Mihin pitää soittaa, kun ei tunne sikiön liikkeitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvola, äitiyspoli ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvola, äitiyspoli ???

Vieras
En ole reiluun vuorokauteen tuntenut sikiön liikkeitä ja nyt alkaa pelottaa. Olen Kotkan äitiyspoliklinikan asiakkaita ja en tiedä mihin nyt soittaisin ja kysyisin asiasta. Omassa neuvolassa soittoaika on mennyt aamulla ja ei niillä edes ole mitään laitteita siellä ja joka paikassa käsketään ottamaan yhteyttä synnytyssairaalaan jos liikkeet vähenevät. Kuitenkin Kotkan sairaalan sivuilla lukee, että paikka toimii lähete periaatteella. Pitääkö minun nyt lähtä jotain lähetettä kinuamaan vai mitä tehdä?

Äitipolille vaan.
Minä ravasin kakkosta odottaessa juurikin Kotkan äitipolilla ihan omin lupineni, koska liikkeet tuntuivat aika ajoin kovin vaimeilta.

No jos ei muuta niin yksityiselle ultraan. Mutta mun mielestä tuolla kyllä lukee että toimii ajanvaraus- ja päivystyspoliklinikkana. Nyt soitat tuonne synnärille ja pyydät päästä tarkistamaan tilanteen.

http://www.carea.fi/fi/Sairaalat%20ja%20palvelut/Keskussairaala/Naistentaudit%2C%20synnytys%20ja%20raskaus/Äitiyspoliklinikka/

Mulle sanottiin eilen neuvolassa, että esim viikoilla 26 voi olla kolmekin (3!) päivää ettei itse tunne liikkeitä, kun vauva voi olla niin päin kääntynyt että potkii esim istukkaan tms.
Mutta kyllä mä jo parin päivän päästä haluaisin mielenrauhan...

Joo, mulla myös nyt viikolla 28 oli juuri eilen tosi hiljainen masupäivä vauvlla. Tänään möyrii ja potkii taas sitten kunnolla. Tosin potkiminen alkoi jo illalla nukkumaan mennessä, mutta kyllä ehdin jo tuon päivänkin jälkeen vähän pelästyä. Taitaa olla välillä kääntyneenä niin ettei liikkeet niin tunnu, tai sitten vaan vähän kasvaa ja huilailee välillä (kuten mieheni rauhoittelee) :).

Yhteistyössä