Mihin aikaan viette lapsen päiväkotiin, jos sulla tai miehellä iltavuoro?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä mies siis tekee aamua ja iltaa. Mä olen koulussa max. 8.30-16, eli lapselle ei enimmillään tule kuin n. 8 tunnin hoitopäiviä. Mutta mihin aikaan kannattaa viedä lapsi hoitoon, jos mies menee töihin klo 13? Tarhassa on lepoaika silloin... Huomenna alkaa päiväkoti, kysyn tietysti sieltä heidän mielipidettään mutta olisi kiva kuulla, kuinka muut ja muualla toimitaan! :)
 
syöttäisin aamupalan kotona ja veisin ysiin. Näin ehtii mukaan päivän touhuihin, ja aamupäivän ulkoiluun ja ruokailuun. Ja näin meidän tarhassa toivotaan, et toimitaan, jos vanhemmalla iltavuoro.
 
Jos olisin sinun tilanteessa, veisin kyllä hänet aamupäivällä 10-11 välillä hoitoon. Hän saisi leikkiä / syödä ja sen jälkeen toisten kanssa lepäämään :) ja hakisin kun pääsisin koulusta. Mutta, tämä on minun mielipiteeni ;)
 
Meillä työajat menivät tässä taannoin sillä tavalla limittäin, että mieheni meni töihin aamuvarhain ja pääsi aikaisemmin, ja oma työaikani taas oli iltapainotteisempi. Meidän lapset söivät aamupalan kotona, ja menivät päiväkotiin kymmenen jälkeen, jotta ehtivät siellä leikkiä hetken ennen ruokailua. Ja mies taas haki heidät kolmen jälkeen, kun olivat nukkuneet päiväunet, syöneet välipalan ja taas hetken leikkineet. Meidän tapauksessamme kyseessä olikin sitten osapäivähoito, koska olivat hoidossa max 5h.
 
Minä vein kahdeksaan.
Päiväkodin kanssa tätä tuumittiin ja yhdessä sovittiin. Lapsi oli muutenkin vaan 12-15pv/kk päiväkodissa niin pääsi sitten aamusta alkaen samoihin touhuihin mukaan.
 

Similar threads

Yhteistyössä