Mihin uskaltaa/voi mennä vesirokkoisen (lähes oireeton) lapsen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
4 vuotiaalla on jo kolmatta päivää muutamia näppyjä siellä täällä. Ei kuumetta, ei kutise, eikä niin mitään muita oireita. Ollaan ulkoiltu ihan normaalisti tuossa omalla kerrostalon pihalla, mutta jotain muuta jo lapsi kaipaa (kuin lumista ja jäätynyttä hiekkalaatikkoa).

Uskaltaako/voiko lähteä yleisiin puistoihin? Kauppaan? Miten helposti vesirokko tarttuu lapsesta esim. puistoissa näin talviaikaan?

Kiva tuolle pojallekin yrittää selittää, että et pääse päiväkotiin, etkä mihinkään muuallekaan kun sulla on noita näppyjä, kun muuten raukka on ihan täysin terve :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
No miksi se kans olisi pakko mennä jonnekin jos poika on kerta kipeänä? :o

No siksi, että tuo ei ole muuten kipeänä, kun nuo näppylät! Siis MITÄÄN MUUTA ei ole. Eikä todellakaan tunne itseään kipeäksi. En nyt tarkoita, että menisimme mihinkään HopLoppiin tai semmoiseen, mutta voisiko edes tuohon lähipuistoon mennä ulkoilemaan? Eli miten helposti tarttuu tuo tauti?
 
No helposti. Helpommiten tarttuvia tauteja mitä on. Ja jos on näppyjä niin on kipeä. Lapsi sisälle ja pelatkaa lautapelejä ja lukekaa kirjoja ja kattokaa elokuvia. Tossa on vakavat jälkitaudit vaikka ei olisikaan kuumetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
No helposti. Helpommiten tarttuvia tauteja mitä on. Ja jos on näppyjä niin on kipeä. Lapsi sisälle ja pelatkaa lautapelejä ja lukekaa kirjoja ja kattokaa elokuvia. Tossa on vakavat jälkitaudit vaikka ei olisikaan kuumetta.

Juurikin näin. Tää on pakko olla provo :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi taivas....

Mikä on taivas. Se että haluaisimme vähän happea haukkaamaan puistoo?

Voihan sitä happea käsittääkseni haukata muuallakin kuin yleisessä puistossa. Tai sitten meillä on hapen haukkaaminen vähäistä kun maaseudella asutaan ja ei puistoissa käydä, kuitenkin aina keksitään puuhaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
No miksi se kans olisi pakko mennä jonnekin jos poika on kerta kipeänä? :o

No siksi, että tuo ei ole muuten kipeänä, kun nuo näppylät! Siis MITÄÄN MUUTA ei ole. Eikä todellakaan tunne itseään kipeäksi. En nyt tarkoita, että menisimme mihinkään HopLoppiin tai semmoiseen, mutta voisiko edes tuohon lähipuistoon mennä ulkoilemaan? Eli miten helposti tarttuu tuo tauti?

Jos vaikka kattoisit tosta linkistä. Siinä on tartunta.
 
Mutta miettikääs täydelliset mammat. Mäpäs oli koulussa koko ajan vaik mulla oli vasirokko. Ala-asteella olin. Viisi näppyä selässä. Lähes koko koulu sairasti vesirokkoa samaan aikaan ja opettaja antoi luvan olla koulussa. Ajatelkaas kuinka vastuuttomat vanhemmat mulla oli ja kuinka vastuuton opettaja oli kun antoi olla luvan koulussa. Ihme , että minä ylipäätään olen hengissä ja vielä kaikin puolin tervekkin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sairastanut:
Mutta miettikääs täydelliset mammat. Mäpäs oli koulussa koko ajan vaik mulla oli vasirokko. Ala-asteella olin. Viisi näppyä selässä. Lähes koko koulu sairasti vesirokkoa samaan aikaan ja opettaja antoi luvan olla koulussa. Ajatelkaas kuinka vastuuttomat vanhemmat mulla oli ja kuinka vastuuton opettaja oli kun antoi olla luvan koulussa. Ihme , että minä ylipäätään olen hengissä ja vielä kaikin puolin tervekkin ;)

Herne pois nenästä marttyyri.
 
soittelisin kaverit läpi ja kyselisin haluaako joku vesirokon. eli sit pääsis kyläilemään, jos joku haluaa lapselleen taudin.

voithan sä mennä sinne puistoon, mutta älä päästä lasta kontaktiin toisten kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sairastanut:
Mutta miettikääs täydelliset mammat. Mäpäs oli koulussa koko ajan vaik mulla oli vasirokko. Ala-asteella olin. Viisi näppyä selässä. Lähes koko koulu sairasti vesirokkoa samaan aikaan ja opettaja antoi luvan olla koulussa. Ajatelkaas kuinka vastuuttomat vanhemmat mulla oli ja kuinka vastuuton opettaja oli kun antoi olla luvan koulussa. Ihme , että minä ylipäätään olen hengissä ja vielä kaikin puolin tervekkin ;)

No jos koko koulu samaan aikaan sairasti, niin ketäs siellä ois voinu tartuttaakkaan?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja sairastanut:
Mutta miettikääs täydelliset mammat. Mäpäs oli koulussa koko ajan vaik mulla oli vasirokko. Ala-asteella olin. Viisi näppyä selässä. Lähes koko koulu sairasti vesirokkoa samaan aikaan ja opettaja antoi luvan olla koulussa. Ajatelkaas kuinka vastuuttomat vanhemmat mulla oli ja kuinka vastuuton opettaja oli kun antoi olla luvan koulussa. Ihme , että minä ylipäätään olen hengissä ja vielä kaikin puolin tervekkin ;)

Herne pois nenästä marttyyri.

Onneks ei jäänyt herneitä nenään jälkitautina. Niin ja silloin elettiin 70-luvun loppua, jolloin vanhemmat vielä ajattelivat järjellä ja käyttivät omaa harkintakykyä. Ei ollut mitään kaikkitietäviä palstamammoja silloin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sairastanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja sairastanut:
Mutta miettikääs täydelliset mammat. Mäpäs oli koulussa koko ajan vaik mulla oli vasirokko. Ala-asteella olin. Viisi näppyä selässä. Lähes koko koulu sairasti vesirokkoa samaan aikaan ja opettaja antoi luvan olla koulussa. Ajatelkaas kuinka vastuuttomat vanhemmat mulla oli ja kuinka vastuuton opettaja oli kun antoi olla luvan koulussa. Ihme , että minä ylipäätään olen hengissä ja vielä kaikin puolin tervekkin ;)

Herne pois nenästä marttyyri.

Onneks ei jäänyt herneitä nenään jälkitautina. Niin ja silloin elettiin 70-luvun loppua, jolloin vanhemmat vielä ajattelivat järjellä ja käyttivät omaa harkintakykyä. Ei ollut mitään kaikkitietäviä palstamammoja silloin.

No tuo nyt on mun mielestä ihan eri tilanne, jos se nyt likipitäen kaikilla oli yhtäaikaa.

Mutta mun nenän olis mennyt jo melooni, jos vasiten tartutettais mun lapseeni, joka olis tarvinnut lääkehoitoa asian vuoksi.

Eli ap harkintaa minne menette, kaikki ei ole yhtä vapaamielistä kuin kultaisella 70 luvulla.

 

Yhteistyössä