Mikä älypuhelin tulevalle 2.luokkalaiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras mamma

Vieras
haluaa ostaa älykännykän, synttärilahjaksi saamillaan rahoilla. Olen katsonut nokia lumia 635 puhelinta...olisko se ok, vai turhan"hieno". Halvempaa ei oikein enää saa ja tämä olisi 100e:n luokkaa.

Katsokaa malleja yhdessä lapsen kanssa, kun on kerran hänen synttärirahojaan. Mitä ominaisuuksia _lapsi_ itse puhelimeltaan toivoo? Ostakaa sellainen puhelin hänelle.

Android-laitteeseen esim. Samsungin kännyyn saa ladattua paljon eri sovelluksia ja ovat suosittuja varmaan halpuutensa takia lapsilla. Ostaisin sen, niin saa samat pelit kuin kavereilla.

Lumia on ihan hyvä tai sit joku samsung. Henk. koht. olen sitä mieltä, että ostakaa joku vanhempi malli, niitäkin vielä on kaupan uutenakin ja saatte reilusti alle satasella. Miettikää myös haluaako sen puhelimen juuri nyt vai malttaisko odottaa lähemmäs koulun alkua sen oston kanssa. Nyt jos ostaa niin tuon ikäisillähän se on jo vanha puhelin syksyllä.

"On syksyllä vanha"... Saa "hienomman"... Siis oikeesti! :O MITÄ 8 v tekee kalliilla ja hienolla älypuhelimella?? Tuon ikäinen ei todellakaan vielä tarvitse nettiä joka hetki tai muitakaan älypyhelimen ominaisuuksia! Tavallinen näppäinpuhelin, jolla saa tekstattua ja soitettua on vallan riittävä. Siellä netissä pörrätään sitten kotona, AIKUISEN VALVOVAN SILMÄN ALLA!

"On syksyllä vanha"... Saa "hienomman"... Siis oikeesti! :O MITÄ 8 v tekee kalliilla ja hienolla älypuhelimella?? Tuon ikäinen ei todellakaan vielä tarvitse nettiä joka hetki tai muitakaan älypyhelimen ominaisuuksia! Tavallinen näppäinpuhelin, jolla saa tekstattua ja soitettua on vallan riittävä. Siellä netissä pörrätään sitten kotona, AIKUISEN VALVOVAN SILMÄN ALLA!

Höpöhöpö, ei älypuhelin tarkoita sitä että lapsi pyörii netissä. Näppäinpuhelin on hankala lapselle. Paljon helpompi kirjottaa viestejä älypuhelimella ja tuon ikäisen kaveritkin käyttää watsappia. Olen huomannut että selfietkin kuuluu jo ekaluokalaisten 'harrastuksiin'. Miksi käskeä lasta ostamaan jotain mitä ei halua?

Tuolla on samsungin ja hyvä on. Sillä ei ole nettiyhteyksiä siinä päällä mutta älypuhelimella sen on helpompi soittaa ja viesitellä.
Kotona sitte käyttää nettiä valvonnassa. Miksi olla puhelin joka on hankala käyttää ja itestäkin ärsyttävä näpytellä?

No hohhoijaa taas, mun molemmilla lapsilla on kalliit älypuhelimet joissa netti ja kumpikaan ei ole IKINÄ käyneet sen kanssa netissä selailemassa.

Kuuntelevat spotifystä musiikkia, pelaavat pelejä jotka toimii myöskin netin kautta.

Älypuhelimella ei tee mitään, ellei siihen ota nettiä. Kaupassa ei hirveän montaa mallia edes ole muita kuin älypuhelimia.

Höpöhöpö, ei älypuhelin tarkoita sitä että lapsi pyörii netissä. Näppäinpuhelin on hankala lapselle. Paljon helpompi kirjottaa viestejä älypuhelimella ja tuon ikäisen kaveritkin käyttää watsappia. Olen huomannut että selfietkin kuuluu jo ekaluokalaisten 'harrastuksiin'. Miksi käskeä lasta ostamaan jotain mitä ei halua?
voi apua :eek: millä tavalla näppäinpuhelin muka on hankala :D

peesaan täysin vierailij@n@a!!

Yhteistyössä