Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei omat vanhempasi voi SENVERTAA auttaa, että ottaisivat muutaman lomapäivän, pekkaspäivän tai vaikka palkattoman vapaan, jotta voivat olla lapsesi kanssa, kun sinä olet synnyttämässä?!??!
Huh! Olen taas kiitollinen omista, ihanista vanhemmistani.
KAIKISTA TYÖPAIKOISTA EI SAA VAPAATA!!! Ja jos saakin, ei todellakaan noin lyhyellä varoitusajalla. Synnytyshän voi alkaa tai olla alkamatta milloin tahansa muutaman viikon aikavälillä. Ei läheskään kaikissa työpaikoissa voi soittaa töihin että hei, mun tyttö alkoi synnyttää ja tarttee lapsenlikkaa, että järkkäilkääpä joku sinne nyt mun tilalle. Vaan ne vapaat pitää sopia jo reilusti etukäteen, jos niitä silloinkaan pystyy työnantaja järjestämään. Ei siis välttämättä ole vanhempien omasta tahdosta kiinni.
Esim. itse en saa pitää vapaata mistään muusta syystä kuin sairauden vuoksi ja siitäkin on oltava tietysti todistus. En saa pitää kertyviä vapaapäiviäkään vapaana.
En mä nyt menis omia vanhempiani vaatimaan että ottavat sentään loparit mun synnytykseni takia. Itsellä se olis ainoa keino saada lomaa (ellen sitten jotenkin onnistuisi huijaamaan olevani sairaana, mihin musta ei kyllä ole).