja "tahallaan" myös raivon partaalle. Seuraavana päivänä aina ihmettelee, mikä hemmetti häneen meni.... Nyt sitten minulla on 5 vk menossa raskautta, ja minua pelottaa miten jaksan noita kohtauksia. Olen jopa miettinyt raskauden keskeytystä. Olen aina niin loukattu ja poikki noiden kohtausten jälkeen....
Onko teillä kokemuksia?? Onko nuo kohtaukset aurallisesta migreenistä?? Vai jotain muuta kenties miksausta pään sisällä???

Heips,
Olen tässä nyt vuoden pari "kamppaillut" tilanteessa jossa mieheni muuttuu noin 6 vkon välein todella väsyneeksi. Väsymystä kestää kerrallaan noin 5 päivää, joissa on aina se kärkivaihe. Silloin hän ei jaksa mitään. Yleensä on pimeässä huoneessa ja nukkuu. työssä hän tosin jaksaa käydä mutta työpäivän jälkeen siirtyy välittömästi nukkumaan. olen ollut varma ja patistanut häntä jo hankkimaan maanis-depressiivisyyteen lääkkeet, mutta nyt tuli mieleeni kun luin nuo aiemmat keskustelut, että voiko migreeni esiinytä myös tällaisessa muodossa.
Meillä on räjähtäviä riitoja aina ennen ja myös väsyvaiheen aikana. Mitään meteliä ei saisi olla ja mitään tolkkua loukkaamisen määrässä ei myöskään. Sanoo mitä vain päästäkseen takaisin omaan rauhaansa.
Kun tätä ei jaksa kuitenkaan loppuelämäänsä näin, niin yrittäisin vielä etsiä jotain tunnelia josta olisi mahdollisuus päästä vielä ulos.
Kommentoikaa, jos olen ihan väärällä osastolla ja nämä kuvaukset eivät missään tapauksessa voi olla migreeniä.

Yhteistyössä