?
*
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:Alkuperäinen kirjoittaja *:Alkuperäinen kirjoittaja jaa:Alkuperäinen kirjoittaja *:Ehkä se perhetyöntekijä osaisi hyvällä "tuurilla" kuitenkin antaa jotain vinkkejä arkeen. Miten pojalla voi opettaa asioita jne. Ainakin hän näkisi, ettei kotona ole vikaa ja voisi todistaa sen. Erityislapsen vanhempana joutuu keitetyksi monissa liemissä. Sellainen tämä yhteiskunta vaan on.
tarkoittaa siis sitä, että jos lapsi ei täytä jotain normistoa, lapsi on erityislapsi ja siihen taas syy ja vika on aina, tottakai, vanhemmissa, kotioloissa, kasvatuksessa? vai?
Minä ymmärsin, ettei ap tarvitse mitään tukea tai vinkkejä lapsen kanssa toimimiseen, vaan hän pärjää ja selviää hankalista tilanteista kotona lapsen kanssa, ja ongelma on siinä, ettei päiväkodin kouluteutut naiset ja äidit selviä lapsen kanssa päiväkodissa. Että ap jaksaa ja pärjää kotona lapsen kanssa, päiväkodissa henkilökunta ei. ??
jos syy perhetyöntekjän vastaanottamiseen tai lastensuojelun vastaanottamiseen on se, että tämä viranomaistaho tulee kotiin tarkistamaan että kotona on kaikki hyvin ja sitten raportoi tämän vapauttavan tuomion päiväkotiin... yhteiskunta on sairas, sanon minä. Että tarvitaan lastensuojelun työnteijä kotiin tarkistamaa, että perhe ja koti on tavallinen ja normaali? Miksi eivät samantien tarkista kaikkia koteja! Löytyisi sitte ne, joissa asiat todellakaan eivät ole hyvällä tolalla!
En viitsi edes lukea tuota tekstiäsi alkua pidemmälle sen sävyn takia, mutta siihen alkuun vastaan, että kyllä. Lapsi on erityislapsi, jos on kerran ylivilkas, niin kuin ap muistaakseni monestikin totesi. Ja missään kohtaa en edes arvaillut, että vanhemmissa voisi olla vikaa. Elä lue muuta, kuin mitä on kirjoitettu.
Luepa sinäkin sitten, ettei siellä ap tarvitse jaksamiselle apuja eikä tukea eikä vinkkejä, vaan päiväkoti.
Ymmärrän kyllä, mutta vinkkejä ei tarvitse vain aikuiset. Vaan myös ja ennen kaikkea ne lapset. Lapsi tarvitsee sitä apua, eihän se käsittääkseni äiti ollut joka ei siellä päiväkodissa selviä. Varmasti lapsi tarvitsee "vinkkejä" miten selviytyä, vaikka äiti ei tarvitsisikaan. Mutta perhetyöntekijä ei välttämättä/varmastikaan osaa niitä lapselle antaa, eikä ole oikea henkilö oikeassa paikassa siihen. Hyvällä tuurilla taas voisi osatakin antaa jotain apua. Itse punnitsisin hyvin tarkkaan onko siitä lapselle hyötyä kokonaistilannetta ajatellen.