Mikä auttaa jatkuvaan AHDISTUKSEEN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuperäinen

Vieras
Miulla ollut reilun viikon ahdistus kohtauksia. Ensin oli kohtauksia vain kerran päivässä ja siihen auttoi opamox, mutta torstaina keskiviikkona ja tosrtaina oli ahdistus päällä koko ajan. viikonlopun olin kaverin luona ja siellä oli ok olo mutta kun lähdin ajamaan kotiin ahdistus palasi. ahdistus ei ole nyt jatkuvana niin paha kuin silloin kun on kunnon kohtaus päällä.

Nyt kurkkua ja rintaa puristaa ja koko ajan paha olo, paniikki ja itkettää. en osaa sanoa edes että mikä. Yrittänyt tehdä kaikenlaista ja silloin oireet helpottaa mutta sitten kun ei ole mitään tekemistä ne ppahenee. ja kun asiaa alkaa pohtia et koska tää loppuu ja kestääkö tämä vielä viikko tolkulla niin iskee kauhea paniikki. Nukkumaan pystyn vain jos otan hyvissä ajoin opamoxia että oireet vähän helpottaa, muuten siitä ei tule mitää. pelottaa jo nukkumaan meno.

mielenterveyskesk. oma hoitaja vain sanoi että ei tähän mitään parempaa lääkitystä (nyt venlafaxin 75mg)ole mikä veis tämän kokonaan pois, ei auta kun vain oppia kestämään tätä. ei tämä muka ikuisesti kestä.
millä tämän kierteen saa poikki? ja jatkuvan ahdistuksen loppumaan? hoitajalle ens viikon lopulla aika. ei jaksa enää.

Mene itteesi ;) siis sun täytyy nyt vaan miettiä mikä ja miksi sua ahistaa. Kannattaa vaikka listata kaikki asiat mitkä sinua ahdistaa ja sen jälkeen listata siihen perään miksi ne ahdistaa ja sitten listata onko ne ahdistuksen aiheet aiheellisia.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Keskuteluapu ei varmaan olis pahitteeksi. Tuo venlaflaksiinin annos on vielä aika pieni, jotkut syö 225mg/vrk. Tietysti krapula, kofeiini, tupakka, kilpirauhasen liikatoiminta pahentaa oireita.

[QUOTE="VieraS";26998906]Keskuteluapu ei varmaan olis pahitteeksi. Tuo venlaflaksiinin annos on vielä aika pieni, jotkut syö 225mg/vrk. Tietysti krapula, kofeiini, tupakka, kilpirauhasen liikatoiminta pahentaa oireita.[/QUOTE]

kilpirauhasessa ei ongelmaa ollu, se jokin aika sitten vasta katottu. kahvia juon yhden mukillisen aamulla, joskus otan toisen päivällä mutta siitä olen yrittäny päästä eroon. muita paheita en harrasta.
tarkoititko keskusteluavulla tuota mielenterveys henkilöä? sinne aika ens viikon lopulla, ois ollu vasta kuukauden päästä mutta soitin ja sanoin että haluun aikaisemmin.

[QUOTE="vieras";26998828]Mene itteesi ;) siis sun täytyy nyt vaan miettiä mikä ja miksi sua ahistaa. Kannattaa vaikka listata kaikki asiat mitkä sinua ahdistaa ja sen jälkeen listata siihen perään miksi ne ahdistaa ja sitten listata onko ne ahdistuksen aiheet aiheellisia.[/QUOTE]

tekisin listan jos osaisin eritellä mikä ahdistaa, mutta en osaa. nyt kun ahdistus kestänyt pitkään eikä lopu mitenkään, alkanu kaikki pelottaa.

Osaatko sanoa mikä voisi ahdistuksen aiheuttaa tai missä se on pahinta? Mulla oma äitini aiheuttaa noita olotiloja. Marttyyri ja narsisti samassa pakkauksessa :( Minua helpottaa se, että otan kylmästi etäisyyttä äitiini.

[QUOTE="vieras";26998984]Osaatko sanoa mikä voisi ahdistuksen aiheuttaa tai missä se on pahinta? Mulla oma äitini aiheuttaa noita olotiloja. Marttyyri ja narsisti samassa pakkauksessa :( Minua helpottaa se, että otan kylmästi etäisyyttä äitiini.[/QUOTE]

En osaa eritellä mistä tämä olotila johtuu. nyt kun tulin tänään kotiin alkoi heti tulomatkalla jo ahdistamaan, vaikka kotona kaikki hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26999055:
En osaa eritellä mistä tämä olotila johtuu. nyt kun tulin tänään kotiin alkoi heti tulomatkalla jo ahdistamaan, vaikka kotona kaikki hyvin

Voisiko olla mahdollista, että kun ahdistus yleensä tulee kotona niin automaattisesti alat kuvitella kotiin mennessäsi, että nyt se ahdistus sitten taas iskee? Itselläni on myös ahdistusta ja huomaan, että se on pahinta kotona. Töissä on muuta ajateltavaa ja puhuttavaa. Kuten sinulla, minullakin kotona asiat hyvin. Olen joskus kokeillut sellaista, että teenkin kotimatkalla mutkan (käyn kaupassa ja ostan sudokun). Tulen kotiin, laitan kahvia, musiikkia soimaan ja otan sudokun esille (kun lapset ja mies on poissa).

Sullahan menee Venlafaxin minimiannostuksella, sitä on varaa korottaa vielä paaaaaaljon. Itellä on nyt 150mg ja vuosia sitten on ollut 300mg. Nyt korotetaan sinne 225mg kun ahdistus on lisääntynyt.

Ite olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuneisuudesta teini-iästä saakka. Tämän kanssa oppii elämään. Välillä mulla voi olla kuukausia ilman ainuttakaan ahdistuskohtausta, sitten tulee taas takapakkia. Nyt on huonompi kausi ja siksi soitinkin loppuviikosta terapiakeskukseen että haluan psykiatriajan. Harmi kun sitä joutuu odottamaan kauan.

Ahdistus on siitä kamalaa, koska syytä ei ole. ihan 10min sitten puhuin ystäväni kanssa puhelimessa ja sanoin että kun mulla EI OLE syytä tähän oloon. En keksi mitään.

Psykoterapiaa en nyt jaksa. Saisin sitä ehkä, mutta käytännössä mun on mahdotonta käydä 2 x viikossa terapiassa, nyt käyn n. 3 viikon välein.

Mutta ap:lle, lääkitystä korotettava ja säännöllistä terapiaa.

Sullahan menee Venlafaxin minimiannostuksella, sitä on varaa korottaa vielä paaaaaaljon. Itellä on nyt 150mg ja vuosia sitten on ollut 300mg. Nyt korotetaan sinne 225mg kun ahdistus on lisääntynyt.

Ite olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuneisuudesta teini-iästä saakka. Tämän kanssa oppii elämään. Välillä mulla voi olla kuukausia ilman ainuttakaan ahdistuskohtausta, sitten tulee taas takapakkia. Nyt on huonompi kausi ja siksi soitinkin loppuviikosta terapiakeskukseen että haluan psykiatriajan. Harmi kun sitä joutuu odottamaan kauan.

Ahdistus on siitä kamalaa, koska syytä ei ole. ihan 10min sitten puhuin ystäväni kanssa puhelimessa ja sanoin että kun mulla EI OLE syytä tähän oloon. En keksi mitään.

Psykoterapiaa en nyt jaksa. Saisin sitä ehkä, mutta käytännössä mun on mahdotonta käydä 2 x viikossa terapiassa, nyt käyn n. 3 viikon välein.

Mutta ap:lle, lääkitystä korotettava ja säännöllistä terapiaa.
Onko ollu mitä sivuvaikutuksia lääkkeen lisäyksellä? itsellä rajut vieroitusoireet jos unohdan aamulla ottaa lääkkeen, niin jo iltapäivä on ihan yhtä hel**ttiä. minulla muistikuva että joskus koetettu isommalla annoksella mut se ei käynyt. voi olla että muistan väärin. tuleeko pienemmät sivuvaikutukset jos nostaa annosta 35.5mg? ja sitten taas saman verran et ois tuon 150mg?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26999254:
Onko ollu mitä sivuvaikutuksia lääkkeen lisäyksellä? itsellä rajut vieroitusoireet jos unohdan aamulla ottaa lääkkeen, niin jo iltapäivä on ihan yhtä hel**ttiä. minulla muistikuva että joskus koetettu isommalla annoksella mut se ei käynyt. voi olla että muistan väärin. tuleeko pienemmät sivuvaikutukset jos nostaa annosta 35.5mg? ja sitten taas saman verran et ois tuon 150mg?

Joo Venlafaksiinin kanssa on normaalia että tulee vierotusoireet jos ei aika tarkalleen ota samaan aikaan. Mä en muista että mulle olis tullut kovin rajuja aloitusoireita. Joksikin aikaa ahdistus pahentunut ehkä. Mutta kyllä uskoisin että mitä vähemmän nostaa niin sen pienemmillä oireilla pääsee :) Mulla on nostettu aina 75mg kerrallaan. Ne sivuoireet kun lääkettä nostetaan, ei oo niin pahoja kun ne aloitusoireet kun eka kertaa alkaa syömään lääkettä.

olen kärsinyt ahdistuksesta lapsesta saakka ja olen nyt syönyt venlaflaksiinia lähes kymmenen vuotta. Miksi en söisi, kun se edes vähän auttaa? Ei ihmisen kuulu elää elämäänsä ahdistuneena ja masentuneena. Syytä en näe, enkä löydä enkä edes välitä etsiä. Tärkeintä on se, että voin elää ahdistumattomana ja masentumattomana.

Mulla ei venlafaksiini auttanut yhtään mitään vaikka söin isolla annostuksella. Ja siitä eroon pääseminen oli yhtä helvettiä, niitä sähköiskutuntemuksia meni päässä vielä vuoden kuluttua lopettamisesta. Sitten ne hiljalleen loppui. Ihan hirveä lääke!

vain jeesus pystyy auttamaan parhaiten se on meidän paras lääkärimme kun omat voimat loppuu ja maan pääliset lääkärit ei osaa enää auttaa niin jeesus osaa ja pystyyaina
olen ollut kauheassa masenuksessa ja ahdistuksessa ja se on tosirankkaa ja on vieläkin välillä ahdistusta jase on järkyttävää kun ihminen aivanhätääntyy taivaanisä minuakin on auttanutja auttaa mutta se vaatii myös sitä että antaa elämänsä jeesuskselle mutta se on kaikkien meidän henkilö kohtainen asia kuka haluaa olla jeesusksen oma

Oletko ollut ahdistunut aina vai onko ahdistus alkanut aikuisiällä ? Niin kuin joku sanoikin lääkitystä kannattaa nostaa,jos ahdistus ei muuten pysy poissa. Olisiko mahdollista päästä juttelemaan esim. psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa viikoittain? Esim. 3 kk jakso, voisit hänen kanssaan miettiä, mitkä asiat aiheuttavat ahdistusta sinulle ja käsittelykeinoja ahdistustilanteisiin.

Mutta ei terapiakaan aina ahdistukseen valitettavasti auta. Olen käynyt psykoterapiassa muutaman vuoden ja välillä ahdistaa vähemmän välillä enemmän.

Rinnalle myös Ketipinor lääke. Itellä menee aamulla fluoksetiini ja illalla ketiapiini eli ketipinor ahdistukseen. TEHOKAS kombo. Tsemii.
Miulla ollut reilun viikon ahdistus kohtauksia. Ensin oli kohtauksia vain kerran päivässä ja siihen auttoi opamox, mutta torstaina keskiviikkona ja tosrtaina oli ahdistus päällä koko ajan. viikonlopun olin kaverin luona ja siellä oli ok olo mutta kun lähdin ajamaan kotiin ahdistus palasi. ahdistus ei ole nyt jatkuvana niin paha kuin silloin kun on kunnon kohtaus päällä.

Nyt kurkkua ja rintaa puristaa ja koko ajan paha olo, paniikki ja itkettää. en osaa sanoa edes että mikä. Yrittänyt tehdä kaikenlaista ja silloin oireet helpottaa mutta sitten kun ei ole mitään tekemistä ne ppahenee. ja kun asiaa alkaa pohtia et koska tää loppuu ja kestääkö tämä vielä viikko tolkulla niin iskee kauhea paniikki. Nukkumaan pystyn vain jos otan hyvissä ajoin opamoxia että oireet vähän helpottaa, muuten siitä ei tule mitää. pelottaa jo nukkumaan meno.

mielenterveyskesk. oma hoitaja vain sanoi että ei tähän mitään parempaa lääkitystä (nyt venlafaxin 75mg)ole mikä veis tämän kokonaan pois, ei auta kun vain oppia kestämään tätä. ei tämä muka ikuisesti kestä.
millä tämän kierteen saa poikki? ja jatkuvan ahdistuksen loppumaan? hoitajalle ens viikon lopulla aika. ei jaksa enää.