Mihin käytätte ylimääräiset rahanne?

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Niin, siis mihin käytätte ne rahat, jotka jäävät yli laskujen ym. kulujen jälkeen? Meillä nyt ei jää yleensä mitään, mutta jos jää, ne rahat tulee käytettyä aika usein ton "mopedin" rassaamiseen tai sitten säästöön. Miten muilla?

Remontoidaan taloa siistimpään kuntoon ( 70 luvun alkuperäisessä kunnossa) Viimeksi meni noin 150e kun ostin wc remonttiin tarvittavat, listat tosin puuttu vielä.

Vaatteisiin aika usein mutta suurin osa säästöön.
Käydään aika usein myös ulkona syömässä joten siihen menee rahaa...jos 20 lounaria ylittyy ja yleensä ylittyy...hmm..en keksi muuta. :D
Joskus jotain leluja pojalle jaaaa mikä ei kuulu "kuluihin"? Kampaamokäynnit?

[QUOTE="vieras";24723669]Mitä ne on?[/QUOTE]

Tää oli kysymys mikä miullakin tuli ekana mieleen...
No joo, jos jotain sattuu jäämään..no, ne joko jätetään vaan tilille (varmasti löytyy sitten jotain käyttöä) tai siirretään säästöön. :)

Jos jotain jää yli, niin miksi ne erityisesti pitäisi käyttää mihinkään? Jos jotain ei oikeasti tarvitse, niin mieluummin olen käyttämättä niitä ja säästän sitä päivää varten, kun niitä oikeasti johonkin tarvitsee.

Meillä jää suunnilleen 500-1000€/kk ylimääräistä pakollisten menojen ja huvitusten jälkeen ja se menee säästöön mutta ne säästöt osataan kyllä törsätä isompiin juttuihin kuten matkusteluun, remppaan jne.
Mitään eläkesäästöjä ei vielä ole edes suunnitelmissa.

Mitkähän nyt on ylimääräisiä rahoja.. Aika paljon ostelen vaatteita ja leluja lapselle (ja hänen tililleen laitetaan joka kuukausi rahaa), itsellekin vaatteita, käyn kampaajalla ja kosmetologilla. Käydään myös paljon syömässä ja kahviloissa ja kaikenlaisissa tapahtumissa, uimassa ja matkustellaankin jonkun verran. Kotiakin tykkään sisustaa.

Jos jotain jää niin lahjotaan vuorotellen mua, lasta tai miestä. Eli mä hommaan jotain kivaa sisustusjuttusii tai vaatteita ittelleni tai lapselle. Mies yleensä ostaa työkaluja tai harrastukseensa liittyvää tarpeistoa. Lapsi saa valita askartelua, puuhakirjaa ym. Eli siis hemmotteluun menee rahat mitkä jää yli budjetista :)

Mut ei mitenkää silleen et joka kuukausi juostaan kauppaa tuhlaamaan äkkiä ylimääräset pennoset vaan kyllä niitä rahoja kertyy säästöönkin. Kesällä rempattiin meiän kylppäri säästörahoilla.

Yhteistyössä