mihin tampereella ei kannata muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäminäminä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäminäminä

Vieras
Mitkä asuinalueet tampereella ovat sellaisi, joita rauhaa ja normaalia elämää rakastavien kannattaa välttää? Eli paljon vuokra-asuntoja ja rauhattomia kerrostaloja...

Mitkä suosittuja ja perheelliselle sopivia alueita?

Kiitos

Suosittelen alueita linnainmaa, leinola, holvasti, kissanmaa, hakametsä, atala, olkahinen. En suosittele hervantaa, nekalaa, tesomaa, ne on aivan ehdottomat mihin en itse muuttaisi lapsi perheenä

Makuasia, mutta itse en muuttaisi:

Hervanta, Hatanpää, Nekala, Viinikka, Turtola (ympäristön puutteen vuoksi samoin kuin Hatanpää) enkä mihinkään Nokian, Lempäälä tai Pirkkalan suuntaan.

Hyviä paikkoja mun mielestä: Leinola, Linnainmaa, Atala, Olkahinen (sekä Kangasalan puolella Vatiala ...Ruutanakin ehkä, tosin alkaa olla aika täys..). Keskustammassa olen asunut Kalevassa ja siitäkin pidin kyllä (lapsettomana).

Ainoa vaan taitaa olla, että noilla mun suosittelemilla alueilla ei ole vissiin kovinkaan paljon vuokra-asuntoja (mikä vaikuttanee niiden yleisilmeeseen...). Linnainmaalla on.

Ja unohdin myös mainita tuon Holvastin, sekin on hyvä paikka. :)

Mä muuttaisin kiljuen Härmälään, Nekalaan, Viinikkaan. Ihania, vanhoja kaupungin osia. :heart:

Mutta mä olenkin tosi omituinen kaiketi.

Nekalassa asuttiin neitin ollessa pieni, enkä parempaa tiedä. Multsilta liippaa aika läheltä. Edelleen ois haaveissa talo nekalasta, tai viinikasta.

Pari ystävää asuu härmälässä, ja kivaa aluetta sekin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä muuttaisin kiljuen Härmälään, Nekalaan, Viinikkaan. Ihania, vanhoja kaupungin osia. :heart:

Mutta mä olenkin tosi omituinen kaiketi.

Nekalassa asuttiin neitin ollessa pieni, enkä parempaa tiedä. Multsilta liippaa aika läheltä. Edelleen ois haaveissa talo nekalasta, tai viinikasta.

Pari ystävää asuu härmälässä, ja kivaa aluetta sekin. =)

Joo talot on nättejä, mut isot autotiet ihan vieressa (ja niiden saasteet) ja olemattoman vähän luontoa ympärillä. Jos sieltä tahtoo lähteä kunnolla lenkille (muuta kuin korttelia kiertämään) luonnonhelmaan, saa ajaa turhan kauaksi. :)

me asutaan lapsiperheenä hervannassa ja tykätään vaikka tää onkin lähiö mutta kaikki palvelut täällä eikä tarvitse keskustaan mennä

samoiten turtolassa asuttu rauhallista aluetta jossa citymarket,pankki,kodinykkönen,hese,mustapörssi lähellä ja mitä kahviloita ym vielä

Meidän lapsiperhe asuu Etelä-Hervannassa ja viihtyy erinomaisesti. Tietysti jos lompakko kestää, niin Tahmelassa on vielä viihtyisämpää...mutta vähemmän palveluja.

Kaikissa hyvät ja huonot puolensa.

Asuttiin 5vuotta Hakametsässä tykkäsin rauhallista ja keskustaan lyhyt matka.
Muutettiin Kissanmaalle asuttiin 3vuotta kivaa vanhaa omakotitaloaluetta mutta Hipposkylä liian lähellä kissanmaan koulua ei oo kiva lasten mennä juoppojen ohi kouluun!
Muutettiin Pappilaan ja nyt tuntuu että koti on lyötynyt en tiedä johtuuko asunnosta vai mistä mutta 2vuotta takana. ja muuttais en pois.

En muuttas Hervanta,Peltolammi, Kaukajärvi, Tesoma
voisin harkita Atala, Heinola, Holvasti, Linnanmaa

Viinikka on nykyään ihan kallista asuinaluetta, Nekalalla tai Mätäsperällä siinä ihan kyljessä on hieman vaisumpi maine (kerrostalot/pienkerrostalot). Härmälässä on ehkä sellaisia puisia pienkerrostaloja, johon en menisi asumaan, mutta muuten omakotitalot ja uudet hienot kerrostalot nostavat alueen arvoa kovasti.

Yleensä sen alueen "arvo" näkyy hinnassa j( eli onko alueella lähinnä vanhoja kerrostaloja): esim. Tesoma, Multisilta ja Hervannan vanhemmat osat ovat selvästi neliöhinnaltaan halvempia. Alueilla jossa on omakotitaloja ja rivitaloja, hinnat nousee ylös.

Töissä kaikki perheelliset suuntaavat kohti Pirkkalaa, Lempäälää ja Kangasalaa (tai Nokiaa ja Ylöjärveä) - sieltä saa joko tontteja uudisrakennuksille tai muuten vaan on edullisempaa. Vain sinkut asuvat Tampereella... Koska ihan hirveitä alueita ei oikeasti ole, niin kannattaa vähän valita asumispaikka sen mukaan, missä esim käy töissä tai opiskelemassa. Ruuhkissa on tylsä matkustaa.

mua ei sais muuttaan tampereelle laisinkaan. kangasala on hyvä paikka asua!
ainakin toistaiseksi saa kuntalisääkin lapsista, mitä ei tampereella saa.
ja bussit kulkee tiuhaan tahtiin tampereelle, jos omalla autolla ei pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Makuasia, mutta itse en muuttaisi:

Hervanta, Hatanpää, Nekala, Viinikka, Turtola (ympäristön puutteen vuoksi samoin kuin Hatanpää) enkä mihinkään Nokian, Lempäälä tai Pirkkalan suuntaan.

Hyviä paikkoja mun mielestä: Leinola, Linnainmaa, Atala, Olkahinen (sekä Kangasalan puolella Vatiala ...Ruutanakin ehkä, tosin alkaa olla aika täys..). Keskustammassa olen asunut Kalevassa ja siitäkin pidin kyllä (lapsettomana).

Jatkaisin vielä, että mm. Järvensivu, Messukylä, Kissanmaa yms... tuo suunta aina kangasalle asti on OK sinne muuttaisin.... Hervanta, Hatanpää, Nekala, ei kiitos...
Järvensivu on ihanan lähellä keskustaa ja siellä on kivoja vanhoja omakotitaloja ja sit hieman varakkaampienkin taloja jos rahaa löytyy... toinen mikä mua houkuttais on Koivistonkylä...

Yhteistyössä