Mihin suuntaan sitä kohtua viilletään kun sektioidaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suunnitellussa sectiossa yleensä vaakaviilto (jos ei ole aikaisempaa sectiota joka tehty pystyviiltona, ristiin eivät leikkaa) Hätäsectiossa usein pystyviilto koska on nopeampi jos vauvalla hätä.

pikaisella googletuksella selviää että ennen tehtiin aina pystyviilto kohtuun, mutta nykyään tehdään useimmin vaakaan, koska silloin on mahdollista synnyttää seuraava lapsi alakautta. Hätäsektiossa tekevät aina pysty viillon koska silloin ei paljon mietitä vaan vauva on saatava ulos heti tai äidiltä/vauvalta tai molemmilta lähtee henki.

minulle on tehty hätäsektio. nahassa pystyviilto mutta kohdussa vaakaviilto JA olen tämän jälkeen synnyttänyt onnistuneesti alakautta! Parempi ehkä ap. kysyä neuvolasta.

minulle on tehty hätäsektio. nahassa pystyviilto mutta kohdussa vaakaviilto JA olen tämän jälkeen synnyttänyt onnistuneesti alakautta! Parempi ehkä ap. kysyä neuvolasta.

tuo mitä luin saattoi olla vähän vanhaa tietoa ja tuo varmaan riippuu myös siitä kuinka kiire on oikeasti... Tiedän pari hätä sektiolla synnyttänyttä ja niille oli sanottu että hätäsektion takia eivät saa enää alakautta synnyttää..

Yhteistyössä