Mihin ikään mennessä pitää olla koulutus hankittuna?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tämän palstan kommenttien perusteella on ilmeisesti joku laki joka määrää koska se koulutus pitää olla hankittuna. :whistle: :laugh: Ja kaikkien pitää tehdä asiat järjestyksessä: koulutus, vakityöpaikka, oma talo/asunto, auto ja sitten vasta lapset. Mitään muita vaihtoehtoja ei tietenkään ole :xmas: B) :p

Ensimmäinen ammattikoulutus pitää olla alle 25v. sitten toinen alle 35v. kolammannen voi hankkia alta 50vuotiiaana kun lapset on lentäneet pesästä ja äiti haluaa vähän vaihtelua uraputkeen. Asunto alle 28 vuotiaana, lapset alle 32 vuotiaana, auton voi ostaa jo opiskeluaikana. Mutta viimestään kolmekymppisenä pitää olla farkkuvolvo alla.
a176.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Ensimmäinen ammattikoulutus pitää olla alle 25v. sitten toinen alle 35v. kolammannen voi hankkia alta 50vuotiiaana kun lapset on lentäneet pesästä ja äiti haluaa vähän vaihtelua uraputkeen. Asunto alle 28 vuotiaana, auton voi ostaa jo opiskeluaikana. Mutta viimestään kolmekymppisenä pitää olla farkkuvolvo alla.
a176.gif

Annoinko lupaa itsestäni kertomiseen :'( :'( :D

Voihan sitä opiskella vaikka viisikymppisenäkin! Oma tavoitteeni on, että jatko-opinnot on suoritettu n. kolmikymppiseksi mennessä. Eka ammatti tulee tänä keväänä ja olen 24v.

Itse en taas ymmärrä, miksi pitäisi ensin olla autot ja talot hankittuna. Ei mulla olisi silloin varaa lyhennellä niitä lainoja ja hoitaa pieniä lapsia kotona. Mitä iloa joku alle 3v saa hulppeasta omakotitalosta? Ensin lapset, sitten omaisuuden hankkiminen =)

Ei minusta mitään ikää ole. Itse valmistuin 21-vuotiaana vasta ammattiin ja aika myöhäinen ikä se musta oli. 3 vuotta myöhemmin kuin yleensä. Tosin yksi lapsi tuossa välissä. Mulla on mennyt niin, että lapsi, koulutus-vakityö-oma asunto samaan syssyyn, valmistuminen, iritsanoutuminen, toinen lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei minusta mitään ikää ole. Itse valmistuin 21-vuotiaana vasta ammattiin ja aika myöhäinen ikä se musta oli. 3 vuotta myöhemmin kuin yleensä. Tosin yksi lapsi tuossa välissä. Mulla on mennyt niin, että lapsi, koulutus-vakityö-oma asunto samaan syssyyn, valmistuminen, iritsanoutuminen, toinen lapsi

Niin ja nyt olen 22, että kai mä jotain olen jo ehtinyt kahdesta lapsesta huolimatta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Ensimmäinen ammattikoulutus pitää olla alle 25v. sitten toinen alle 35v. kolammannen voi hankkia alta 50vuotiiaana kun lapset on lentäneet pesästä ja äiti haluaa vähän vaihtelua uraputkeen. Asunto alle 28 vuotiaana, auton voi ostaa jo opiskeluaikana. Mutta viimestään kolmekymppisenä pitää olla farkkuvolvo alla.
a176.gif

Dämit, nyt mä mokasin
a065.gif

Niin ja nyt olen 22, että kai mä jotain olen jo ehtinyt kahdesta lapsesta huolimatta. :)

Mä olen 28 eikä mulla ole vielä ensimmäistäkään ammattia :whistle:

Mutta entä jos on töissä ilman ammattia, vakituinen paikka monta vuotta jopa parikymmentä vuotta samassa työpaikassa, menet uuteen töihin sen voimin että sinulla on vankka 20vuoden kokemus alalta etkä missään tuossa välissä hanki ammattia, vai pitääkö itsensä irtisanoa ja käydä lukemassa välissä ammatti ja sitten takas töihin?

27-vuotiaana olis ihan hyvä valmistua korkeakoulusta pätkätöitä tekemään. Ensimmäinen lapsi on silloin 1-vuotias ja toinen pannaan alulle kuukauden päästä valmistujaisista. Farkkuvolvo hankitaan ja todetaan, että se ei toimi ja ajellaan edelleen vuoden -87 Nissan Sunnylla....

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
a176.gif

Dämit, nyt mä mokasin
a065.gif

Niinpä teit....No, koskettaahan tämä aika montaa muutakin palstalaista, että ehkä minua ei niin noteerata.....

sad-038.gif

No, kyllä se niin taitaa olla, että koulutus takaa työpaikan ja elannon. Järkevä ihminen huolehtii siitä, että saa ITSE ruuan pöytään lapselleen, eikä oleta, että sossu elättää. Joten sen takia mun mielestä olis parempi hankki se ammatti ensin ennen kuin alkaa leikkiä kotiäitiä. Nykyään tosi on valloillaan käsitys, että itse ei tarvii mistään huolehtia, koska sossusta saa. Että ennemmin lapsiperheille kuin muille sieltä pitäis jakaa. Ja että kaikille voi tulla huono elämäntilanne. Niin voikin, mutta jos tietoisesti hankkii perheen elätettäväksi, koska vauvakuume iski, vaikkei rahaa (töitä) oliskaan, niin silloin on itse kyllä aiheuttanut oman tilanteensa. Ei se ole mikään yllättävä hätätilanne, jolloin sossun kuuluisi auttaa. Että kouluun vaan ensin ja vasta sitten perhe kun on se varaa elättää omatoimisesti.

Yhteistyössä