Alkuperäinen kirjoittaja info:
Meillä ei 13 vuotias ole ollut yksin 4-5 tuntia pitempään vielä kertaakaan. Yllättävän paljon murkutkin vielä tarvitsevat vanhempia. Ja kyseessä ihan reipas nuori, ei mikään hameenhelmoissa pyörijä.
Mun siskoni 15 v ei ole koskaan liikkunut yksin edes bussilla, vaikka asutaankin pääkaupunkiseudulla hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella. Eikä liikukkaan, koska nyt on suorittamassa mopokorttia. Systerin mielestä julkisten kulkneuvojen käyttäminen on vähintäänkin vaarallista, joten joka päivä kuskaa teininsä kouluun ja koulusta kotiin

Myöskään tää teini ei ole koskaan kotona yksin...joko pitää olla seurana kaveri tai sitten on äitinsä mukana missä nyt äitinsä milloinkin on. Mikäs siinä, kun järjestely heille sopii
Mulla ei ole ollut mahdollisuutta kulkea lasteni perässä 24/7 varsinkaan sen jälkeen, kun olivat jo koululaisia. Eikä noi mun lapseni sitä ole pahana pitäneetkään. Itse asiassa esikoinen joskus harmittelee sitä, että ei serkkunsa lähde yhtään minnekään, jos ei ole autokyytiä. Noh, esikoinen menee sitten ilman serkkuaan ja serkkunsa kiukuttelee kotona, kun ei päässytkään mukaan.