Mihin aikaan teette päivässä ruuan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miä

Vieras
Siis jos on lapsia, niin teettekö silloin kun ovat päikkäreillä, vain mihin... '

Minä olen aina ennen tehnyt n. 15 eteenpäin kun esikoinen on saanut välipalansa, ja kuopus ollut päikkäreillä.. eli ei olla sit siihen aikaan keritty ulos, mut mietin miten muilla on päivärytmit eli milloin ulkoilette ja laitatte ruokaa..?

ulkoillaan 9-11 päivästä riippuen. herätys on jo 06. aamupäivällä syödään esikoisen kans edellisen päivän ruokaa, n. 14 jälkeen alan tekemään uutta ruokaa.

meillä on ruoka klo 11-12 ja 16-17, lounaaksi yleensä lämmitän edellisen päivän päivällisen tai teen jonku keiton. Päivälliseksi sit jotain :D ulkoillaan 8.30-10 välillä ja sit illalla joko ennen ruokaa tai ruoan jälkeen

Minä teen ruoan lapsen päiväunilla. Nukkuu siis yhdet päiväunet klo.12-14-15.30. Joten siinä ajassa kerkiää tehdä hyvin iltaruoan ja huilahtaakin itse. Ei siis tunnu raskaalta tehdä ruokaa tuolloin, koska ei minun tarvitse koko aikaa seistä hellan ääressä. Ulkoilemme siis huoletta aamusta ja/tai iltapäivästä. :)

Pääasiassa alan tekee lounasta klo 10.00-10.30, useimmiten on kuitenkin edelliseltä päivälliseltä valmiina lounas.

Päivällistä alan tekemään n. 17.00, kun lapset alkaa katsomaan lastenohjelmia.

Ulkoillaan aamulla esim. 9.30 - 11.00, jos pystyy teen ruokaa ulkoa käsin tai oon tehnyt jotain uunissa valmistettavaa. Iltapäivällä/illallahan kerkee ulkoilemaan oikein mainiosti. Eikä se ruuanlaitto kauaa vie aikaa.

Ulkoillaan siinä 9.30-11.00. Eilistä ruokaa syödään yleensä seuraavana päivänä. Iltaruokaa tehdään siinä 16.00-16.30 ja syödään noin viideltä. Ennen sitä käydään ulkona tai sen jälkeen.

Arkisin, kun lapset ovat päiväkodissa, syömme ensin välipalaa kun pääsemme kotiin. Päivällisen laitan sitten lastenohjelmien aikaan, ja syömme n. 18.30-19.

Viikonloppuisin ruoka-ajat vaihtelevat sen mukaan, mitä ohjelmaa on tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu kyllä vähän mistä roikkuu:
Pääasiassa alan tekee lounasta klo 10.00-10.30, useimmiten on kuitenkin edelliseltä päivälliseltä valmiina lounas.

Päivällistä alan tekemään n. 17.00, kun lapset alkaa katsomaan lastenohjelmia.

Ulkoillaan aamulla esim. 9.30 - 11.00, jos pystyy teen ruokaa ulkoa käsin tai oon tehnyt jotain uunissa valmistettavaa. Iltapäivällä/illallahan kerkee ulkoilemaan oikein mainiosti. Eikä se ruuanlaitto kauaa vie aikaa.

Meillä melkein sama ohjelma =D

Meillä herätään 8 aikaan aamulla, ulkoillaan siinä 10-> ja sit syöty on joskus 11.30 aikaan.. Meillä syödään kanssa lounaaksi edellisen päivän ruokaa ja päivälliseksi teen uuden.

Pistänyt vaan joskus silmään et kun jotkut kertovat tekevänsä kaksi eri ruokaa samana päivänä, ja sit veilä kaksi kertaa ulkoilee lasten kanssa..Niin olen vain miettinyt et miten se käytännössä onnistuu.. Ja siihen vielä päälle kaikki muut kotityöt...Ei meitsi repee kaikkeen ainakaan, tosin mulla suht pienet lapset esikoinen pikkasen reilu 2v ja pienempi 10kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä herätään 8 aikaan aamulla, ulkoillaan siinä 10-> ja sit syöty on joskus 11.30 aikaan.. Meillä syödään kanssa lounaaksi edellisen päivän ruokaa ja päivälliseksi teen uuden.

Pistänyt vaan joskus silmään et kun jotkut kertovat tekevänsä kaksi eri ruokaa samana päivänä, ja sit veilä kaksi kertaa ulkoilee lasten kanssa..Niin olen vain miettinyt et miten se käytännössä onnistuu.. Ja siihen vielä päälle kaikki muut kotityöt...Ei meitsi repee kaikkeen ainakaan, tosin mulla suht pienet lapset esikoinen pikkasen reilu 2v ja pienempi 10kk.

mä oon huomannu et oon tosi tehokas niinä päivinä kun en notku koneella :D saan siivottua, leivottua ja ulkoiltua lasten kanssa =) ja lapsia 4. hyvin kerkee kun pitää tietokoneen kiinni :D

Se riippuu mun työvuorosta. Iltavuoropäivinä teen ruuan ennen töihin lähtöä, aamuvuoropäivinä, kun tuun töistä. Jos on pitkä päivä, mies tekee ruuan. Meillä tosin isommat ulkoilee jo itsekseen ja kuopus hoidossa tai isänsä kans yleensä, eli ulkoilut ei ruuan laittoon vaikuta.

Järjestely kysymys ja voin sanoo,että onnistuu kyllä.
Niin ja mulla 4v6kk,3v ja 8kk ikäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:

Järjestely kysymys ja voin sanoo,että onnistuu kyllä.
Niin ja mulla 4v6kk,3v ja 8kk ikäiset.

Juu, toki onnistuu.. Kyllä meilläkin monesti keretään vielä ulos toisen kerran vaikka päivällisruuan jälkeen joka syödään 17 aikoihin, meillä monesti vaan isäkin haluaa viettää aikaa lasten kanssa (sisällä ; ) ) mut siis meillä ainakin se helpottaa huomattavasti et syödään lounaaksi edellisen päivän ruokaa

Yks ongelma meillä vaan on, et eskoinen herää todella herkästi jos alan esim. siivoileen kovaäänisesti tai sit kokkaileen kun nukkuu päikkäreitä.. tiedän oma moka kun olen opettanut niin "hiljaiselle" : (

Yleensä alan tehdä lounasta jo 9 aikoihin. Mukavampi tulla ulkoilusta kotiin, kun ruoka odottamassa. Päivälliseksi syödään samaa kun lounaaksi ja hyvällä tuurilla vielä seuraavanakin päivänä lounaaksi. Lapset on yleensä aina mukana ruuanlaitossa ja kokemuksesta tarvii sanoa, että on hyvä kun lapset näkee miten ja mistä ruoka tehdään. Samalla saavat maistella raaka-aineita ym.

Yhteistyössä