Mikä aika teillä aletaan valmistautumaan yöhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli vain mieleen tällainen kun miehen ystävä ei tunnu ymmärtävän, että meillä mennään suihkuun illalla puoli kahdeksan ja sen jälkeen syödään iltapala ja sitten mennään nukkumaan. Olisivat tulossa kylään vielä seitsemän jälkeen illalla ja jos ovat jo meillä niin eivät millään tajua lähteä kotiinsa vaikka kello lähenee yhdeksää. Heillä on kaksi pientä lasta samoin kuin meillä. Olen usein sanonut, että lasten nukkumaanmeno aika lähestyy mutta heidän mielestään meidän lapset saavat mennä nukkumaan mutta heidän saavat valvoa. Nukuta siinä sitten lasta kun toiset lapset kiljuvat ja meuhkaavat ympäri taloa.

Mihin aikaan ette enää ota vieraita illalla?

meillä näin kesällä iltapala usein jo puol 7! Lapset pyytävät itse 7 aikoihin nukkumaan! Tänään kuitenkin molemmat pojat nukkui päivällä, joten nukkumaanmeno siirtynee 8. Jopa tuo meidän esikoinen on hyvin aikaisin nukkumassa! On mullakin ystäviä, jotka eivät meidän rytmiä ymmärrä, mutta minusta on ihanaa, kun illalla on itselleen aikaa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Eli ei kiitos vieraita iltakuuden jälkeen.
(ainakaan ennaltasopimatta)

Just tätä mä kans olen sanonut, että voitaisiin sopia koska tulevat eivätkä tule yllättäen. Mutta minkäs teet kun heidän päähän tämä asia ei sovi. Ajattelin jo hiljentää ovikellon mutta koska asutaan omakotitalossa ei se auttaisi vaan kolkuttelisivat sitten ikkunoissa. En tajua miten suora puhe ei tehoa aikuisiin ihmisiin.

Me ollaan iltakukkujia eikä eikä niin kellon mukaan eletä. Johtuu osittain siitä, että olen kotona vielä ja lapsetkin saavat aamulla nukkua pitkään. Varsinkin nyt kesällä on vähän sellainen "rennompi" meininki =)
Kyllähän lapset tietysti rutiineja tarvitsevat, mutta näin meillä. Kylään saa tulla milloin vain ja saatetaan itsekin lähteä vaikka yhdeksältä iltauinnille, jos siltä tuntuu.

Meillä alkaa puoli kaheksan jälkeen iltapalan syönnillä mutta ei mua haittaa, vaikka ois vieraita myöhempäänkin. Annan sitten pojan valvoa. Ei sillä elämä siihen kaadu, eikä mullakaan.

Klo 19 jälkeen aletaan valmistautumaan iltaa varten. Jos kylässä on miehen ystäviä niin ei se juurikaan haittaa. Mutta lapsiperheitä en halua klo 19 jälkeen koska jos laitan omani nukkumaan niin eivät ne nuku jos muut lapset jatkavat riehumista. Iltapalan syömisestä ei tule mitään jos vieraat lapset roikkuvat pöydän vieressä.

Mikeheni pääsee töistä niin, että iltaisin on kotona vasta seitsemän puoli kahdeksan aikaan. Meillä siis ilta venyy näin kesäisin muksunkin osalta, että ehtii olla isänsäkin kanssa. Mutta kymmenen aikaan poika on sängyssä tai siihen ainakin pyritään.
Mutta vieraita meillä ei käy enää silloin kun mies tulee töistä, joten päivällä/alku illasta käyvät jos käyvät. Niin, että vaikka iltaisisn valvotaankin, niin vain perheen kesken.
Onneksi meidän ystäväpiirissä kaikki tietää toistensa rytmit ja vierailevat sen mukaan. Itsellekään ei tulisi illalla mieleenkään lähteä kyläilemään, jos tietää, että toisessa perheessä on nukkuma-aika. Sama koskee päiväuniaikaa.

Mä oon myös ihmetellyt, kun monesti lapset ovat sellaisinakin iltoina, jolloin on aamulla aikainen herätys kouluun, ulkona vielä senkin jälkeen kun meidän lapset on jo sängyissään.

Meillä tullaan sisälle rauhoittumaan jo 1,5-2h ennen nukkumaan menoa. Rauhassa syödään iltapalat ja tehdään iltapesut. Kouluaikaan kaikki lapset olivat viimeistään 21.00 sängyissään, mutta näin kesällä saattaa tunnillakin myöhästyä maate meno, kun touhutaan illemmalla pidempään ulkona.

noin 21 syötän pojalle iltapalaa.Jos olemme itse kylässä vielä siihen aikaan niin poika nukahtaa sit autoon ku lähtään tai jos meillä on vieraita niin laitan nukkumaan sit heti iltapalan jälkeen eikä unet häiriinny toisessa huoneessa olevien aikuisten keskustelusta.
Ihmetyttää todella ollaanko ihan outoja koska meille vieraat/kaverit tulee yleensä vasta klo. 19 jälkeen, ns. iltakahveille :D ja viipyvät ehkä kymmeneen.

Millon teillä niitä vieraita käy jos ei enää seitsemän jälkeen saa tulla? Kuinka kauan viipyvät?

Alkuperäinen kirjoittaja kukka:
noin 21 syötän pojalle iltapalaa.Jos olemme itse kylässä vielä siihen aikaan niin poika nukahtaa sit autoon ku lähtään tai jos meillä on vieraita niin laitan nukkumaan sit heti iltapalan jälkeen eikä unet häiriinny toisessa huoneessa olevien aikuisten keskustelusta.
Ihmetyttää todella ollaanko ihan outoja koska meille vieraat/kaverit tulee yleensä vasta klo. 19 jälkeen, ns. iltakahveille :D ja viipyvät ehkä kymmeneen.

Millon teillä niitä vieraita käy jos ei enää seitsemän jälkeen saa tulla? Kuinka kauan viipyvät?

Sinulla on siis vielä vauva-ikäinen lapsi? Odotappas kun kasvaa niin ymmärrät eitä jotka eivät vieraita klo 19 jälkeen halua.

Mainitsit, että lapsi ei häiriinny aikuisten keskustelusta. Mutta oletko ajatellut toista lapsiperhettä teillä kun laitat omaasi nukkumaan. Muut lapset riehuvat ja kiljuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja iina:

Sinulla on siis vielä vauva-ikäinen lapsi? Odotappas kun kasvaa niin ymmärrät eitä jotka eivät vieraita klo 19 jälkeen halua.

1,5v poika :)

Alkuperäinen kirjoittaja iina:

1,5v poika :)

Ootappas kun on 3v. Toivot, että kukaan ei tule teille kun nukkumaanmenoaika lähestyy. 3v:n uhmakkuudella nukkumaanmeno voi olla aika tuskaista.

Alkuperäinen kirjoittaja kinkeli:

Mainitsit, että lapsi ei häiriinny aikuisten keskustelusta. Mutta oletko ajatellut toista lapsiperhettä teillä kun laitat omaasi nukkumaan. Muut lapset riehuvat ja kiljuvat.

ystäväpiirissämme ei ole vielä kovin suuria lapsiperheitä, yksi tai kaksi korkeintaan. Veljeni perheessä on 1v tyttö ja yleensä hänkin nukhataa sitten syliin pullon kanssa jos minäkin alan laittamaan poikaa nukkumaan.

Mutta ymmärrän että vanhemmat lapset voivat saada todellisen "iltavillin" varsinkin kylässä. :)

Mutta milloin teillä käy vieraita? jos yleensä päästään töistä 16-17 niin ehtiikö siinä ennen seitsemää vielä kyläilemään?

Esikoisen kanssa olin melkein kellontarkka nukkumaanmenojen ja ruokien suhteen. Nyt tajuan monen eri-ikäisen lapsen kanssa ottaa rennommin. Ei ole maailmanloppu, jos vieraita on kylässä ja valvotaan myöhempään. Arki-iltoina aletaan valmistautua iltatouhuihin puoli yhdeksän aikoihin, jos ei siis ole muuta ohjelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kinkeli:

ystäväpiirissämme ei ole vielä kovin suuria lapsiperheitä, yksi tai kaksi korkeintaan. Veljeni perheessä on 1v tyttö ja yleensä hänkin nukhataa sitten syliin pullon kanssa jos minäkin alan laittamaan poikaa nukkumaan.

Mutta ymmärrän että vanhemmat lapset voivat saada todellisen "iltavillin" varsinkin kylässä. :)

Mutta milloin teillä käy vieraita? jos yleensä päästään töistä 16-17 niin ehtiikö siinä ennen seitsemää vielä kyläilemään?

Meillä vieraillaan pääsiassa viikonloppuisin. Ihan siitä syystä, että illat menevät niin nopeasti ja aikaa ei juurikaan jää. Vauva-ikäisen kanssa vierailut ovat helpompia kun lapsi voi nukahtaa syliin. Meillä on menossa 3v uhma ja todellakin olen vain helpottunut kun ei ole vieraita siihen aikaan kun mennään nukkumaan. Varsinkin vieraat lapset saavat pojan villiintymään ja nukkumisesta ei tule mitään.

Yhteistyössä