Mihin uskaltaa/voi mennä vesirokkoisen (lähes oireeton) lapsen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuuh:
Alkuperäinen kirjoittaja sairastanut:
Mutta miettikääs täydelliset mammat. Mäpäs oli koulussa koko ajan vaik mulla oli vasirokko. Ala-asteella olin. Viisi näppyä selässä. Lähes koko koulu sairasti vesirokkoa samaan aikaan ja opettaja antoi luvan olla koulussa. Ajatelkaas kuinka vastuuttomat vanhemmat mulla oli ja kuinka vastuuton opettaja oli kun antoi olla luvan koulussa. Ihme , että minä ylipäätään olen hengissä ja vielä kaikin puolin tervekkin ;)

No jos koko koulu samaan aikaan sairasti, niin ketäs siellä ois voinu tartuttaakkaan?
Koulumatkalla vastaantulevan heh..heh. Täällähän kielletään ap:ta menemästä ulos.

 
Muistelisin että vastuuttomalla 80 luvulla vesirokon sairasti siskoni ja lääkäri oli silloin niin edistyksellinen radikaali että kielsi menemästä ihmisten ilmoille niin kauan kuin oli yksikin näppylä.
Toki siskolla oli kuumetta monta päivää rokkonsa kanssa.
 
Ja minä muistan, että 80-luvulla kun itsekin sairastin vesirokon niin koko kylä tiesi, että kenen poika oli laitettu vesirokkoisena kouluun ja aloittanut näin koko koulun sairastuttamisen. Eli ei sitä silloin mitenkään suopeesti katsottu. Muistan kuulleeni monet kerrat, kun aikuiset puhui että se xxxx:n poika oli sitten sairaana koulussa jne jne.

Ja ap:lle tiedoksi, että minä en ainakaan katso hyvällä jos olette tohon meidän lähipuistoon tunkemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
No miksi se kans olisi pakko mennä jonnekin jos poika on kerta kipeänä? :o

No juuri sama tuli mieleeni... Uskomatonta itsekkyyttä että kipeän lapsen kanssa pitää päästä luuhaamaan pitki kyliä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi taivas....

Mikä on taivas. Se että haluaisimme vähän happea haukkaamaan puistoo?

happea voi haukata omalla pihallakin! ei välttis tartte lähteä muualle muita ihmisisä tartuttaan.
ja vesirokossa on aika pahoja jälkitauteja, että sen vuoksi minä pysyisin kotona kipeän lapsen kanssa.
 
Mun tytön kaverilla on synnynnäinen immuunivajaus. Hänen vanhempansa eivät varmaan tykkäisi hyvää, jos joku menisi puistoon tartuttamaan vesirokkoa, siis ihan tahallaan. Tytölle ei voi edes vesirokkorokotusta antaa tuon immunivajeen takia.
 
Ulkoilua omalla pihalla, jonne ei muita lapsia tule. Tai sitten sovitusti vesirokon sairastaneiden lasten kanssa. Vesirokko tarttuu, kunnes viimeinenkin näppylä on kunnolla rupeutunut. Ja niitä näppyjähän saattaa ilmaantua 7-10 päivän ajan... 70-luvulla muuten oli ihan tavallista aja autoa ilman turvavöitä, olla käyttämättä turvaistuimia, polttaa tupakkaa sisällä, ... pitääkö vielä jatkaa???
 

Yhteistyössä