[QUOTE="vieras";27934837]Minulla on tänä vuonna 12v ja 10v täyttävät lapset.
Meillä toimitaan seuraavasti:
Pelata saa niin paljon kuin haluaa, milloin vaan, kunhan se ei riko nukkumaan meno aikoja ja tv:n kanssa sama juttu + ikärajoista pidetään kiinni.
Toimii oikein hyvin, eikä minun tarvitse hermoja kiristää ja lapsetkin on iloisia.
Vaikka lapsilla on tuo vapaus noiden asioiden suhteen, silti he viettävät paljon aikaa ulkona kavereiden kanssa ja käyvät harrastuksissa, leikkivät leluilla (esikoinen ei kyllä enää niinkään, mutta kuopus kyllä.), piirtelevät, askartelevat, lukevat ja niin edelleen.
On joskus meilläkin kyllä meinannut käydä niin että lapset ovat vähän liikaa innostuneet telkkaria katselemaan ja pelaamaan, että se homma on näyttänyt siltä etteivät muuta teekkään, niin silti meillä toimii oikein keposasti, joskus ehkä hieman pienten taistelujen jälkeen, vanhempien sana lakina ja kun minä katkasen television niin sen katseleminen loppuu siihen tai sitten katkaisen piuhat seinästä niin pelaaminen loppuu myös siihen jos ei muuten omasta tahdosta vaikka olisi useampi kerta sanottu ja sitten rupeamme tekemään yhdessä perheen kanssa yhteisiä juttuja...

vaikka lapset olisivat olleetkin vähän känkkäränkkä ensiksi siitä että minä katkaisin heidän hommat, niin pian se kuitenkin unohtuu kun teemme yhdessä jotain kivaa ja jos turhanpäivänen kiukuttelu jatkuisi niin he tietävät että sellaisesta käytöksestä seuraa sitten rankaisuja ja siksi lopettavat suosiolla ja asennoituvat toisin !
Olen miettinyt tässä sitten että..... rajoitetaankohan näissä perheissä siksi sitä pelaamista ja telkkarin katselua tiptop 1-2h per viikko, koska oikea syy onkin se ettei ole varaa maksaa suurempia laskuja?[/QUOTE]
meillä ainkin nettilasku on kiinteä. minusta on kyllä ihan oikein että läksyt ja harrastukset menee edelle, sitten vasta pelailan. Meidän pojilla on puhelimet joilla päsee nettiin joten jos halauvat netissä surffaila niiläki voivat mennä. Ja pojila menis liialliseen pelamiseen jos ei rajoitettaisi. tuolla 17-vuotiaalla ei rajoituksia ole,oletan että hän tietääkoska pitä tehdä laäksyt ja luke akokeeseen , on kuitenkin 4kk pästä täysi-ikäinen.