Mihin mä nyt oikein haen opiskelemaan yhteishaussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

ddd

Vieras
Työkkäristä tuputetaan lähihoitaja koulutusta työvoimapoliittisena koulutuksena. Itse en tiedä kestääkö mun nuppi selkä/niska ja hartiat sitä työtä. Ehken ole muutoinkaan sopiva edes ko alalle.

Jossain määrin kiinnostaa työ kirjastossa mutta onko se sitten sen arvoista lähteä opiskelemaan ammattikorkeaan tradenomiksi kun jo merkonomi opinnot oli mulle todella vaikeita esim opinnäytetyön kanssa meinasin jo tulla hulluksi. Joten kannattaako? Lisäks työllistyminen kirjastoon voi olla hankalaa kun vapaita paikkoja ilmenee niin harvoin.

Mutta mitä ihmettä sitten? Lääke/apteekkiala kiinnostaa mutta sitä ei voi täällä opiskella. Oppisopimuksella ehkä vois? Ainakin olen kuullut että meidän kunnan apteekeissa on porukkaa oppisopimuksella. Mutta eikö oppisopimus opiskelijoillakin ole joitain sellaisiakin lähiopetus päiviä että ollen ihan normaalisti koulussa luennoilla??

Ei ainakaan onnistuis meikäläisen elämässä jos pitäis käydä useamman kerran kuukaudessa jossakin monen sadan kilometrin päässä luennolla. Kerran kuukaudessa vois vielä jotenkin onnistua...

Ei tämä ollutkaan niin helppoa...

Ei sun ole pakko opiskella! Mee töihin!

Jos asenne on valmiiksi noin negatiivinen, emmä haluu, emmä tiiä, emmä pysty,niin paras vaihtoehto sulle itsellesi on ettet hae opiskelemaan.

Jos nyt on kuitenkin ihan pakko, niin oppisopimuskoulutus niin kuin aikuiskoulutus yleensäkin on todella joustava tapa opiskella, mutta ei sellaisia opintoja olekaan joiden eteen ei vaivaa tarvitsisi nähdä.

[QUOTE="eee";28038226]Onko siellä paikkakunnallasi amk tai yliopisto? Mikset pysty muuttamaan sen farmasian tms. opiskelun perässä?[/QUOTE]

Naapuri kunnassa on amk. Yliopistoa ei ole missään lähellä. Täällä omassa kunnassa on vaan ammattikoulu eikä sielä ole kun muutama hassua linjaa mistä valita.

Sitten mä joutuisin muuttamaan yksin, jättämään lapset ja mieheni. Ne ei suostu muuttamaan. Eikä siitä ole kovin pitkä aika kun me muutettiin tänne tuppukylään. Uusi muutto tekis halla esikoisellemme joka kärsi suuresti jo tästä muutosta.

Pian joku kysyy miksi muutin tänne tuppukylään. No ei ollut muita vaihtoehtoja. Miehellä on täällä vakityöpaikka, omistaa maata ja talon sekä muita syitä. Moni syyllisti mua siitä kun me asuttiin eri paikkakunnilla vaikka meillä oli jo lapsia. Joten tuntui ettei ole muita ratkaisuja.

[QUOTE="vieras";28038175]Ei sun ole pakko opiskella! Mee töihin!

Jos asenne on valmiiksi noin negatiivinen, emmä haluu, emmä tiiä, emmä pysty,niin paras vaihtoehto sulle itsellesi on ettet hae opiskelemaan.

Jos nyt on kuitenkin ihan pakko, niin oppisopimuskoulutus niin kuin aikuiskoulutus yleensäkin on todella joustava tapa opiskella, mutta ei sellaisia opintoja olekaan joiden eteen ei vaivaa tarvitsisi nähdä.[/QUOTE]

Ei täällä maalla ole oikein ollut kun lyhyitä pätkiä töitä. Käsittääkseni aika moni ei tiedä mitä alkaisi opiskelemaan.

Mä ajattelen vain realistisesti asioita. Mulla oli tosi vaikeaa opiskella merkonomiksi ja valmistuin huonoilla numeroilla. Silloin on ihan luonnollista epäillä onko se amk tradenomi kovin hyvä vaihtoehto sillä siinä kuitenkin pyöritään aikalailla samoilla alueilla.

Mitä tuohon lähihoitajaan tulee niin ainahan sitä voi yrittää. Soveltuvuuskokeessa sen sitten näkee onko sopiva ihmistyyppi siihen työhön. Minä en oikeastaan tiedä millainen ihminen edes lähihoitajaksi sopii. Olen vain ajatellut että pitää olla sosiaalinen, kova juttelemaan ja pitää kestää verta ym eritteitä. No minä en ole mitään noista enkä kestä mitään noita eritteita. Lasten sonta ja yrjö vielä jotenkin onnistuu. Mutta jonkun vanhuksen lääkeripuli on aikas kauhea paikka :/

Yhteistyössä